بسته های قدیمی اینترنت

فروش بسته های قدیمی اینترنت توسط تمامی اپراتورها ممنوع شد

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مصوبه جدیدی را در مورد تعرفه های جدید اینترنت ابلاغ کرد که بر اساس آن، تمامی اپراتورها از فروش بسته های قدیمی اینترنت منع شده‌اند.

در جلسه شماره 266 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، قوانین و ضوابط جدیدی برای فروش اینترنت بر مبنای سرعت به جای حجم دانلود وضع شد و بر اساس آن از 10 آذر 1396، شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت ثابت از طریق فناوری‌های سیمی شامل ADSL و فیبر ملزم به تنظیم جدول تعرفه‌ای جدید غیر حجمی با در نظر گرفتن آستانه مصرف منصفانه شدند.

وضعیت بسته های قدیمی اینترنت پس از اجرای مصوبه جدید

طبق مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تمامی اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت از فروش بسته های قدیمی اینترنت منع شده‌اند و این شرکت‌ها باید با تعریف بسته‌های جدید، مدل تعرفه‌گذاری این مصوبه را در بسته‌های خود لحاظ کرده و به مشترکان خود ارائه کنند. البته قراردادهای قدیمی مشترکان اپراتورها همچنان پابرجا خواهد بود و اپراتور نیز وظیفه دارد تا پایان زمان قرارداد، مطابق با تعرفه‌های قبلی به مشترک خود سرویس دهد، اما فروش بسته های قدیمی اینترنت دیگر ممکن نیست.

همچنین با تصویب این مصوبه، جدول 1 و تبصره‌های 1 و 3 بند 1 و بندهای 2، 3، 4 و 15 مصوبه شماره 1 جلسه شماره 237 در مورد ارائه خدمات اینترنت ADSL که در خرداد 1395 تصویب شده بود، لغو می‌شود. اپراتورهای اینترنتی باید با توجه به کف و سقف تعرفه‌های تصویب شده، طرح‌های تعرفه‌ای جدید خود را تعریف و پیشنهاد کرده و تاییدیه لازم را از رگولاتوری دریافت کنند. در صورتی که بسته‌های پیشنهادی، طبق تشخیص و اعلام رگولاتوری، برهم زننده رقابت سالم در بازار باشد، متوقف خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*