شناسایی یوفوها

هزینه 22 میلیون دلاری آمریکا برای تجزیه و تحلیل و شناسایی یوفوها (بشقاب پرنده ها)

بر اساس مدارک به دست آمده، وزارت دفاع آمریکا برای تجزیه و تحلیل و شناسایی یوفوها یا همان بشقاب پرنده ها ، بودجه‌ای معادل 22 میلیون دلار را در سال‌های 2007 تا 2012 خرج کرده است.

رسانه‌های آمریکایی از جمله نیویورک تایمز به تازگی در گزارشی فاش کرده‌اند که پنتاگون در سال 2007 میلادی، بودجه 22 میلیون دلاری را برای تجزیه و تحلیل و شناسایی یوفوها و بشقاب پرنده‌ها اختصاص داده‌اند و این برنامه تا سال 2012 نیز ادامه داشته است.

نیویورک تایمز در این رابطه نوشته که جزئیات یک عملیات افشا شده نشان می‌دهد وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا برای شناسایی و رهگیری یوفوها و هرگونه شی ناشناس پرنده‌ای در آسمان به مدت 5 سال از 2007 تا 2012، مبلغی در حدود 22 میلیون دلار هزینه کرده است. رسانه‌های آمریکایی می‌گویند این عملیات محرمانه در سال 2007 آغاز شد و تنها تعداد کمی از مقامات بالارتبه آمریکایی از آن خبر داشته‌اند.

شناسایی یوفوها

هری رید (Harry Reid)، سناتور بازنشته دموکرات آمریکایی که تا سال پیش هم رهبری حزب دموکرات در کنگره آمریکا را بر عهده داشت، بانی اصلی شکل‌گیری این عملیات معرفی شده است. وی در این رابطه به رسانه‌های آمریکایی پاسخ داده که از اجرای چنین عملیاتی اصلا شرمسار و خجالت‌زده نیستم و ما کاری را انجام دادیم که هیچ کس و هیچ کشوری قبل از ما سراغش نرفته بود.

روزنامه نیویورک تایمز همچنین ادعا کرده که در میان اسناد مربوط به عملیات شناسایی یوفوها ، چندین گزارش از ثبت مشاهدات اشیای عجیب و غریب که با سرعت بسیار بالا در آسمان حرکت می‌کردند وجود دارد. با این حال هنوز هم دانشمندان در خصوص وجود اشیایی تحت عنوان بشقاب پرنده تردید دارند و معتقدند مشاهده چنین اشیایی نمی‌تواند سندی برای اثبات وجود موجودات فضایی و سفر بشقاب پرنده‌ها از خارج کره زمین به سیاره ما باشد.

شناسایی یوفوها

توقف عملیات شناسایی یوفوها به دلیل جلوگیری از اتلاف بودجه

طبق گزارش‌های منتشر شده، این عملیات تا سال 2012 که بودجه آن متوقف شد، حدود 22 میلیون دلار خرج روی دست وزارت دفاع آمریکا گذاشت و علت توقف آن هم جلوگیری از اتلاف بودجه عنوان شده است. البته با وجود توقف این عملیات در سال 2012، وزارت دفاع آمریکا هنوز هم در مورد این اشیای مشکوک تحقیق می‌کند.

یکی از کارمندان سابق کنگره آمریکا هم در این باره می‌گوید این عملیات همچنین می‌توانسته با هدف تحقیق و شناسایی پیشرفت‌های تکنولوژیکی رقیبان ایالات متحده آمریکا انجام شده باشد. قطعا آمریکایی بسیار علاقه‌مندند فناوری‌های محرمانه‌ای که احتمالا چین، روسیه و سایر کشورها به آن دست یافته‌اند را شناسایی کند.

لازم به ذکر است که اسناد و مدارک مربوط به این عملیات محرمانه از بین میلیون‌ها سند طبقه‌بندی سازمان جاسوسی سیا استخراج شده است. این اسناد چند ماه پیش از حالت محرمانه خارج شد و کم کم شاهد انتشار عمومی آن‌ها هستیم.

در ادامه، ویدیوی یک نمونه از مشاهدات یوفوها توسط نیروی دریایی آمریکا را مشاهده می‌کنید. این شی پرنده ناشناس و عجیب بر فراز دریا و بر خلاف جهت وزش باد حرکت می‌کرد و هر از گاهی نیز می‌چرخید و تغییر شکل می‌داد.

ویدیویی از مشاهده یوفو توسط رادار نیروی دریایی آمریکا

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. واقعا از وزارت دفاع امریکا متشکریم که 22میلیون بودجه امریکا را به دستگاههای اطلاعاتی امریکا اختصاص دادید که خودشون رو به نفهمی بزنند …با کمال تشکر از اقای ریس

  2. کجایین پس چرا مطلب نمیزارین؟ خابتون برده؟ تنبل بازی ممنوعه ها

  3. مگه ایرانه زدن به جیب

  4. جالبه از این نظر که معمولا این بودجه ها و تحقیق ها هرموقع صحبتش میشد مال زمان قدیم بود و میگفتن تبش داغ بوده ولی وقتی تا سال 2012 این تحقیق ادامه داشته و چه بسا الان هم یک تحقیق دیگه رو شروع کرده باشن و محرمانه نگه اش داشتن نشون میده حتما یک چیزی هست که همچین بودجه سنگین و نیروی انسانی صرفش کردن یک اطلاعاتی بدستشون رسیده ، این خودش میتونه بگه بعضی از یوفوها حقیقت داره و دروغین نیست

  5. یوفو کجا بود ۲۲ میلیونو زدن به جیب دو قولوپم اب روش الکی میگن خرج شده