تولید بنز کلاس E

تولید بنز کلاس E به زودی در کارخانه ایران خودرو آغاز می‌شود

شرکت ایران خودرو اعلام کرد قرارداد تولید یک سواری بنز در ایران در حال نهایی شدن است و به زودی تولید بنز کلاس E در کارخانه ایران خودرو آغاز می‌شود.

حجت الله صیدی، نایب رئیس هیات مدیره گروه صنعتی ایران خودرو از اتمام مذاکرات و نهایی شدن قرارداد با شرکت مرسدس بنز آلمان خبر داد و گفت در آینده نزدیک یک دستگاه خودروی سواری بنز در ایران تولید خواهد شد. وی در مورد افزایش تعرفه واردات خودرو بیان کرد:

تعرفه‌هایی که امروز وجود دارد منطقی و معقول بوده اما تعرفه برای واردات قطعات پایین است. با این حال باید این تعرفه‌ها کم کم به صفر برسد. هدف از اعمال تعرفه صرفا باید حمایت از تولید داخلی باشد تا تولیدکنندگان داخلی فرصت بالا بردن کیفیت خود را داشته باشند.

به گفته صیدی، شرکت ایران خودرو در سه سال گذشته به طور میانگین 30 درصد افزایش کیفیت در گروه‌های مختلف داشته و اگر رقابت وجود نداشته باشد، کیفیت نیز بالا نخواهد رفت. نایب رئیس هیات مدیره گروه صنعتی ایران خودرو در خصوص حضور شورای رقابت و قیمت‌گذاری برخی خودروها توسط این شورا اظهار کرد شورای رقابت یک نهاد قانونی بوده و نقش این شورا در قیمت‌گذاری برخی خودروها، کارآمد و مثبت است. برای همین، شورای رقابت باید در حوزه خودروهای 20 تا 50 میلیون تومانی حضور داشته باشد.

تولید بنز کلاس E

وی در مورد قراردادهای خارجی ایران خودرو نیز عنوان کرد:

هم‌اکنون قرارداد پژو در حال اجرا شدن است و با شرکت بنز هم 6 قرارداد داریم. یکی از این قراردادها که در مورد خودروهای کار یا باری است تمام شده و اجرا می‌شود. قرارداد دیگر در مورد خودروهای سواری، قطعات و خدمات پس از فروش است که مرحله به مرحله در حال اجرایی شدن هستند.

تولید بنز کلاس E و همکاری با شرکت‌های شرق آسیا

صیدی تاکید کرد که در آینده نزدیک تولید بنز کلاس E در ایران خودرو آغاز خواهد شد. مذاکرات در این رابطه به اتمام رسیده و به زودی قرارداد تولید این خودروی سواری نهایی می‌شود. نایب رئیس هیات مدیره گروه صنعتی ایران خودرو در رابطه با همکاری با کشورهای شرق آسیا نیز گفت در حال حاضر با ژاپنی‌ها در تولید خودروی سوزوکی همکاری داریم و با کره‌ای‌ها و چینی‌ها هم در حال مذاکره هستیم که تولید خودروی هایما نتیجه همین مذاکرات است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

13 دیدگاه

  1. خخخخخ. یکی از کامنتها واقعا قشنگ بود. ده دقیقه ای خنده را رو لبمون آورد.

  2. اونم قیمتش از سر به فلک میکشه و با جنس بی کیفیت مسخره و فقط اسم بنزو خراب میکنه

  3. به اسم حمایت از تولید کننده داخلی سالها جیب مردم رو زدند ! طبیعیه که هر حرکتی از سوی ایران خودرو و سایپا و غیره با واکنش منفی روبرو میشه !! چون با دست کردن در جیب مردم و پول زور ادامه حیات داده اند.

  4. وای به حال اینا که میخوان شان بنزو پائین بیارن

  5. خاک تو سر بنزی که میخواد محصول فوق العاده با کیفیتشو بده آشغال ساز ایرانی تولید کنه و …… تو کیفیتش

    • آقا از اون طرف همه اعتراض میکنید چرا ماشین با اصالت و با کیفیت رو این خودرو سازای داخلی مونتاژ نمیکنن، از این طرف میایین به مونتاژ بنز تو ایران اعتراض میکنین؟
      چیکار کنن آخرش؟
      محصولات داخلی آشغال خودشونو بزنن ؟
      چینی مونتاژ کننن؟
      یا برن بنز مونتاژ کنن؟
      آخه بابا یه کم فکر کنید بعد نظر بدبد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • عزیز ما یکم که نه خیلیم فکر کردیم و نظر میدیم.البته نظر که چه عرض کنم,واقعیتی که وجود داره و اکثر مردم میبینن رو میگیم.مونتاژ کارای داخلی تو این سالها بخوبی بی لیاقتی خودشونو نشون دادن.هم از نظر قیمت و هم از نظر کیفیت.بنزی که بره زیر دست این بیشعورهای انسان نما دیگه بنز نیست

        • در کمال احترام، با نظر شما مخالم، بدون شک کمپانی مرسدس بنز اجازه نخواهد داد که اعتبار و برند قدرتمندش بدنام بشه، قطعا نظارت دقیقی بر مونتاژ از سوی کمپانی بنز خواهد بود

          • خواهش میکنم.
            بذارید با یه سوال جواب بدم.کمپانی پژو مگه میخواست که اعتبار برندش که واقعا هم قدرتمنده (البته به بنز نمیرسه) بدنام بشه؟
            ببینید امروز پژو چه ها میده بیرون و ما هنوز توی 405 گیر کردیم و تنها پیشرفتمون این بوده که اتاق 405 رو به سه چهار شکل مختلف در آوردیم.
            بنده قبول دارم که بنز سری E واقعا جزو بالارده ها محسوب میشه ولی یه چیزی رو فراموش نکنیم و اون اینکه اینجا ایرانه…

            • درود بر شما
              دوست عزیز کاملا با شما موافقم که پژو در ایران بسیار بد عمل کرده اما این به اون معنی نیست که شرکت پژو از این موضوع با خبر نبوده. موضوع اینه که خود پژو هیچ اهمیتی به خراب شدن برندش در ایران نداده و نظارت نداشته بر تولید محصولات در ایران. هرچند که پژو کجا و بنز کجا اما همین حالا خودروهای خوبی با نظارت مستقیم سازنده در ایران مونتاژ میشه که کیفیت بسیار خوبی دارن، نظیر کیا سراتو که با نظارت مستقیم شرکت کره ای کیا در سایپا مونتاژ میشه و اجازه نمیدن که سایپا اگر هم بخواد بتونه محصول بی کیفیت به بازار عرضه کنه

  6. مثل قبل مونتاژ دیگه
    یه E جم میکردن یه وانت پیچو مهره اضافه می اوردن