سهم سامسونگ از بازار در سال 2018

گوشی سازهای چینی، سهم سامسونگ از بازار در سال 2018 را کاهش می‌دهند

به گفته محققان، گوشی‌سازهای چینی سهم سامسونگ از بازار در سال 2018 را کاهش خواهند داد. این امر به لطف گوشی های پرچمدار مقرون به صرفه تر انجام می‌شود.

برندهای چینی در طول امسال با پیشرفت چشمگیری همراه بوده و بهتر از گذشته عمل کردند. کمپانی‌هایی نظیر ویوو، اوپو، هواوی و شیائومی در بازار داخلی کشور چین، بسیار موفق ظاهر شدند و حتی برخی از محصولات آن‌ها نیز وارد کشورهای غربی شدند.

محققان به دلیل همین پیشرفت شرکت‌های چینی، کاهش سهم سامسونگ از بازار را پیش‌بینی کرده‌اند. گوشی‌ساز مستقر در کره جنوبی به لطف غلبه بر بازار غرب در حال حاضر در رده نخست پرفروش‌ترین‌های بازار است، اما آمار فروش آن از سال آینده میلادی با کاهش از 20 درصد نزول پیدا می‌کند. در سال 2016، سهم سامسونگ از بازار جهانی در حدود 20.5 درصد برآورد شده بود. این بدان معناست که در سال گذشته از هر 5 گوشی فروخته شده در جهان یکی از آن‌ها از اعضای خانواده سامسونگ گلکسی بوده است.

جدیدترین گزارش منتشر شده توسط یک شرکت تحقیقاتی بازاری به نام “Strategy Analytics” نشان می‌دهد که به لطف آیفون اپل و گوشی های هوشمند چینی جدید، سهم سامسونگ از بازار در سال آینده میلادی به میزان 19.2 درصد خواهد رسید. این مطالعه همچنین نشان می‌دهد هر برند چینی در سال آینده با افزایش فروش محصولاتش در سراسر جهان همراه خواهد بود. این تحقیق در مورد برند‌هایی از سراسر جهان شامل هواوی، اپل، اوپو و شیائومی سخن می‌گوید. نکته جالب اینجاست که شیائومی سعی بر آن دارد که بازار کشور هند را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازارهای جهان از سامسونگ تصاحب کند.

آیا کاهش سهم سامسونگ از بازار برای این شرکت خطرناک است؟

چه چیزی می‌تواند باعث شود که شرکت‌های سازنده چینی، موفق به کاهش سهم سامسونگ از بازار موبایل جهانی شود؟ با توجه به تحقیقات انجام گرفته، گوشی های هوشمند چینی ارائه کننده قیمت به مراتب پایین‌تری در قامت یک پرچمدار نسبت به دیگر شرکت‌های بزرگ جهانی هستند. البته لازم به ذکر است که این کاهش سهم خواهی نمی‌تواند برای سامسونگ هشداردهنده باشد، اما بسته به اینکه غول کره‌ای چگونه می‌خواهد با ارائه امکاناتی بیشتر در پرچمداران با و گوشی های میان رده خود با دیگر رقبا به رقابت بپردازد ما باید قضاوت کنیم. با بررسی استراتژی سامسونگ باید گفت که گوشی های میان رده این کمپانی، هیچ امکانات خاصی را نسبت به اغلب گوشی های چینی ارائه نمی‌کنند که ارزش چین هزینه‌ای را داشته باشند.