دوربین آیفون

ویدیوی Vortex نشان داد با دوربین آیفون نیز می‌توان فیلمی حیرت‌آور ساخت

ویدیوی Vortex به کمک یک گوشی آیفون ساخته شده است. این ویدیو نشان داد حتی با فیلم برداری به وسیله دوربین آیفون می‌توان کلیپ‌هایی خارق‌العاده ساخت.

فیلم برداری به وسیله گوشی تبدیل به یک کلیشه شده است و دیگر چیز عجیبی نیست. کاربران در لحظه‌های مختلف و برای مقاصد گوناگون از گوشی هوشمندشان برای فیلم برداری استفاده می‌کنند. این افراد اغلب تصور می‌کنند برای ساخت یک ویدیوی حرفه‌ای، حتما باید یک دوربین فیلم برداری مخصوص و البته گران قیمت داشت، در حالی که بسیاری حتی با داشتن این تجهیزات نیز نمی‌توانند ویدیویی درخور ضبط کنند.

در عوض عده‌ای وجود دارند که حتی با استفاده از دوربین آیفون کلیپ‌هایی شگفت‌آور خلق می‌کنند. فیلم برداری با آیفون به منظور ساخت ویدیوهای حرفه‌ای نیازمند کمی خلاقیت و ابزارهای نه چندان گران قیمت است. در ویدیوی Vortex که تنها 1 و نیم دقیقه زمان دارد، از همین ترفند استفاده شده است. طی آن، زیبایی شهر نیویورک از دریچه دوربین آیفون به تصویر کشیده می‌شود.

دوربین آیفون

تیم سسلر (Tim Sessler) از تجربه خود در دنیای فیلم‌سازی برای خلق این اثر بهره برده است. گوشی مورد استفاده از قرار معلوم آیفون 8 بوده و برای گردش گوشی به منظور ایجاد افکت‌های ویژه از گجت FreeFly Movi استفاده شده است. ساخت این ویدیوی 1 و نیم دقیقه‌ای 48 ساعت زمان برده است.

هدف از ساخت ویدیو به وسیله دوربین آیفون

تیم سسلر هدف خود از فیلم برداری با دوربین آیفون برای ساخت Vortex را نمایش زیبایی شهر نیویورک از دریچه‌ای دیگر عنوان کرد. وی معتقد است چرخاندن گوشی حین حرکت به جلو، دقیقا افکتی بوده که به لطف آن، حس مد نظر فیلم بردار به مخاطب منتقل می‌شود. ایده اصلی، نشان دادن ساختمان‌ها به عنوان پایه‌های شهر بوده است. آن‌ها بدنه و استخوان شهر محسوب می‌شوند، اما این مردم هستند که همانند خون در جریان این بدن ایفای نقش می‌کنند.

این فیلم‌ساز گفت پیش از این، چنین ویدیویی که به صورت کامل به وسیله دوربین آیفون ضبط شده باشد را نساخته بود. کوچک بودن آیفون برای تحرک دادن به شیوه دلخواه مزیت استفاده از یک گوشی موبایل برای ساخت ویدیو بوده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. گیج شدیم با این فیلمبرداریش

  2. حتا فرا تر از انتظاره من بود
    شکوه و جلال در یک گوشی