سستو المنتو ، سوپر اسپرت جديد لامبورگيني در راه است

عنصر ششم ( سستو المنتو ) برای اولین بار در اکتبر 2010 و در نمایشگاه بین المللی خودروى پاریس در معرض نمایش قرار گرفت.اما تصاوير جديدي که از اين خودرو منتشر گرديده است نمايانگر ورود اين خودرو سوپر اسپرت به خط توليد لامبورگيني است.در ادامه با معرفي و گالري تصاوير شاهکار جديد لامبورگيني با گجت نيوز همراه شويد.

اسکلت و شاسى این خودرو از فیبرکربن ساخته شده و نام ایتالیایى آن یعنى”عنصر ششم” نیز به عدد اتمى عنصرکربن اشاره دارد.
سستو المنتو مى تواند در کمتر از 2.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیده و با حداکثرسرعت 321 کیلومتر در جاده‌ها بتازد. این خودرو با قیمت 1.772 میلیون یورو که حدودا  170 هزار یورو گران‌تر از بوگاتى ویرون است، به خاطر برخى قوانین موجود اجازه تردد عمومى در برخی کشورها ازجمله انگلیس را نخواهد داشت.

موتور سستو المنتو با حجم 5204 سی سی که در 10 سیلندر چهار سوپاپه قرار گرفته، 570 اسب بخار نیرو تولید مى‌کند. با وزن حدودی 999 کیلوگرم، سستو المنتو 850 کیلوگرم سبک‌تر از بوگاتى ویرون خواهد بود.
راز سبکی فوق العاده این خودرو استفاده از یک ترکیب کامپوزیتی جدید است که قطعا انقلابی در خودروسازی جهان به وجود خواهد آورد. این ترکیب تازه را CFRP می نامند که از ترکیب پلاستیک تقویت شده با الیاف کربن حاصل شده و از فولاد محکم‌تر و به مراتب سبک‌تر نیز خواهد بود. CFRP نه تنها از قدرت فوق العاده، بلکه از ایمنی و شکل پذیری بسیار خوبی نیز برخوردار است.

طراحی بدنه که شاهکاری در زمینه آیرودینامیک است توسط طراحان بخش تحقیقات لامبورگینی در شهر سنت آگاتا در ایتالیا انجام شده است. انواع دیفیوزرها و هواکش های اطراف بدنه و جلو پنجره، حداکثر نیروی عمودی وارده بر خودرو را فراهم می‌کند تا ثبات آنرا در سرعت های بالای 300 کیلومتر برساعت تضمین نماید.
بافت عجیبی که در قسمت انتهایی خودرو دیده می شود، با الهام از پوست کوسه طراحی و ساخته شده که با فلس هایی پیکان مانند حداقل مقاومت در مقابل هوا را ایجاد کرده و بر سرعت موثر خودرو نیز می افزاید.

لوله های اگزوز و بخش های حامی آنها در عقب خودرو از نوعی فیبر شیشه سرامیکی سبک به نام “پیروسیک”ساخته شده که تاب تحمل 900 درجه سانتی گراد حرارت را دارد. بدنه زیبا با خطوط بسیار دقیق و زوایای تند به رنگ مشکی است که با یک زیر رنگ قرمز تهیه شده ازپودر کریستال، شکوه جالبی به خودرو بخشیده است. همچنین رنگ آمیزی سستوالمنتو توسط فناوری نانو و چند لایه‌ای صورت می گیرد.

از آنجا که این خودرو، در اصل یک خودروی مسابقه‌ای است در طراحی داخل خودرو و صندلی‌های فیبر کربنی آن در عین راحتی و استقامت بالا بسیار نازک هستند. جالب است بدانید که صندلی ها به شکل یک جا قالب ریزی شده‌اند و برای راحتی و ارگونومی سرنشینان، این فرمان و پدال ها هستند که به صورت برقی جلو و عقب و بالا و پایین می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*