رنو مگان 2018 (renault megane 2018)

رنو مگان 2018 (renault megane 2018)؛ مشخصات فنی، امکانات و قیمت

رنو مگان 2018 (renault megane 2018) خودروی جدید کمپانی فرانسوی رنو در ایران است. در ادامه مشخصات فنی، امکانات و قیمت مگان 2018 را با هم مرور خواهیم کرد.

گویا تصمیم شرکت رنو برای عرضه مگان 2018 نهایی شده. این خودرو که در حال حاضر در کشور ترکیه مونتاژ می شود قرار است از این پس برای رقابت با محصولاتی مانند تویوتا کرولا، میتسوبیشی لنسر، کیا سراتو وهیوندای الانترا بعد از رونمایی در نمایشگاه اتوموبیل تهران راهی بازار شود.

این خودرو که احتمالا در حدود 150 میلیون تومان قیمت گذاری خواهد شد، قرار است برگ برنده شرکت رنو برای رقابت با خودروهای شرقی باشد که در سالهای گذشته رشد و فروش چشمگیری در ایران داشته اند.مگان 2018

رنو سال گذشته از مگان سدان جدید خود رونمایی کرده و قرار است در زمستان امسال عنوان بزرگترین وارد کننده خودرو در ایران رابه خود اختصاص دهد. عضو سوم خانواده رنو که بعد از مدل های استیشن و هاچ بک رونمایی شده به لطف ویژگی های نسل چهارم قادر است به خوبی جای کرولا را در بازار ایران پرکند. مگان 2018 از سه ویژگی بسیار مهم بهره‌مند است؛ اولین ویژگی مهم این خودرو طراحی شیک و زیبای آن است. این خودرو در قسمت جلویی خود درکنار لوگوی بزرگ رنو که در قسمت مرکزی جلوپنجره خودنمایی می کند، دارای چراغهای زیبا با طراحی C شکل است؛ در قسمت عقبی خودرو هم دارای چراغهایی مشابه تالیسمان است که تا مرکز صندوق عقب امتداد یافته و می توان این خودرو را تالیسمان کوچک نامید.مگان 2018

برش C شکل روی ستون عقب این خودرو باعث شده این ستون عجیب و منحصر به فرد باشد. در طراحی ظاهری این خودرو سقف شیشه ای پانورامیک، چراغ های کشیده جلو، چراغهای کشیده عقب با گرافیکی بسیار جذاب، چهره این خودرو را بیش از حد به رنو تالیسمان شبیه کرده و در این زمینه یک سروگردن از رقبای آسیایی خود بالاتر است. پروفسور«لورن ون اکر» معاون طراحی رنو اعتقاد دارد، رنو با این محصول جدید حتی رقبای آلمانی خود را نیز به چالش کشیده است.

رنو مگان 2018 (renault megane 2018)

دومین نقطه قوت مگان جدید ابعاد دقیق و گنجایش آن است و سعی شده بیشترین کارایی را ارائه کند. فاصله بین دو محور و طول بدنه این خودرو با 2.71 و 4.63 نسبت به کرولا برتری نسبی دارد؛ علاوه بر این موارد ارتفاع مگان جدید با کاهش 1 سانتیمتری نسبت به مدل قبلی خود موجب شده تا ضریب مقاومت در برابر هوا (ایرودینامیک) این خودرو به Cd 0.28 که رقمی خیره کننده در این بخش محسوب می شود. فاصله بین دو محور نسبت به مدل قبلی 28 میلیمتر افزایش داشته و در نتیجه فضای بیشتری در اختیار سرنشینان قرار می گیرد. به لطف نوع طراحی جعبه ای شکل فضای صندوق عقب وسیع به حجم 508 لیتر وفضای صندلی های عقب بسیار خوب است.

رنو مگان 2018 (renault megane 2018)

سدان مگان قرار است بر خلاف اروپا که با دو موتور بنزینی و سه نمونه دیزلی عرضه می شود، با یک موتور بنزینی کم مصرف در ایران عرضه شود. موتور مگان جدید یک نمونه 1.2 لیتری توربو با قدرت 130 اسب بخار و گشتاور 200 نیوتون است که از کشش نسبتا خوبی برخوردار است؛ مگان با این پیشرانه قادر است در 10 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و تا 215 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد.

مگان 2018 در قسمت مصرف سوخت نیز با میانگین 5.5 لیتر در 100 کیلومتر، که یکی از کم مصرف ترین سدان های جهان است، عملکرد بهتری را میان رقبای کره ای و ژاپنی دارد. مگان بسته به مدل انتخابی مدل‌های مختلفی از گیربکس‌های 5 و 6 سرعته دستی،سی وی تی، شش سرعته اتوماتیک و هفت سرعته دو کلاچه را در دسترس خریداران قرار می دهد؛ این خودرو در تیپ های مختلف از امکاناتی نظیر سقف پانوراما، نمایشگر هفت اینچی یا 8.7 اینچی مجهز به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، هدآپ دیسپلی و انتخاب نحوه رانندگی در پنج گزینه را در اختیار خریداران قرار می دهد.

رنو مگان 2018 (renault megane 2018)

مگان به آخرین مدل سیستم کمک راننده، هشدار خروج از خط، ترمز اضطراری و سیستم پارک خودرو مجهز است. در نمونه فول آپشن این خودرو از رینگ و لاستیک 18 اینچی استفاده شده و در مدل پایه نیز شاهد استفاده از رینگ و لاستیک 16 اینچی هستیم. طبق آخرین اخبار قرار است مگان 2018 با 9 رنگ مختلف بدنه در کشور ایران عرضه شود که عبارتند از سفید براق، سفید صدفی متالیک، قهوه ای روشن متالیک، آبی تیره متالیک، خاکستری متالیک، قرمز متالیک، سیاه متالیک و طلایی (بژ) متالیک است. همچنین ترکیب داخلی پوشش داشبورد و رنگ مشکی برای صندلی ها تنها گزینه انتخابی قابل سفارش مگان 2018 است؛ همچنین مدل های فول آپشن از چرم مرغوب ناپا برای فرمان وصندلی بهره می برند.

رنو مگان 2018 (renault megane 2018)

این خودری زیبای فرانسوی هنوز به صورت رسمی وارد بازار ایران نشده، اما در نمایشگاه اتوموبیل تهران، اتو شو 96 معرفی شد. این خودرو در صورت ورود به ایران می تواند جای خالی تویوتا کرولا که پرفروش ترین سدان وارداتی ایران در دهه اخیر بوده را به خوبی خواهد گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ماشین بسیار شیک و عالی است