مصوبه جدید اینترنت

وزیر ارتباطات به سوالات کاربران در مورد مصوبه جدید اینترنت پاسخ داد

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به سوالات کاربران در صفحه اینستاگرام خود پاسخ داد و در مورد مصوبه جدید اینترنت و بسته ‌های غیر حجمی شفاف‌سازی کرد.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات ایران با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام، به سوالاتی که برخی کاربران در بخش نظرات در مورد مصوبه جدید اینترنت و بسته های غیر حجمی اینترنت ثابت مطرح کرده بودند پاسخ داد که در ادامه، متن این توضیحات را مطالعه خواهید کرد:

مصوبه جدید اینترنت

توضیحات وزیر ارتباطات در مورد مصوبه جدید اینترنت

  • مگابایت بر ثانیه واحد سرعت و مگابایت واحد حجم است. یک بایت معادل هشت بیت است.گاهی اوقات در نرم افزارهای دانلودر، سرعت بر حسب بایت نوشته می‌شود. برخی دوستان تصور می‌کنند که شرکت ارائه دهنده سرویس نسبت یک به هشت را اعمال کرده اما این تصور درست نیست. شرکت‌ها وظیفه دارند سرعت خریداری شده را به صورت تضمینی به مشترک تحویل دهند.
  • مشترکانی که نیاز به سرعت بالا دارند اما حجم مصرفی آن‌ها بالا نیست، هر چند امکان استفاده از سرویس‌های موبایل وجود دارد اما شرکت‌های ارائه کننده خدمات ثابت برای حفظ این مشترکین، ارائه بسته‌های رقابتی برای این گروه را آغاز کرده‌اند؛ راهکارهایی چون بسته ازدیاد سرعت و …
  • در گذشته، مشترک در ابتدای ماه مبلغی را برای تمدید سرویس به شرکت ارائه کننده پرداخت می‌کرد و سپس به تدریج در طول ماه با خرید حجم اضافه، مبالغ دیگری را به سرویس‌دهنده می‌پرداخت. برای این موضوع نیز شرکت‌ها در فرایند رقابتی به دنبال شیوه‌هایی برای پرداخت تدریجی به منظور ایجاد تسهیلات برای مشترکان خود هستند.
  • برخی کاربران از این که سرعت خریداری شده با آن چه تحویل داده شده هم‌خوانی ندارد، گلایه کرده‌اند. طبیعتا در صورت عدم رفع مشکل پس از تماس با شرکت‌ها، مراتب را از طریق سامانه 195 پیگیری نمایند تا به شکایت آن‌ها رسیدگی شود.
  • مصوبه جدید اینترنت اعلام کرده که در شمارش سقف مصرف منصفانه، ترافیک داخلی باید نصف بین المللی محاسبه شود. برخی شرکت‌ها به منظور اهداف تبلیغاتی و نشان دادن سقف بالاتر مصرف منصفانه، عدد مصرف منصفانه را بر مصرف داخلی تنظیم کرده و اعلام کرده‌اند اینترنت دو برابر ترافیک داخلی محاسبه خواهد شد. این موضوع این‌گونه القا کرده که اینترنت گران شده است. به دلیل هزینه تمام شده کمتر برای ترافیک داخلی، در هزینه اخذ شده از مشترک نیز این ضریب لحاظ شده و همزمان تعرفه اینترنت نیز با کاهش قیمت همراه بوده است.
  • در خصوص محدود شدن ترافیک پس از رسیدن به سقف مصرف منصفانه نیز قبلا عرض کرده بودم که پیگیری خواهم کرد. در مصوبه جدید اینترنت ، کلمه حداقل قبل از 128 کیلوبیت بر ثانیه اضافه و ابلاغ شد و این امکان به وجود آمده که شرکت‌ها در این محدودیت نیز با یکدیگر رقابت کنند.
  • هر چند سازمان تنظیم مقررات چندین بار و با شیوه‌های مختلف به این سوالات پاسخ داده بود، اما طرح مجدد آن‌ها در این صفحه و ادای احترام و ادب به مخاطب ایجاب می‌کرد که پاسخ مجدد داده شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. خلاصه که هر بار که اینترنت و تعرفه هاش تغییر پیدا کرده به ضرر مردم تموم شده نه به نفعشون
    دوستان به فکر جیب ما هستن

  2. س: “هزینه تمام شده کمتر برای ترافیک داخلی” یعنی چی؟ مگر اینترنت را از خارجه میخرید؟