آیفون 9 ، آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس پلاس

با جدیدترین ویژگی های قابل انتظار در آیفون 9 ،‌ آیفون ایکس اس و ایکس اس پلاس آشنا شوید

اپل سال آینده سه گوشی به نام‌های آیفون 9 (Apple iPhone 9)، آیفون ایکس اس (iPhone Xs) و آیفون ایکس اس پلاس (iPhone Xs Plus) را روانه بازار خواهد کرد. ما با چه ویژگی‌های جدیدی در این گوشی‌ها ملاقات خواهیم کرد؟

در حال حاضر اطلاعات کافی از سوی منابع مختلفی که انتشار شایعات مختلف از آیفون ها و آیپدهای آینده اپل را آغاز کرده‌اند، در اختیار ما قرار دارد. پس از چندین سال، اپل یک آیفون ویژه و کاملا متفاوت را عرضه کرد که حالا در دست میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان قرار دارد،‌ اما بعد از آیفون ایکس نوبت به چه مدلی می‌رسد؟

آیا اپل همچنان به تغییر مسیر خود و استفاده از گوشی‌هایی با سیستم بیومتریک بی‌نظیر فیس آی دی ادامه می‌دهد یا چیزی فراتر از این را به ارمغان خواهد آورد؟ آیفون ایکس در واقع سوالات بیشتری را نسبت به آنچه که انتظار داشتیم ایجاد کرده است تا حالا مدل 2018 آیفون های اپل بیش از هر زمان دیگری برای ما، منابع و تحلیلگران اهمیت داشته باشد.

در این مقاله قصد داریم به بررسی مدل های 2018 گوشی های اپل به نام‌های آیفون 9 (یا 8 اس)، آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس پلاس بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

طراحی و نمایشگر

هیچکس نمی‌تواند به طور قطعی تایید کند، اما احتمالا اپل در سال آینده سه گوشی شبیه به آیفون ایکس را عرضه خواهد کرد که قاب جلویی هر سه آن‌ها از یک دوربین TrueDepth میزبانی می‌کند. بنابراین این دوربین پیشرفته حتی بر روی مدل ارزان قیمت‌تر مجهز به نمایشگر ال سی دی آیفون نیز قرار خواهد گرفت.

آیفون 9 ، آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس پلاس

این سه به نام‌های آیفون 9 ، آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس پلاس (مخصوص طرفداران فبلت‌ها) از نمایشگرهایی با اندازه 5.8 اینچ، 6.1 اینچ و 6.41 اینچ برخوردارند. بالای این نمایشگرها نیز تکه‌ای بریده شده (به سبک آیفون ایکس) قرار دارد که احتمالا برای دومین سال پیاپی تا زمانی که آن‌ها نمایشگر کاملا متفاوتی را ارائه کنند، توسط اپل بدون تغییر خواهد ماند.

آیفون 9 ، آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس پلاس

از نظر متریال استفاده شده، دو مدل آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس پلاس همچنان با شیشه طراحی شده‌اند، در حالی که مدل ارزان قیمت‌تر آیفون 9 (یا آیفون 8 اس) از آلیاژ فلزی در بدنه‌ی خود برخوردار است. گفته می‌شود در این مدل ارزان‌تر از یک پنل ال سی دی به جای اولد استفاده شده است که توسط شرکت Japan Display توسعه یافته است. این پنل 6.1 اینچی بوده و مبتنی بر تکنولوژی ال سی دی انعطاف پذیر تولید می‌شود. همچنین با توجه به استفاده از بدنه‌ی فلزی در این مدل، شارژ بیسیم تنها در دو برادر گران قیمت‌تر آیفون 9 مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

پردازنده و حافظه

گفتنی نیست که ما انتظار داریم بر روی آیفون های سال 2018 یک تراشه 7 نانومتری مدرن به نام Apple A12 را ببینیم. همانطور که گفته شد، تولید این گروه محصولات از نیمه دوم سال آینده آغاز می‌شود تا ما دیگر در بهار سال آینده شاهد معرفی هیچ پرچمداری از سوی اپل نباشیم؛ با این حال هنوز هم تراشه A11 بسیار سریع است. اما از آنجایی که گلکسی اس 9 قرار است سال آینده با یک چیپست 10 نانومتری نظیر اسنپدراگون 845 یا اگزینوس 9810 روانه بازار شود، اپل احتمالا تصمیم بگیرد تا با تمرکز بر اضافه کردن امکاناتی جدید به تراشه‌های موبایلی خود، نظیر استفاده از یک مودم پرسرعت ساخت شرکت اینتل، به جنگ این گوشی کره‌ای برود.

آیفون 9 ، آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس پلاس

حافظه 512GB سامسونگ

گفته می‌شود که شرکت TSMC توانایی تولید بیش از 100 میلیون قطعه تراشه را دارا است و به همین ترتیب ما شانس آن را خواهیم داشت تا مغز متفکر موبایلی آینده کوپرتینو را بتوانیم در محصولات سال 2018 اپل ببینیم.

از نظر ظرفیت رم، ما انتظار تغییری را در مقایسه با نسخه ویژه امسال (آیفون ایکس) نداریم، اگر چه اپل شاید بخواهد ما را سورپرایز کند. ما حدس می‌زنیم که به جای افزایش رم، نسل آینده آیفون ایکس همراه با حافظه داخلی 512 گیگابایتی روانه بازار شود. در همین راستا سامسونگ به تازگی یک چیپ حافظه 512 گیگبایتی را برای گوشی های هوشمند معرفی کرده است. البته این مدل به طبع گران‌تر از مدل 256 گیگابایتی آیفون های جدید خواهد بود.

دوربین

اطلاعات زیادی از دوربین این سه گوشی در دست نیست،‌ اما ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که مدل ارزان قیمت‌تر آیفون 9 از دوربین دوگانه فعلی آیفون 8 پلاس برخوردار باشد. این درحالیست که دو مدل آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس پلاس احتمالا از دوربین دوگانه‌ای مجهز به دو لنز OIS همراه با سنسورها و یا اپتیک‌هایی بهبود پیدا کرده بهره‌مند خواهند بود.

باتری

یک باتری به شکل حرف L برای آیفون ایکس تحقق یافته است، هرچند از دو قطعه مختلف ساخته شده است. طراحی آن به شکل هوشمندانه‌ای انجام گرفته است تا ظرفیت بیشتری در اختیار تراشه یا سایر اجزای سخت افزاری قرار گیرد. در مورد آیفون ایکس، این باتری اجازه می‌دهد تا 30 درصد ظرفیت بیشتری نسبت به مدل مستطیلی (که به گفته محققین بالغ بر 2716 میلی‌آمپر ساعت است) در اختیار گوشی قرار گیرد.

آیفون 9 ، آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس پلاس

در حال حاضر یک مقام رسمی فعال در صنعت باتری‌ها عنوان کرده است که شرکت LG Chem صدها میلیارد دلار در این بخش هزینه کرده است و از اوایل سال 2018 میلادی نیز این باتری L‌ مانند را به تولید انبوه خواهد رساند. LG Chem تصمیم گرفته است که تمامی باتری‌های آیفون 9 اپل را در نیمه دوم سال آینده به تولید برساند.

آیفون 9 ، آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس پلاس

بدیهی است که اپل قصد دارد گام‌های بلندتری در این زمینه بردارد. به گفته‌ی «مینگ چی کو» که دیگر برای تمامی طرفداران اپل اسم آشنایی است، آیفون ایکس سال آینده از یک باتری L مانند یکپارچه با ظرفیت حداقلی 2900 الی 3000 میلی‌آمپر ساعت برخوردار است.

آیفون 9 ، آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس پلاس

شایعات ادعا می‌کنند مدل 6.5 اینچی آیفون از یک باتری 3300 الی 3400 میلی‌آمپر ساعتی و مدل ال سی دی آیفون که از یک نمایشگر LCD بهره می‌برد نیز به یک باتری با ظرفیت 2850 الی 2950 میلی‌آمپر ساعت تجهیز خواهد شد. این به اپل اجازه می‌دهد که قیمت این مدل ال سی دی را کاهش دهد، در حالی که ارائه کننده عمر باتری بیشتری است؛ به خصوص وقتی که در اینجا پای یک چیپست مدرن 7 نانومتری نیز وسط باشد.

ارتباطات

اپل همراه یک دعوای حقوقی با کوالکام (بر سر یک پتنت)، در تلاش است تا دیگر از مودم‌های سلولار این شرکت استفاده نکرده و در عوض آیفون های خودش را همراه با مودم‌های اینتل که در حال حاضر برای شبکه‌های GSM طراحی شده‌اند روانه بازار کند. نکته جالب اینجاست که در حال حاضر آیفون ایکس نیز همراه با دو مدل مودم (یک سری کوالکام X16 LTE و یک سری دیگر اینتل XMM7480) به فروش می‌رسد.

 

آیفون 9 ، آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس پلاس

با این حال اپل در حال کار با اینتل بر روی مودم‌های LTE و 5G برای نسل آینده آیفون ها است و شاید حتی یک مدل دو سیم کارته را نیز روانه بازار کند. آن‌ها می‌خواهند به طور کلی از کوالکام جدا شوند، اما در حال حاضر بهتر است شما آیفون ایکس مجهز به مودم ساخت این برند را بگیرید تا از سرعت بیشتر اینترنت لذت ببرید. اما سال آینده دیگر چنین اتفاقی رخ نخواهد داد و تمامی آیفون ها از مودم پرسرعت اینتل بهره‌مند خواهند بود.

قیمت

به نقل از مینگ چی کو، ارزان‌ترین مدل، آیفون 9 (یا 8 اس) همراه با نمایشگر LCD و بدنه فلزی خودش با قیمتی بین 649 الی 749 دلار در ایالات متحده به فروش خواهد رسید. این درحالیست که مدل آیفون ایکس اس با قیمت پایه 799 دلار و مدل 6.46 اینچی آیفون ایکس اس پلاس نیز با قیمت 999 دلار روانه بازار خواهند شد. ما حدس می‌زنیم که اپل یک نسخه 512 گیگابیتی مدل ایکس اس پلاس را نیز به فروش برساند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. 2 تا سؤال دارم، اوّل دوّمیش را می‌پُرسم:
    چطوری آیفن 9 یکی/دو سال بعد از آیفن 10 به دنیا میاد؟