ورود شیائومی و هواوی به آمریکا

ورود شیائومی و هواوی به آمریکا شرایط را برای اپل دشوار خواهد کرد

ورود شیائومی و هواوی به آمریکا می‌تواند دردسرهای زیادی برای اپل ایجاد کند. بازار گوشی های آیفون در آمریکا روزی بی‌رقیب بود، اما گوشی‌سازان چینی اکنون سهم اپل در بازار موبایل آمریکا را تهدید می‌کنند.

رقابت بین گوشی‌سازان برای کسب سهم بیشتری از بازار موبایل، به زودی وارد مرحله جدیدی خواهد شد. بر اساس گزارش جدید Bloomberg، شیائومی و هواوی به زودی بازار اپل را حتی در خانه خود با تهدید مواجه می‌کنند، در حالی که روزی گوشی های آیفون با اقتدار بیشترین سهم بازار موبایل را در ایالات متحده آمریکا داشتند.

ورود شیائومی و هواوی به آمریکا در ادامه شکست پیشین اپل رخ می‌دهد. این دو شرکت به همراه دو گوشی‌ساز محبوب چینی دیگر یعنی اوپو و ویوو توانستند در لیست 5 گوشی‌ساز اول برترین بازار موبایل دنیا (چین)، اپل را شکست بدهند.

ورود شیائومی و هواوی به آمریکا

در تصویر بالا سهم شرکت‌های مختلف از بازار موبایل ایالات متحده آمریکا طی ربع سوم سال جاری را مشاهده می‌کنید. با ورود شیائومی و هواوی به آمریکا سهم اپل از این نیز کمتر می‌شود، به طوری که دیگر در خانه خود نیز برترین برند بازار موبایل نخواهد بود.

ورود شیائومی و هواوی به آمریکا به لطف همکاری با اپراتورها ممکن می‌شود

برخلاف بیشتر کشورها، در آمریکا بیشتر گوشی های موبایل به صورت انحصاری تحت اپراتورها و به طور قراردادی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. به همین دلیل تلاش‌های پیشین هواوی به عنوان بزرگترین گوشی‌ساز چینی برای ورود به بازار این کشور با شکست مواجه شده بود. اما طبق اخبار جدید ورود شیائومی و هواوی به آمریکا سرانجام در سال آینده رخ خواهد داد. این دو شرکت اکنون در حال گفتگو با اپراتورهای موبایل ایالات متحده آمریکا هستند تا از این طریق محصولاتشان را به دست کاربران آمریکایی برسانند.

طبق گزارش این دو شرکت اکنون مشغول رایزنی با اپراتورهای ورایزن و AT&T هستند، اما ممکن است قرارداد نهایی به همین زودی بسته نشود. این خبر درباره ورود شیائومی و هواوی به آمریکا برخی گزارش‌های پیشین را تایید می‌کند. طبق یکی از آن‌ها، اپراتور AT&T جدیدترین پرچمدار هواوی یعنی میت 10 را در اختیار کاربران قرار خواهد داد، اما بعد از انتشار این گزارش، تا امروز دیگر اخبار تکمیلی پیرامون آن منتشر نشد.

ورود شیائومی و هواوی به آمریکا

در تصویر بالا میزان فروش اپل در بازار چین را مشاهده می‌کنید. این میزان در سال جاری در مقایسه با 2015 کاهش بسیاری داشته است. اپل همچنان در بازار موبایل آمریکا پرچمداری می‌کند، اما سهم آن در بزرگترین بازار موبایل دنیا رفته رفته در حال کاهش است.

یکی از اصلی‌ترین دلایل فروش خوب محصولات اپل در آمریکا، طرح‌های تشویقی است که اپراتورها برای کاربران در نظر می‌گیرند تا آن‌ها بتوانند هزینه گوشی را به طور ماهیانه و نه یکجا پرداخت کنند. بعد از ورود شیائومی و هواوی به آمریکا بدون شک چنین طرح‌هایی برای فروش محصولات آن‌ها نیز در نظر گرفته خواهد شد. با ورود رقبای جدید و به دست گرفتن بخشی از سهم بازار، بدون شک سهم سایر شرکت‌های بالای لیست همچون اپل کاهش می‌یابد.

اگر از نظر سیستم عامل نیز به موضوع بنگریم، رفته رفته سهم آی او اس در حال کاهش است. طبق جدیدترین گزارش‌ها گوشی آیفون ایکس سبب افزایش سهم بازار اندروید در آمریکا شده است!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. از ارم مسخره و زشتو بی معنیش معلومه چیه گوشی چینی و ماشین چینی

  2. اپل بازار امریکا را هم خواهد باخت

  3. چی نی ها همین الانشم در اقتصاد حرف اول رو تو دنیا می زنند. فقط یک نگاه به کیفیت کالاها از ده سال پیش که اکثرا کپی بود تا الان که هم در تولید محتوا رسانه ای و هم در تولید مانند ماشین و گوشی هایی که نه تنها کپی نیستند بلکه دارای نوآوری هم هستند توجه کنید. حالا هوش مصنوعی به کنار!
    ما نمی تونیم ضعف های خودمونو پشت مسخره کردن دیگران قایم بکنیم.

  4. با زور چپونی میخان خودشونو به مردم قالب کنن چینیا

  5. آمریکا بیشتر گوشی های موبایل به صورت انحصاری تحت اپراتورها و به طور قراردادی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد
    لطفا اینو بیشتر توضیح بدین