گلکسی اس 9

10 قابلیتی که گلکسی اس 9 را به پرچمدار برتر سال 2018 تبدیل خواهند کرد

گلکسی اس 9 (Samsung Galaxy S) به عنوان پرچم دار 2018 سامسونگ در راه است؛ اما چه قابلیت‌هایی می‌توانند این گوشی را به پرچمدار برتر سال آینده تبدیل کنند؟

طبق جدیدترین اخبار و شایعات منتشر شده در فضای وب، پرچمدار بعدی سری اس شرکت سامسونگ در اولین ماه از سال 2018 میلادی رونمایی می‌شود. معمولا کره‌ای‌ها در این بازه زمانی از پرچمداران جدید خود پرده‌برداری نمی‌کنند، اما به هر حال ما برای از راه رسیدن یک کهکشانی دیگر هیجان زیادی داریم. شایعات مربوط به گلکسی اس 9 نیز خبر از یک پرچمدار قدرتمند و بزرگ می‌دهند؛ گفته می‌شود جدیدترین پنل سوپر آمولد سامی در این گوشی قرار می‌گیرد و کیفیت آن بهتر از صفحه نمایش خانواده اس 8 است. همچنین دوربین کنونی سامسونگ که قدرت بالایی در ثبت تصاویر دارد، در گوشی Galaxy S9 از این هم بهتر می‌شود. در نهایت اندروید 8 اوریو به صورت پیش‌فرض در این مجموعه نصب خواهد بود.

گذشته از همه این موارد، سامسونگ برای تولید بهترین پرچمدار سال 2018 باید نقاط ضعف محدود پرچمدار کنونی خود، گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8)، را در نسل بعدی برطرف کند. پس از بررسی و کار کردن با گلکسی اس 8 ، به 10 مشکل کوچک و بزرگ برخوردیم که اگر آنها در نسل بعدی از بین بروند، قطعا شاهد پرچمداری کهکشانی و بی‌نقص خواهیم بود.

این نقاط ضعف مربوط به حافظه رم، پردازنده سریعتر یا مشخصات سخت افزاری نیستند: تمامی موارد مد نظر ما مستقیما در کاربرد روزمره کاربران از گوشی هوشمند خود تاثیرگذار هستند. برخی از آنها پس از کار کردن با گلکسی S8 به ذهنمان رسید و برخی دیگر نیز مربوط به محصولات رقیب هستند.

1- محل قرارگیری حسگر اثرانگشت

گلکسی اس 9

شاید بزرگترین مشکل کاربران با گلکسی اس 8 سامی، محل قرارگیری حسگر اثرانگشت آن باشد، چرا که در طی روز باید بارها گوشی را آنلاک کنیم. بسیاری از کاربران از کوچک بودن ابعاد این حسگر و همچنین محل قرارگیری آن شکایت دارند. شایعات از این موضوع خبر داده‌اند که سامسونگ به بازخورد کاربران خود توجه داشته و این حسگر در گلکسی اس 9 در زیر دوربین عقب قرار می‌گیرد. بدین ترتیب کاربران راحت‌تر از قبل به آن دسترسی خواهند داشت.

2- رابط کاربری سبک‌تر و عملکرد روان

گلکسی اس 9

سرعت عملکرد پرچمداران سامسونگ را به هیچ عنوان نمی‌توان کند و ضعیف ارزیابی کرد. به لطف پردازنده‌های مدرن و بسیار پرسرعت، کمتر کاربری در این زمینه با مشکل مواجه می‌شود. اما اگر سرعت عمل رابط کاربری اس 8 را با رقبای بزرگی نظیر پیکسل یا آیفون‌های اپل مقایسه کنید، متوجه سنگین‌تر بودن آن خواهید شد. اگر توسعه‌دهندگان سامی در کدنویسی مربوط به رابط کاربری و سیستم عامل پرچمدار جدید خود کمی بیشتر وقت صرف کنند، احتمالا شاهد عملکردی بهتر و روان در آن خواهیم بود.

3- اسپیکر بهتر

گلکسی اس 9

هرکسی از گوشی خود برای شنیدن موسیقی استفاده نمی‌کند، چرا که از لحاظ کیفیت با اسپیکرهای حرفه‌ای یا حتی هدفون‌ها قابل قیاس نیست. با این حال عملکرد اسپیکر اصلی گلکسی اس 8 در مقایسه با رقبای بزرگی نظیر آیفون X بسیار ضعیف بود. شاید بخواهید آهنگ جدیدی را در پارک برای دوستان خود پخش کنید و یا حین دوش گرفتن از موسیقی ملایم لذت ببرید؛ در این شرایط کیفیت اسپیکر گوشی بسیار مهم است. این روزها همه از کیفیت مناسب اسپیکر محصولاتی نظیر آیفون 8، پیکسل 2 و وان پلاس 5 تی می‌گویند، اما کیفیت اسپیکر S8 سامسونگ معمولی است. امیدواریم این مشکل در گلکسی اس 9 حل شود.

4- به‌روز بودن

گلکسی اس 9

دریافت سریع آپدیت‌های اندروید یکی دیگر از نکات مهم برای کاربران است. در اختیار داشتن جدیدترین نسخه از سیستم عامل در گوشی بسیار مهم است و حس به روز بودن را به کاربران می‌دهد. اما متاسفانه گلکسی اس 8 مدت‌ها در اندروید 7 نوقا گیر کرده است، در حالی که گوشی‌ های پیکسل گوگل ماه‌ها قبل آپدیت اندروید 8 اوریو را دریافت کرده‌اند. سامسونگ به نسبت سایر تولیدکنندگان گوشی‌ های اندرویدی سرعت عمل خوبی دارد، اما مشکل اینجاست که اکثر این شرکت‌ها در ارائه هرچه سریعتر آپدیت‌ های اندروید به هیچ وجه سریع عمل نمی‌کنند! خوشبختانه گوگل اخیرا قول‌هایی مبنی بر حل این مشکل داده است و اگر به زودی این اتفاق عملی شود، گلکسی اس 9 سامسونگ در زمینه به روز بودن مشکلی نخواهد داشت.

5- حالت پرتره دوربین

گلکسی اس 9

گوگل در گوشی پیکسل 2 خود نشان داد که جهت گرفتن تصاویر پرتره حتما به یک دوربین ثانوی نیاز نداریم. حالا با اینکه شایعات از قرار گرفتن تنها یک دوربین در گلکسی اس 9 سامسونگ خبر می‌دهند، امیدواریم قابلیت ثبت تصاویر پرتره از پرچمدار کره‌ای‌ها حذف نشود. و این را نیز باید بگوییم که قابلیت‌های مربوط به فوکوس در اس 8 که به کندی عمل می‌کنند، برای پرچمدار برتر سال آینده به هیچ وجه مناسب نیستند.

6- خروجی هدفون

گلکسی اس 9

بدون شک هدفون‌های بی‌سیم این روزها انتخاب اکثر خریداران هستند. اما هرکسی به پرداخت 200 دلار برای یک هدفون بی‌سیم حرفه‌ای رضایت نمی‌دهد و همچنین تمام شدن شارژ این گجت‌ها یکی دیگر از نگرانی‌های ما خواهد بود. به همین خاطر هدفون‌های سیمی هنوز هم طرفداران زیادی دارند و دوست نداریم در پرچمدار بعدی سامسونگ خروجی هدفون‌های سیمی حذف شود.

7- والپیپرهای بهتر

گلکسی اس 9

بله، این مورد آنچنان مهم و قابل توجه نیست، اما همانطور که گفتیم موارد این لیست مربوط به بخش سخت افزار و رم نیستند و بیشتر بر روی تجربه روزمره کاربران تمرکز دارند. رزولوشن تصاویر پیش‌فرض در اس 8 سامسونگ آنچنان بالا نبود و تنوع مناسبی در آنها وجود نداشت. با اینکه استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف می‌تواند این موضوع را حل کند، اما بد نیست کره‌ای‌ها از والپیپرهای باکیفیت و متنوعی در گلکسی اس 9 خود استفاده کنند.

8- امکان شخصی‌سازی دکمه بیکسبی

گلکسی اس 9

دلیل ما برای این مورد، عملکرد نسبتا ضعیف دستیار هوشمند سامسونگ است. پس چرا باید یک دکمه برای قابلیتی که کمتر کسی از آن استفاده می‌کند تخصیص داده شود؟ امکان غیرفعال کردن دکمه مخصوص بیکسبی و یا تعریف کارکردهای دیگر برای آن می‌تواند یک قابلیت بسیار خوب برای پرچمدار بعدی سامسونگ باشد. شاید برخی کاربران بخواهند با زدن این دکمه، دستیار هوشمند گوگل که عملکرد بسیار بهتری دارد نمایش داده شود.

9- امکان ویرایش ویدیوهای 4K

گلکسی اس 9

فقدان برنامه‌ای مشابه با iMovie در اندروید کاملا حس می‌شود و همچنین نرم افزار پیش‌فرض سامسونگ نیز تنها از ویدیوهای 1080p پشتیبانی دارد. این موضوع بسیار ناامیدکننده است، چرا که کیفیت ویدیوهای 4K بسیار بهتر است و اکثر کاربران این گزینه را جهت ضبط فیلم استفاده می‌کنند.

10- حافظه داخلی بیشتر

گلکسی اس 9

پرچمداران فعلی سامسونگ تنها در نسخه 64 گیگابایتی به فروش می‌رسند. قرار داشتن درگاه میکرو اس‌دی جهت ارتقاء حافظه ذخیره‌سازی بسیار مناسب است، اما برخی کاربران حرفه‌ای دوست دارند حافظه داخلی بیشتر در اختیار داشته باشند تا سرعت عملکرد گوشی نیز بالاتر باشد.

جمع‌بندی

سامسونگ برای عرضه یک پرچمدار قدرتمند دیگر نیازی به اعمال تغییرات گسترده در گلکسی S9 خود ندارد. پایه و اساس این محصول به خوبی در اس 8 این شرکت بنا شده است. اما بهتر است کره‌ای‌ها به برخی جنبه‌های خاص و حتی کوچک آن توجه کنند تا بتوانند در سال آینده یکی از برترین پرچمداران سال را روانه بازار کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. خخخخخخخخخخخخخ

  2. چند تا رو جا انداخت:
    10 – طراحی جعبه گوشی کاملا جدید
    11 – امکان گوش دادن به آهنگ های 2018
    12 – امکان استفاده از گوشی در حالی که روی نمیکت پارک نشسته اید.
    از فون آرنا که سخنگوی سامسونگ هست بیشتر از این انتظار نمیره.

  3. از حق نگذریم این هیچ کدوم فایده نداشت،اصلا قابلیت جدیدی نبود