بی کیفیت ترین خودروهای داخلی

بی کیفیت ترین خودروهای داخلی معرفی شدند؛ تولید خودروهای تک ستاره متوقف می‌شود؟

طبق جدیدترین گزارش رده بندی کیفی خودرو که توسط وزارت صنعت منتشر شده، بی کیفیت ترین خودروهای داخلی معرفی شدند و باید دید تولید این محصولات چه زمانی متوقف می‌شود؟

اخیرا وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران، جدیدترین رده بندی کیفی خودرو برای آبان‌ماه 1396 را منتشر کرد که بر اساس آن، باکیفیت ترین و بی کیفیت ترین خودروهای داخلی معرفی شدند. طبق جدول‌های منتشر شده، خودروهای پراید 131، پراید 132، تیبا، تیبا هاچ بک و ساینا از محصولات سایپا، پژو 405 خراسان از محصولات ایران خودرو و لیفان ایکس 60 از محصولات کرمان موتور همچنان در پایین‌ترین سطح کیفی قرار دارند و تنها یک ستاره از 5 ستاره را به خود اختصاص داده‌اند.

بی کیفیت ترین خودروهای داخلی

بررسی این گزارش ارزیابی نشان می‌دهد که خودروسازان داخلی ما همچنان به تولید خودروهای بی کیفیت ادامه می‌دهند، در حالی که قرار بود تولید خودروهایی که تنها یک ستاره را از لحاظ ارزیابی کیفی دریافت می‌کنند به زودی متوقف شود.

کارشناسان و منتقدان حوزه خودرو بارها بر این موضوع تاکید کردند که تولید خودروهای تک ستاره باید متوقف شود و یا این که شرکت‌های تولیدکننده باید کیفیت محصولات تولیدی خود را ارتقا دهند. با پیگیری‌های انجام شده و درخواست‌های مکرر مصرف‌کنندگان از وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین خودروسازان داخلی، سرانجام حدود سه ماه پیش بود که مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران رسما اعلام کرد که با تصمیم جدید وزارت صنعت، تولید خودروهای تک ستاره تا انتهای سال جاری متوقف خواهد شد.

توقف تولید بی کیفیت ترین خودروهای داخلی از سال آینده

البته وزارت صنعت، معدن و تجارت به شرکت‌های خودروسازی فرصت داد که تا پایان امسال، کیفیت محصولات خود را به سطح کیفی حداقل دو ستاره ارتقا دهند و در غیر این صورت، تولید این محصولات که جزو بی کیفیت ترین خودروهای داخلی محسوب می‌شوند از ابتدای سال آینده یعنی 1397 متوقف خواهد شد؛ اما در حالی که در آخرین روزهای پاییز 1396 قرار داریم مشاهده می‌کنیم که همچنان خودروهای پراید، تیبا، ساینا، پژو 405 و لیفان ایکس 60 در پایین‌ترین سطح کیفی ممکن قرار دارند و شرکت‌های تولیدکننده نیز هیچ اقدام خاصی را برای افزایش کیفیت این محصولات انجام نداده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. گل گفتی محمد جواد 🙂

  2. رده بندی کیفی خودرو توسط چه نهادی ارائه می شود!!!!!!!!!!!!!!!

    آوردن یک شرکت رو خصوصی کردند و اون شده تعیین کننده کیفیت خودرو! بعد میان تصمیم می گیرند، کدوم خودرو ها رو بر اساس اظهارات یک شرکت خصوصی از رده خارج بشند.

    جالبه این شرکت هم، بیشتر خودروهای پرفروش رو تو رده بندی کیفی جا نداده و همش با زد و بند کاراش رو پیش می بره!

    کشور نداریم که! همه چیمون زد و بنده تا مردم و فقیر کنیم؛ و هر کس خودی بود رو بیاریم براش دکان باز کنیم تا پول مفت بگیره. اینجوری مردم فقیر میشند : بیای یک دکان برای خودت باز کنی که نه خدمتی بده و نه هیچ شخصی بتونه اون خدمت رو ارائه بده!!! (فقط خودی ها)

    پول این شرکت از کجا میاد! چه افرادی رو استخدام می کنه، من؛ و یا فک و فامیل خودشون رو!

    آیا من هم می تونم همچین شرکتی رو ایجاد کنم و خودرو ها رو تعیین کیفی کنم و بر اساس نظر شرکت بازرسی من، خودروساز ها رو مجبور به بهبود کیفیت کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    i همچنین بخوانید:
    [http://www.eghtesadnews.com/بخش-اقتصاد-در-رسانه-ها-67/167726-چگونگی-سانسور-گزارش-کیفی-توسط-خودروسازان]

    همه چی شده رانت

    مردم کشور هیچ توجهی به این رده بندی کیفی نداشته باشند و تو دام حماقت مسئولین بی کفایت نیافتند.

    با تشکر