بهترین ویژگی های جدید ویندوز 10 پس از آپدیت Fall Creators

10 مورد از بهترین ویژگی های جدید ویندوز 10 پس از آپدیت Fall Creators

مایکروسافت مدتی است که آپدیت Fall Creators‌ را منتشر کرده است. ما در این مقاله به معرفی و بررسی بهترین ویژگی های جدید ویندوز 10 پس از دریافت این بروزرسانی خواهیم پرداخت.

آپدیت Fall Creators‌ ویندوز 10 مدتی است که برای استفاده عموم منتشر شده است. آخرین نسخه از سیستم عامل کامپیوتری مایکروسافت اینک از ویژگی‌های جدیدی (نظیر اپلیکیشن های 3 بعدی) میزبانی می‌کند. اما آیا ویژگی های جدید ویندوز 10 ارزش آن را دارند که بخواهید سیستم عامل خودتان را برای آن‌ها به‌روز کنید؟

شما می‌توانید آپدیت Fall Creators ویندوز را از طریق این لینک به صورت دستی دانلود کنید، و یا به دلخواه خود از بخش به‌روزرسانی ویندوزتان اقدام به این کار کنید. ما پیشنهاد می‌کنیم که صبر کنید تا به‌روزرسانی برای کامپیوتر شما ارسال شود. ما به شدت به شما توصیه می‌کنیم که پیش از به‌روزرسانی ویندوز خود حتما یک بکاپ از فایل‌های مهم خود تهیه کنید.

ویژگی های جدید ویندوز 10

بیش از این شما را منتشر نمی‌گذاریم و به معرفی 10 مورد از برترین ویژگی‌های جدید ویندوز 10 پس از آپدیت Fall Creators خواهیم پرداخت. در ادامه با ما همراه باشید.

1 – اپلیکیشن People

مایکروسافت همراه با اپلیکیشن People خود، پیام رسان جذابی را به ویندوز 10 آورده است. این افزونه جدید که در نوار وظیفه قرار دارد به کاربران اجازه خواهد داد تا از طریق ایمیل و حساب کاربری اسکایپ خود با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. برای فعالسازی، بر روی نوار وظیفه کلیک راست کرده و سپس گزینه‌ی “Show People button” را انتخاب کنید.

بهترین ویژگی های جدید ویندوز 10 پس از آپدیت Fall Creators

شما می‌توانید از این برنامه برای اشتراک گذاری محتوای سرگرم‌کننده با اقوام و دوستان خود و یا حتی مدیریت پروژه‌ها و مخاطبین کاری خود استفاده کنید. فرقی نمی‌کند آن یک سند، پاورپوینت، عکس یا ویدیو باشد، تنها کافیست آن را از کامپیوتر خود به داخل صفحه چ با یک مخاطب درگ و دراپ کنید.

شاید بتوان مفیدترین بخش اپلیکیشن People، ارتقاب متقابل آن است. این بدان معناست که کاربران قادر خواهند بود ارتباطات را در چت‌ها و پیام‌های مختلفی بدون نیاز به استفاده از یک دسکتاپ خاص مشاهده کنند. این برنامه پتانسیلش را دارد که به عنوان اپلیکیشن ارتباطی پیشفرض کاربران ویندوز شناخته شود.

2 – واقعیت ترکیبی

در آپدیت اصلی Fall Creators، مایکروسافت پیش‌نمایشی از ویرایش سه بعدی و مدلینگ دوربین سه بعدی را به تصویر کشید. حالا، آن‌ها برنامه سه بعدی خود را در قالب یک پلتفرم واقعیت ترکیبی به ویندوز 10 آوردند.

بهترین ویژگی های جدید ویندوز 10 پس از آپدیت Fall Creators

مرورگر اج مایکروسافت پشتیبانی کاملی از WebVR را برآورده کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد پروژه‌های آنلاین واقعیت مجازی را با استفاده از این مرورگر مشاهده کنند. در حالی که این شاید چشمگیر نباشد، اما هر چه که هست یک حرکت رو به جلو از سوی مایکروسافت تلقی می‌شود.

آیا به پروژه‌های واقعیت مجازی علاقه‌ای ندارید؟ چرا با استفاده از پرتال واقعیت ترکیبی مایکروسافت (MRP) از مرورگر اج بر روی یک دیوار واقعیت مجازی استفاده نمی‌کنید؟ این پرتال به کاربران اجازه می‌دهد از طریق هولولنز مایکروسافت، تجربه سه بعدی را به دسکتاپ خود بیاورند.

مایکروسافت همچنین یک رقیب جدی برای فیلترهای چهره اسنپ چت و تکنولوژی لنزهای جهان سه بعدی توسعه داده است که در واقع می‌تواند شما را به دنیای لذت بخش واقعیت افزوده ببرد. از Mixed Reality Viewer مایکروسافت، جایی که شما تنها نیاز به یک وب‌کم خواهید داشت تا از واقعیت افزوده در ویندوز 10 استفاده کنید، لذت ببرید. کافیست بر روی استارت منو کلیک کنید، عبارت mixed reality را تایپ کیند و سپس از گزینه‌های موجود، Mixed Reality Portal را انتخاب کنید.

3 – وان درایو بر اساس تقاضا

در حالی که وان درایو به صورت پیشفرض بر روی اغلب کامپیوترهای ویندوز 10 نصب است، تعداد کمی از کاربران با پتانسیل کامل این برنامه آشنا هستند. حال ممکن است با همگام سازی وان درایو بر اساس تقاضا، ذهنیت شما نسبت به این ویژگی تغییر کند. بسیاری از سرویس‌های ذخیره فایل آنلاین تنها اجازه‌ی دانلود و آپلود فایل‌ها را به کاربرانشان با استفاده از یک اکانت می‌دهند، اما حالا وان درایو به کاربرانش اجازه ذخیره فایل به صورت محلی، آپلود آن‌ها به فضای ابری و اشتراک گذاری لینک‌ها به صورت پیشفرض را می‌دهد.

بهترین ویژگی های جدید ویندوز 10 پس از آپدیت Fall Creators

این بدان معناست که شما می‌توانید انواع مختلف فایل‌ها و فرمت‌ها را با استفاده از حافظه ابری وان درایو آپلود، حذف، ویرایش و دانلود کنید. این موجب صرفه جویی در فضای ذخیره سازی داخلی کامپیوتر شما شده و فضایی امن را برای ذخیره مهم‌ترین اسناد شما فراهم می‌آورد تا دیگر هیچ دغدغه‌ای برای پاک شدن آن‌ها نداشته باشید و در هر کجایی نیز به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

4 – اتصال گوشی

این روزها،‌ دیوایس‌های تعاملی (نظیر تلفن به کامپیوتر، تلویزیون به تلفن و غیره) از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند. مایکروسافت تصمیم گرفته که فاصله را حتی بیشتر از بل کند تا در حال حاضر دیوایس‌های آی او اسی و اندرویدی نیز به کامپیوترهای مجهز به ویندوز 10 متصل شوند.

بهترین ویژگی های جدید ویندوز 10 پس از آپدیت Fall Creators

به منظور فعال کردن اتصال به تلفن، کافیست لینک گوشی خود را در استارت منو تایپ کرده و سپس بر روی آن کلیک کنید. پس از آن، باید شماره تلفن خود را در پنجره‌ای که باز می‌شود وارد کنید. در حال حاضر اتصال تلفن به کاربران تنها اجازه‌ی اشتراک گذاری وب‌سایت‌ها از طریق مرورگر اج گوشی هوشمند آن‌ها به مرورگر اج کامپیوترشان را ارائه می‌کند. علاوه بر این در موردی که شما نمی‌دانید، می‌توانید نوتیفیکیشن‌های گوشی خود را نیز با استفاده از اپلیکیشن موبایلی کورتانا، بر روی کامپیوتر مجهز به ویندوز 10 خود مشاهده کنید.

اگر چه قابلیت نوتیفیکیشن موبایل پیش از آپدیت Fall Creators ویندوز 10 عرضه شده است، اما حالا مایکروسافت با ارتقا بخشیدن این بخش باعث کاهش هرچه بیشتر شکاف بین موبایل و دسکتاپ شده است.

5 – پنل اموجی

مدت‌ها بود طرفداران مایکروسافت در انتظار عرضه اموجی مخصوصی برای ویندوز 10 بودند. این درست است که ویندوز 10 سرانجام صاحب کیبورد اموجی پیشفرض خودش شد. شما می‌توانید با استفاده از فرمان کیبورد . + Windows و ; + Windows به کیبورد اموجی ویندوزتان دسترسی پیدا کنید.

بهترین ویژگی های جدید ویندوز 10 پس از آپدیت Fall Creators

استفاده از ایموجی‌ها هم بسیار آسان هستند. اولین کاری که باید بکنید، فعالسازی کیبورد لمسی دیوایس شما است. اگر این کیبود به صورت پیشفرض فعال نبود، برای این کار بر روی نوار وظیفه پایین صفحه کلیک راست کرده و بر روی گزینه “Show touch keyboard button”‌ کلیک کنید. این گزینه یک کیبورد جدید را در بخش نوتیفیکیشن نوار وظیفه به نمایش درمی‌آورد. وارد کیبورد شوید، بر روی ایکون شکلک کلیک کنید و حالا صدها اموجی مختلف در اختیار شما است که می‌توانید به دلخواه از آن‌ها در مکالمات خود استفاده کنید.

6 – بهبودهای مرورگر اج

آپدیت پاییزی ویندوز 10 باعث بهبود بخش‌های فراوانی در مرورگر اج شده است. برای نمونه، سنجاق کردن سایت‌ها حالا به مراتب ساده‌تر شده و دیگر نیازی نیست به پنل تنظیمات مرورگرتان بروید؛ تنها کافیست به سایت مورد نظر رفته، بر روی تب آن کلیک راست کنید و گزینه‌ی Pin را انتخاب کنید. شما می‌توانید سایت‌ها را با استفاده از همین طریق به نوار وظیفه یا استارت منو کامپیوتر خود سنجاق کنید.

بهترین ویژگی های جدید ویندوز 10 پس از آپدیت Fall Creators

دیگر قابلیت‌های اضافه شده به اج،‌ پیش‌تر قابل رویت نبودند. به طور مثال می‌توان به تبدیل فایل‌های PDF نوشتاری به صوتی، ویرایشگر داخلی PDF، مدیریت مجوزها، اضافه کردن بوک‌مارک‌ها، ویرایش آدرس بوک‌مارک به منظور جستجوی سریع‌تر و همچنین مرور بر روی گوشی و ادامه آن از طریق کامپیوتر اشاره کرد. هرچند این قابلیت‌های جدید خیلی بزرگ نیستند، اما آن‌ها نشان می‌دهند که مایکروسافت همچنان متهد به ایجاد رقابت جدی در بازار مرورگرها است. اگر مایکروسافت همین عملکرد را ادامه دهد، اج ممکن است سرانجام شما را برای تبدیل شدن به مرورگر اصلی‌تان راضی کند؛ البته اگر تا همین حالا چنین نشده باشد.

7 – استوری رمیکس

مایکروسافت علاقه‌مند به رمیکس است. در ابتدا آن‌ها رمیکس 3 بعدی را ارائه کردند که به کاربران قابلیت‌های ویرایش مدل‌های سه بعدی را می‌داد. حال غول ردموندی همراه با آخرین دستاورد خود به نام Story Remix به دنیای ساخت ویدیو (پس از Movie Maker) قدم گذاشته است. استوری رمیکس، یکی از بهترین ویژگی های جدید ویندوز 10 است که در اپلیکیشن تصاویر این سیستم عامل قرار گرفته است و به کاربران اجازه‌ی ساخت، ویرایش و تماشای فیلم‌های کوتاهی با استفاده از عکس‌ها و ویدیو کلیپ‌های مورد علاقه کاربران را می‌دهد.

بهترین ویژگی های جدید ویندوز 10 پس از آپدیت Fall Creators

درست همانند دیگر ویژگی های جدید ویندوز 10 در آپدیت Fall Creators، این اپلیکیشن نیز با دو هدف کاربران عادی و حرفه‌ای عرضه شده است. به طور مثال اگر می‌خواهید تمامی تصاویر پیشرفت پروژه مد نظرتان را به یک مشتری نشان دهید، می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن Photos یک پوشه از تصاویر و ویدیوهای آن را درست کرده تا اجازه دهید ویندوز یک ویدیو کوتاه جذاب از آن‌ها برای شما بسازد. جذاب‌تر از همه این که نیازی به داشتن علم ویرایش ویدیو نیز نخواهید داشت.

شاید الان شما تصور کرده‌اید که این یک سرویس خودکار ساخت ویدیو است، اما اینچنین نیست. مایکروسافت گام‌هایی را در ادغام هوش مصنوعی و یادگیری عمیق در Story Remix برداشته است که به کاربران اجازه می‌دهد کارهایی مانند انتخاب افرادی را از یک فیلم به صورت خودکار در اختیار داشته باشند. شما همچنین می‌توانید با استعداد شخصی خود متن یا نقاشی را به ویدیوهایتان اضافه کنید.

نه تنها متن یا نقاشی، بلکه اینک قابلیت اضافه کردن مدل‌های سه بعدی به ویدیو نیز در دسترس کاربران ویندوز 10 خواهد بود. نکته مهم وجود آبجکت‌های سه بعدی و انیمیشن‌های از پیش تعیین شده برای استفاده کاربران است که می‌تواند به کمک افرادی با مهارت بسیار کم بیاید. بنابراین هیچ نیازی نیست تا تخصصی در زمینه مدل‌سازی سه بعدی داشته باشید.

این قابلیت نشان می‌دهد که مایکروسافت اهداف گسترده‌ای را همراه با آپدیت‌های جدیدتر ویندوز خود دنبال می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا در مورد مدل‌سازی سه بعدی یادبگیرند و آن را با استفاده از اپلیکیشن‌هایی که خود آن توسعه بخشیده، اجرا کنند.

8 – آمار GPU

اگر شما هم یکی از طرفداران اورکلاک هستید، می‌دانید که چقدر اجزای کامپیوتر شما حیاتی و مهم هستند. مایکروسافت این را درک می‌کند و با استفاده از بخش Task Manager خود به شما اجازه خواهد داد تا آمار واقعی GPU (واحد پردازش گرافیکی) کامپیوترتان را مشاهده کنید.

بهترین ویژگی های جدید ویندوز 10 پس از آپدیت Fall Creators

البته در نظر داشته باشید که شما از این تسک منیجیر قادر به تنظیم قابلیت‌هایی نظیر سرعت فن نخواهید بود. شما می‌توانید درصد بهره‌برداری GPU، آمار حافظه،‌ نسخه‌های درایور و غیره را از این طریق مشاهده کنید. این یک حرکت خوب از سوی مایکروسافت با هدف کاربران حرفه‌ای سخت افزاری و گیمرها بوده است.

9 – طراحی جدید Fluent

کاربران مدت‌ها منتظر اصلاح رابط کاربری ویندوز 10 بوده‌اند. هرچند به آرامی، اما این حرکت از سوی مایکروسافت آغاز شده است و با اندکی صبر کاربران می‌توانند سرانجام قضیه را مشاهده کنند. به ابتکار فروتنانه سیستم طراحی Fluent Design مایکروسافت، یک رابط کاربری خیره کننده و ظریف که در آپدیت Fall Creators اخیر این شرکت معرفی شده است سلام کنید.

بهترین ویژگی های جدید ویندوز 10 پس از آپدیت Fall Creators

طراحی جدید Fluent وعده داده است که کاربران را با تجربه‌ی متفاوتی از رابط کاربری روبرو خواهد ساخت که شامل ویژگی‌هایی مانند شفافیت ظریف پنجره (با نام رسمی Acrylic material design)، بخش‌های پنجره تعاملی، طرح‌های رنگی مبتنی بر نور و به طور کلی یک ارتباط دهنده برنامه‌ها / کنترلرهای شیک و جدید می‌شود.

مقیاس، عمق و نور راه‌هایی هستند که مایکروسافت تصمیم گرفته با طراحی جدید خود به ارمغان بیاورد. با توجه به حداقل تغییراتی که می‌توان نسبت به نسخه منتشر شده اظهار داشت، یک رابط کاربری یکپارچه‌تر، بهتر، بزرگ‌تر و نرم‌تر است. همانطور که می‌بینید، چندین بخش از رابط کاربری ویندوز در آپدیت جدید تغییر پیدا کرده است و اپلیکیشن‌های کوچکی نظیر ماشین حساب (نسخه جدید) و پیام رسان People نیز به آن اضافه شده‌اند. ما قطعا می‌توانیم در آینده‌ای نزدیک تغییرات گسترده‌تر دیگری را همراه با زبان طراحی جدید Fluent مایکروسافت مشاهده کنیم.

10 – ائتلاف با لینوکس

در یک حرکت دیگر بزرگ مایکروسافت، ویندوز 10 Fall Creators حالا به کاربران اجازه می دهد توزیع‌های لینوکس را به صورت مستقیم از فروشگاه مایکروسافت بر روی کامپیوترهای خود نصب کنند.

البته در نظر داشته باشید که این قابلیت به معنای بوت دوگانه دستگاه نیست. به طور مثال شما قادر نخواهید بود تا از کیبورد و ماوس نسخه Ubuntu استفاده کنید. به جای آن، آپدیت Fall Creators به شما اجازه می‌دهد تا دستورات Bash را با استفاده از توزیع‌های مختلف لینوکس و از درون محیط ویندوز 10 به اجرا درآورید.

بهترین ویژگی های جدید ویندوز 10 پس از آپدیت Fall Creators

برای نصب Ubuntu بر روی ویندوز، بر روی استارت منو کلیک کرده و عبارت Windows Features را تایپ کنید. بر روی گزینه Turn Windows features on or off کلیک کنید. به دنبال پنجره باز شده، تیک گزینه‌ی Windows Subsystem for Linux را بزنید.

بهترین ویژگی های جدید ویندوز 10 پس از آپدیت Fall Creators

سپس بر روی گزینه OK‌ کلیک کنید. کامپیوتر شما حالا نیاز به ریستارت شدن دارد. پس از این کار، به فروشگاه ویندوز بروید، با کلیک بر روی استارت منو عبارت store را تایپ کرده و گزینه Microsoft Store را انتخاب کنید. در این پنجره باز شده برای عبارت linux جستجو کنید. پس از آن شما توزیع‌های مختلف لینوکس را خواهید دید که با کلیک بر روی هر کدام از آن‌ها، بر روی سیستم عامل شما نصب خواهند شد.

این تنها اول راه است

ما تنها بخش‌های مهمی از آپدیت Fall Creators ویندوز 10 را برای شما انتخاب کرده‌ایم. مایکروسافت پیش از این هیچگاه یک رابط کاربری کاملا جدید، قابلیت‌های جدید توسعه دهندگان و یک محیط کامپیوتر سه بعدی را به سیستم عامل خود اضافه نکرده بود. این تنها آغازی بر فعالیت جدی مایکروسافت برای ویندوز 10 خود است!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام ببخشید یه سوال
    چرا نسخه اینترپرایز اپدیت نمیشه
    حتما باید پرو بزنم بعد؟