محبوب ترین اخبار

محبوب ترین اخبار سال 2017 از نگاه گوگل

پرجستجوترین کلمه ها در گوگل مشخص شد. بهترین موتور جستجو به تازگی لیست پرجستجوترین عبارات در گوگل را منتشر کرده است. در ادامه نگاهی به محبوب ترین اخبار در سال 2017 از نگاه گوگل می‌اندازیم.

حجم انبوه اطلاعاتی که در هر ثانیه وارد وب می‌شوند، دسترسی به موارد دلخواه را با مشکل مواجه کرده است. باید اعتراف کنیم بدون استفاده از موتور جستجوی گوگل قادر به یافتن اطلاعات در زمانی معقول نیستیم و زندگی آنلاین ما به آن گره خورده است.

یکی دیگر از دلایل استفاده کاربران از گوگل، اعتماد به این موتور جستجو است. وجود منابع زیاد که اغلب بر اساس سود خود دست به انتشار مطلب می‌زنند سبب شده تشخیص موارد صحیح دشوار شود. در چنین وضعیتی کاربران از گوگل کمک می‌گیرند تا به اطلاعات درست دست پیدا کنند. گوگل مورد اعتماد تمامی کاربران اینترنت است.

لوگوی گوگل

محبوب ترین اخبار از دیدگاه برترین موتور جستجو

گوگل به تازگی پرجستجوترین کلمات و عبارات در موتور جستجوی خود طی سال 2017 را اعلام کرده است. بعد از مشخص شدن عبارت‌های سوالی شروع‌شونده با «چگونه» که بیش از بقیه مطرح شده‌اند، در این مطلب قصد داریم محبوب ترین اخبار از نظر گوگل را عنوان کنیم. اهمیت این اخبار به حدی بود که کاربران به طور مداوم در پی یافتن اطلاعات بیشتری درباره آن‌ها بودند. محبوب ترین اخبار سال به ترتیب و به صورت صعودی مرتب شده‌اند.

DACA

دونالد ترامپ بسیاری از فرمان‌های دولت پیشین را زیر پا گذاشت و حوادث و اتفاقات ناشی از این تصمیمات، همیشه جزو محبوب ترین اخبار بوده‌اند. وی به همراه دادستان کل در پنجم سپتامبر (چهاردهم شهریور) اعلام کردند که قانون «اقدام معوق برای ورود در دوران کودکی» (DACA –> Deferred Action for Childhood Arrivals) دیگر دنبال نخواهد شد.

محبوب ترین اخبار

طبق این قانون که توسط باراک اوباما به تصویب رسیده بود، از اخراج نزدیک به 800 هزار مهاجر جوان که در آمریکا به صورت غیر قانونی سکونت داشتند جلوگیری می‌شد. این افراد در خردسالی به آمریکا آورده شده بودند.

عده‌ای این قانون را ستایش کرده و عده‌ای دیگر آن را محکوم کردند. دموکرات‌ها و فعالان مهاجرت به شدت از لغو قانون DACA خشمگین شدند، اما بسیاری از جمهوری‌خواهان که اعتقاد داشتند قوانین مهاجرتی در آمریکا آن طور که باید سرسختانه نیست، از این تصمیم استقبال کردند.

متاسفانه کنگره به طور دقیق تکلیف این مهاجران را مشخص نمی‌کند و اکنون افراد زیادی زندگی‌شان تبدیل به جهنم شده است. اگر وضعیت آن‌ها همین طور بدون تکلیف باقی بماند، این مهاجران جوان وضعیت حفاظت شده خود را تا حدود شش ماه دیگر از دست خواهند داد. وضعیت ناراحت‌کننده زندگی برای حدود 800 هزار نفر سبب شده افراد بیشتری جویای حال آن‌ها شده و عبارت DACA را در گوگل جستجو کنند.

آوریل زرافه (April the Giraffe)

به دنیا آمدن یک بچه زرافه در پارک انیمال ادونچر نیویورک، تبدیل به یکی از محبوب ترین اخبار سال شد! ویدیویی چهل دقیقه‌ای از این اتفاق بر روی یوتیوب قرار گرفت. جالب اینجاست که نزدیک به 1.2 میلیون نفر لحظه به دنیا آمدن بچه زرافه را به صورت آنلاین تماشا کردند.

محبوب ترین اخبار

طوفان ماریا (Hurricane Maria)

متاسفانه در سال 2017 بلایای طبیعی زیادی رخ داد و آفت جان انسان‌های روی کره زمین شد. اغلب آن‌ها تبدیل به محبوب ترین اخبار سال شده و توسط کاربران در گوگل مورد جستجو قرار گرفتند. در بین طوفان‌های متعدد پدید آمده در سال جاری، طوفان ماریا جزو مرگبارترین موارد به شمار می‌رود که در دریای کارائیب به وقوع پیوست و جان افراد زیادی را گرفت.

محبوب ترین اخبار

نزدیک به هزار نفر در پورتوریکو به خاطر این حادثه جان خود را از دست دادند. درست به همین دلیل در بین بیشترین سوالات مطرح شده توسط کاربران در گوگل، عبارت «چگونه به پورتوریکو کمک کنیم؟» نیز دیده می‌شود. مسئولان همچنان در حال تلاش برای احیای شبکه برق در این منطقه هستند و مردم در حال حاضر بدون انرژی الکتریکی روزگار می‌گذرانند. بیشتر شبکه‌های برق طی طوفان ماریا به طور کامل نابود شدند، به همین دلیل ساخت مجدد آن‌ها بسیار زمان‌بر است.

طوفان خوزه (Hurricane Jose)

ماریا تنها طوفانی نبود که در سال 2017 آفت جان انسان‌ها شد. درست در زمان وقوع طوفان‌های متعدد در جنوب آمریکا و چندین جزیره در دریای کارائیب، طوفان خوزه پدیدار و سبب شد میزان خسارت‌های به بار آمده شدیدا افزایش پیدا کند.

محبوب ترین اخبار

خوشبختانه به خاطر دور بودن آن از مناطق مسکونی و وقوع در دل دریا، طوفان خوزه تبدیل به یک فاجعه نشد، اما به دلیل شدت آن بسیاری مجبور به ترک خانه‌های خود شدند. طوفان خوزه سبب وقوع بادها و باراهای بسیار شدید در باهاما، برمودا و بخش‌هایی از شرق آمریکا شد. بخش‌هایی از کانادا نیز به خاطر آن آسیب دید.

کره شمالی (North Korea)

به جز عوامل طبیعی، دونالد ترامپ عامل بیشترین تشویش‌ها در دنیا بود. وی بعد از رسیدن به قدرت، تهدیدها علیه کره شمالی را افزایش داد، تا جایی که رهبر کره شمالی مجددا عصبانی شد و گزینه حمله اتمی به ایالات متحده آمریکا را خیلی جدی‌تر از قبل مطرح کرد. احتمال حمله اتمی کره شمالی به حدی افزایش یافت که بیشتر مردم کره زمین از آن احساس خطر کردند و به این ترتیب نام کره شمالی به لیست محبوب ترین اخبار وارد شد.

محبوب ترین اخبار

کره شمالی هر زمان که فشار از سوی آمریکا افزایش یافته، بیشتر و بیشتر به ساخت موشک روی آورده است، به همین دلیل روز به روز به میزان تهدید آن افزوده می‌شود. کاربران دوست دارند بدانند رهبر کره شمالی چه کسی است و چه شخصیتی دارد و از همه مهمتر خارج از فرافکنی‌ها، این کشور واقعا چقدر برای آمریکا تهدید محسوب می‌شود؟

قیمت بیت کوین (Bitcoin Price)

بیت کوین در سال 2017 خوش درخشید، توجه کاربران را به خود جلب کرد، نظر سرمایه‌گذاران را تغییر داد و در نهایت تبدیل به یکی از محبوب ترین اخبار سال شد. این ارز دیجیتالی سال‌ها است توسعه پیدا کرده است، اما در سال جاری ارزش آن ناگهان افزایش پیدا کرد. وقتی قیمت بیت کوین به حدود 7 هزار دلار رسید، کارشناسان پیش‌بینی کردند تا پایان سال میلادی جاری ارزش آن به حدود 10 هزار دلار می‌رسد. اکنون که دو هفته تا پایان 2017 باقی مانده است، ارزش بیت کوین مرز 17 هزار دلار را نیز رد کرده است.

محبوب ترین اخبار

همین موضوع سبب تبدیل شدن آن به یکی از محبوب ترین اخبار 2017 شد. کاربران دائما در پی اطلاع از آخرین قیمت بیت کوین بوده و تلاش می‌کنند در اولین فرصت به تعداد ممکن آن را خریداری کننند. وضعیت به نحوی است که قیمت بیت کوین در برخی روزها، در هر ساعت تغییر پیدا می‌کند.

طوفان هاروی (Hurricane Harvey)

طوفان هاروی در تابستان سال جاری خرابی‌های زیادی در جنوب تگزاس بر جای گذاشت. بسیاری از بخش‌های هوستون به خاطر این طوفان زیر آب رفت و هزاران نفر مجبور به ترک خانه‌های خود شدند. طوفان هاروی، یکی از پرهزینه‌ترین بلایای طبیعی بود که در تاریخ ایالات متحده آمریکا به وقوع پیوسته است. در عکس زیر که زیر آب رفتن یک بزرگراه را به تصویر می‌کشد، می‌توان به دلیل هزینه بالای خسارت‌های وارد شده طی وقوع آن پی برد.

محبوب ترین اخبار

طوفان هاروی به حدی شدید بود که در برخی مناطق تگزاس، بیش از یک متر باران بارید.

خورشیدگرفتگی (Solar Eclipse)

بعد از حدود 99 سال، مشاهده خورشیدگرفتگی کامل در ایالات متحده آمریکا ممکن شد. این واقعه طبیعی در لیست محبوب ترین اخبار سال، در رده سوم قرار گرفته است. کاربران زیادی از سراسر دنیا که خارج از آمریکا قرار داشتند، در پی مشاهده آنلاین واقعه بوده و بعد از وقوع آن نیز تلاش کردند تصاویری از خورشیدگرفتگی را مشاهده کنند.

محبوب ترین اخبار

 

تیراندازی در لاس وگاس (Las Vegas Shooting)

متاسفانه تعداد زیادی از پرجستجوترین و محبوب ترین اخبار در گوگل، مربوط به حوادثی هستند که طی آن‌ها انسان‌های زیادی جان خود را از دست داده‌اند. در اولین روز ماه اکتبر (نهم مهر ماه)، یک مرد سلاح به دست، در طبق سی و دوم یک هتل در لاس وگاس تیراندازی را شروع کرد و نزدیک به 58 نفر را به کام مرگ کشاند. طی این حادثه، به خاطر ورود فرد مسلح به یک کنسرت، نزدیک به 500 نفر نیز زخمی شدند.

محبوب ترین اخبار

در تاریخ مدرن و معاصر آمریکا، این حادثه یکی از مرگبارترین تیراندازی‌ها محسوب می‌شود. شبکه خبری ان بی سی هویت مهاجم را مردی با نام استفن پداک اعلام کرد کرد که 64 سال سن داشت. بعد از وقوع حادثه، گروه تروریستی داعش مسئولیت این جنایت بزرگ را بر عهده گرفت. بعد از تیراندازی در لاس وگاس اعتراض‌ها نسبت به قوانین آزادانه حمل سلاح در آمریکا شدیدا افزایش پیدا کرد.

طوفان ایرما (Hurricane Irma)

طوفان ایرما وحشتناک‌ترین و قدرتمندترین طوفانی است که تاکنون در اقیانوس اطلس، خارج از کارائیب و خلیج مکزیک به وقوع پیوسته است. این طوفان که سرعت بادهای آن به 300 کیلومتر بر ساعت می‌رسید، لحظه‌های وحشتناکی را خلق کرد که تاریخ از یاد نخواهد برد. به خاطر عمق فاجعه، این طوفان تبدیل به محبوب ترین خبر سال شد و افراد بسیار زیادی در سراسر دنیا تلاش کردند اطلاعات بیشتری از طریق گوگل درباره آن به دست بیاورند.

محبوب ترین اخبار

صدها هزار نفر به خاطر آن مجبور به ترک خانه‌های خود در کارائیب و جنوب آمریکا شدند. متاسفانه با وجود اطلاع قبلی و ترک مناطق مسکونی، طوفان ایرمان جان 100 نفر را گرفت.

بر اساس لیست محبوب ترین اخبار سال می‌توان گفت طوفان‌های مختلف به وقوع پیوسته در مناطق مختلف ایالات متحده آمریکا، در سال جاری فاجعه‌‌های زیادی به وجود آوردند. از ده خبر محبوب سال 2017 از نظر گوگل، چهار مورد مربوط به طوفان‌های پدید آمده در آمریکا بوده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. کلماتی که در کشورهای دیگر از جمله ایران جستجو میشود به ترتیب چطور؟ وبه چه صورت هست؟کاش یک قسمت جدید در موتور جستجوگر گوگل تشکیل می شد که با نوشتن آن عبارت یا کلمه مورد جستجو تعداد جستجوها در کشورهای مختلف برای آن کلمه یا عبارت را نشان میداد

  2. طوفان خیلی دوست دارن امریکایی ها این طور که معلومه