خبر شوکه کننده ناسا

منتظر خبر شوکه کننده ناسا در روز پنجشنبه باشید؛ آیا حیات بیگانه کشف شده است؟!

آژانس فضایی ناسا (NASA) در حال آماده شدن برای اعلام یک خبر بسیار مهم از کشف جدید تلسکوپ فضایی کپلر در روز پنجشنبه است. به نظر شما خبر شوکه کننده ناسا درباره چیست؟

بر اساس آخرین خبرها، ناسا با برگذاری یک کنفرانس بسیار مهم در روز پنجشنبه، قصد دارد که از کشف جدید تلسکوپ فضایی کپلر رونمایی کند. تاکنون، جزئیات بسیار اندکی در مورد این اکتشاف جدید اعلام شده و قرار است که یکی از مهم‌ترین یافته‌های مرتبط با دنیای بیرون از زمین، در روز پنجشنبه 14 دسامبر (23 آذر) ساعت 21:30 (به وقت تهران) اعلام شود.

این کشف جدید، توسط تلسکوپ فضایی کپلر صورت گرفته که با سیستم هوش مصنوعی گوگل کار می‌کند. همانطور که می‌دانید، وظیفه اصلی این تلسکوپ فضایی، تماشای دنیای بیرون و کشف سیارات فراخورشیدی و شبه زمین است.

ماموریت کپلر از سال 2014 تاکنون، هزاران سیاره مختلف را کشف کرده و از این تعداد، 21 سیاره شبه زمین هستند که در ناحیه قابل حیات از ستاره مادر گردش می‌کنند.

همزمان با اعلام این خبر، شایعات و گمانه‌زنی‌های بسیاری پیرامون این خبر شوکه کننده ناسا به راه افتاد. از آنجا که اهداف و سوابق این تلسکوپ کاملا مشخص است، آیا می‌توان منتظر یک بمب خبری بسیار بزرگ نظیر کشف موجودات فضایی بود؟

خبر شوکه کننده ناسا

علاقه‌مندان به این اکتشاف جذاب، می‌توانند در زمان تعیین شده با مراجعه به صفحه رسمی وب‌سایت ناسا، جلسه مذکور را به صورت زنده تماشا کنند.

تلسکوپ فضایی کپلر تاکنون یافته‌های بسیار زیادی را کشف کرده که از جمله آن‌ها، می‌توان به اکتشاف ده‌ها سیاره مشابه زمین اشاره کرد که در منطقه قابل حیات از ستارگان خود در حال گردش هستند. این تلسکوپ فضایی، از سال 2009 تاکنون ماموریت رسمی خود را آغاز کرده و بسیاری از کهکشان‌های دور را برای جستجوی حیات فرازمینی مورد بررسی قرار داده است. کپلر با بهره‌گیری از روش «گذر»، وجود سیارات فراخورشیدی در مدار ستارگان را تشخیص می‌دهد. تا آن زمان، دانشمندان از وجود سیارات در سایر سیستم‌های ستاره‌ای بی‌اطلاع بودند، اما با راه‌اندازی تلسکوپ فضایی کپلر، مشخص شد که در مدار هر ستاره، حداقل یک سیاره در حال گردش وجود دارد.

در نشست خبری روز پنجشنبه، متخصصان مختلفی حضور خواهند داشت که از میان آنان، می‌توان به اشخاص مشهوری همچون موارد زیر اشاره کرد:

  • پاول هرتز (Paul Hertz)، مدیر بخش اخترفیزیکدانان در مرکز ناسا
  • کریستوفر شالو (Christopher Shallue)، مهندس نرم افزار ارشد بخش هوش مصنوعی گوگل
  • آندره وندربرگ (Andrew Vanderburg)، دانشمند فوق دکترای ستاره‌شناسی در ناسا
  • جسی داتسون (Jessie Dotson)، دانشمند پروژه کپلر در مرکز پژوهشی ایمز (Ames Research Center)

با اعلام این خبر، بسیاری از علاقه‌مندان به دنیای نجوم منتظر روز پنجشنبه و اعلام رسمی خبر شوکه کننده ناسا درباره این کشف جدید هستند. به نظر شما تلسکوپ فضایی کپلر، این بار چه اکتشاف جدیدی را برای ما به ارمغان آورده است؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

16 دیدگاه

  1. دو روز از پنج شنبه گذشته اما هنوز ناسا هیچ خبر شوکه کننده ای نداده!

  2. کشکاتونو سابیدین؟ عمرا اگه حیاتی باشه

  3. چیزی نمیگن بابا بازم همون چیزای قبلی رو میگن

  4. سلام چه عجب که میخوان اعلام رسمیش کنن که حیات تو سیاره دیگه هم هست اگه این باشه قابل پیشبینی واسه همس چون ناسا از سال ۱۹۵۰بعد به شدت دنبال حیات خارج زمین بود هرچی هست خدا به خیر کنه

  5. حیات بیگانه خیلی وقته کشف شده حتی من شنیدم فیلم مردان سیاه پوش بر اساس داستان واقعی بوده !

  6. سلام. اینکه ناسا اعلام کنه غیر از زمین حیات توی یک سیاره دیگه هم وجود داره ، خیلی عجیب نیست . چون اگر از نظر آماری هم بخواهید بسنجید، قطعاً موجودات دیگه ای غیر از ما هستند که دارند جاهای دیگه زندگی می کنند برای اینکه زمین مثل یک غبار توی کهکهشان راه شیری هست و کهکهکشان راه شیری هم خودش یکی از میلیاردها کهکهشانی است که در کیهان وجود داره. البته انکار نمی کنم که اگر خبر بدهند که موجودات دیگه ای هم مثل ما توی سیاره دیگه دارند زندگی می کنند ، من هم مثل خیلی های دیگه شوکه می شم .

  7. متاسفانه خیلی از بدون دلیل میگن زمین تخته
    راحت ترین راه برای اثبات زمین گرد تهدید کره شمالی به امریکاست خخخخخ

  8. میخواد بگه این خورشید هست که دور زمین میچرخه. در ضمن خورشید پشتش به ما هست.

  9. سلام.بنظرم وقتی اینطوری اعلام کردن ک ۵شنبه…!
    با شنیدنش یا از تعجب هنگ میکنیم یا از ترس!
    خدایی من ک تیتر اول رو خوندم انگار جن دیدم و حسابی غافلگیر شدم ک این چ خبریِ ک قراره شوکه بشیم!اونم نه از زمین خودمون!واقعأ وقتی 1سری اخبار و اطلاعاتی ک توی مطالعات و شنیده های روزمره میبینم و میشنوم، ب 1 حقیقت پی میبرم ک اکثر فیلمهای تخیلی ای ک ساختن، بر اساسِ دیده ها و مستنداتی ک وجود داشته ساخته شده!قبلأ ب خودم میگفتم نویسنده هرچی ب ذهنش خطور کرده رو کارگردان ساخته!ولی اینترنت با اطلاعات جالبی ک در اختیار همه گذاشته ذهنیتم رو عوض کرد!حتی فیلمهای اکشن امریکایی هم اکثرا میزنه ساخته شده بر اساس واقعیت.درکل امیدوارم واسه زمین بی خطر باشه هرچی ک قرارِ اعلام کنند.موفق باشید

  10. گاو ها پرواز میکنند و پنگوئن ها نیز جوج کباب میخورند

  11. حیات بیگانه ده ها سال پیش کشف شده .. مطمن باشید که ناسا در این مورد هرگز بحث نخواهد کرد … زمین تخت است و این یک دهن کجی بزرگ به عملکردهای عوام فریبانه ناسا است ….