تلویزیون های QLED سامسونگ

فناوری HDR 1500 در تلویزیون های QLED سامسونگ ؛ نمایش تصاویر واقعی و فراتر از تصور

با استفاده از قابلیت HDR 1500 در تلویزیون های QLED سامسونگ ، تصاویر واقعیت و باکیفیت با ریزترین جزئیات و رنگ‌ها به نمایش گذاشته می‌شود.

دیدن فیلم‌ و سریال با همان رنگ‌های طبیعی و روشنایی بالا یا مشاهده ریزترین جزئیات تصاویر از جمله اتفاقات خوشایندی است که هر بیننده‌ای را هیجان‌زده می‌کند. با ورود ویژگی HDR به صنعت تلویزیون این امید در دل بینندگان و تماشاگران زنده شد تا دیگر این امر رویایی دور از دسترس نباشد. این امید و هیجان با معرفی تلویزیون های QLED سامسونگ که از قابلیت HDR 1500 بهره می‌برند، شور بیشتری گرفته است.

دامنه دینامیکی پویا یا HDR چیست؟

بسیاری از ما با دیدن مناظر زیبا و سرسبز وسوسه می‌شویم تا با عکس‌برداری یا فیلم‌برداری، این نماهای بی‌نظیر را ثبت و با دوستان‌مان به اشتراک بگذاریم. با وجود شوق و ذوقی که برای ثبت دقیق تصاویر داریم اما دیدن نتیجه کار برای بسیاری ناامیدکننده است. وقتی که می‌خواهیم تصاویر گرفته شده را با دوستان‌مان در تلویزیون ببینیم نه رنگ‌ها شباهتی به آنچه دیده بودیم دارند و نه کیفیت و روشنایی تصویر با واقعیت مطابقت دارد.

تلویزیون های QLED سامسونگدلیل این اتفاق به اختلاف میزان نور قابل دریافت توسط چشم ما و میزان نور قابل تولید توسط تلویزیون برمی‌گردد. فناوری HDR برای رفع این مشکل پا به دنیای تصویر و سرگرمی گذاشته است. میزان HDR با مقدار روشنایی تلویزیون ارتباط مستقیم دارد. در این فناوری که بر پایه بهبود کیفیت رنگ و افزایش کنتراست تصاویر بنا شده، با بالاتر رفتن میزان نور تولیدی صفحه نمایش تلویزیون، فیلم‌ها با همان کیفیتی مشاهده می‌شوند که در موقع ضبط تصاویر داشته‌اند.

تلویزیون های QLED سامسونگ با قابلیت اچ دی آر 1500

تا پیش از این تلویزیون‌های مطرح بازار HDR 1000 و کمتر از آن داشتند. اما حالا و با ورود تلویزیون های QLED سامسونگ بینندگان شاهد تصاویری با HDR 1500 خواهند بود.

در تلویزیون های QLED روشنایی صفحه نمایش به 1500 نیت رسیده است. با توجه به اینکه هر «نیت» معادل روشنایی یک شمع روشن است. می‌توانید میزان روشنایی تلویزیون های QLED سامسونگ را معادل حضور 1500 شمع روشن در صفحه نمایش تلویزیون‌ تصور کنید.

تلویزیون های QLED سامسونگ دارای رزولوشن 4K هستند و از ذرات ریز کوانتوم‌دات برای تولید رنگ استفاده می‌کنند. موضوعی که موجب شده طیف رنگی گسترده‌ای با بیش از یک میلیارد رنگ در صفحه نمایش تلویزیون های QLED دیده شود. همچنین ویژگی‌ پنل فوق مشکی (Ultra Black) که مانع از انعکاس نور در صفحه تلویزیون می‌شود، تصاویری با کیفیت رنگ و روشنایی یکسان در نور روز و شب را تضمین می‌کند.

مجموع این ویژگی‌ها وقتی در کنار فناوری HDR 1500 قرار گیرد، QLEDهای سامسونگ را به محصولی با کیفیت تصویری بی‌نظیر و فوق‌العاده تبدیل می‌کند که توانسته تاریخ دنیای سرگرمی‌های خانگی را به قبل و بعد از ظهور خود تقسیم کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. کیو ال ای دی همون ال سی دیه . اما اولدهای الجی یه چیز دیگست

  2. تیتر رو هم بنویسید تبلیغات

    • معلومه که هیچی نفهمیدی از فناوری کوانتوم دات..اولین و تنها تلویزیون با قابلیت نمایش 100درصد رنگ واقعیه کوچولو.در ضمن تست سوختگی پیکسل ال جی و سامسونگ رو نگاه کن که بعد 12 ساعت متمادی ال جی سوسک شد