پرش از بالای کوه به درون هواپیما

پرش از بالای کوه به درون هواپیما با لباس بالدار (ویدیو)

اخیرا دو نفر از ورزشکاران حرفه‌ای ردبول با پرش از بالای کوه به درون هواپیما ، ویدیویی هیجان‌انگیز و ماجراجویانه را خلق کرده‌اند که در نوع خود بی‌نظیر است.

فرد فوجن (Fred Fugen) و وینس ریفت (Vince Reffet)، قله یونگفراو (Jungfrau)، یکی از قله‌های اصلی رشته کوه آلپ برنیس با ارتفاع 4 هزار و 158 متر (13 هزار و 642 فوت) را برای پرش خود انتخاب کردند.

آنها بعد از صعود به نوک قله، پایین پریده و خود را به هواپیمای در حال حرکت که فیلیپ بوویر (Philippe Bouvier) خلبان آن بود، نزدیک کردند. اگرچه برای انجام این پرش از لباس‌های بالدار استفاده شده، ولی این دو ورزشکار پرش از بالای کوه به درون هواپیما را “سخت‌ترین پروژه دوران فعالیت خود” می‌دانند.

پرش از بالای کوه به درون هواپیما

ریفت و فوجن در بیانه‌ای که توسط ردبول منتشر شد، از نیاز بسیار بالای ورزشکاران به مهارت و تمرکز برای انجام چنین کاری سخن گفتند:

ما مجبور بودیم هواپیما را ایمن کنیم تا هنگام برخورد با آن، آسیب نبینیم. همچنین، ما روی چترهای نجات نیز کار کردیم تا موقع برخورد با هواپیما، زودتر از زمان ممکن باز نشوند. با این حال بزرگ‌ترین ریسک به پرش هوایی یا بیس جامپینگ از لبه صخره مربوط می‌شد. همین موضوع نیز سبب شد تا ما پیش از انجام کار، سخت تمرین کنیم. در مجموع، ما 20 مرتبه به داخل هواپیما پرواز کردیم.

این نخستین باری نیست که ورزشکاران مختلف تلاش می‌کنند تا با پرش، به درون هواپیما پرواز کنند. پیش‌تر و در سال 2006 نیز جو جنینگز (Joe Jennings) بدون لباس بالدار، با پرش از هوایپمایی به داخل یک هواپیمای در حال حرکت دیگر به چنین چیزی دست پیدا کرده بود.

در ادامه بهتر است ویدیوی پرش اخیر این دو ورزشکار توانمند را با یکدیگر تماشا کنیم:

در ویدیوی زیر نیز می‌توانید پرش مشابه تروی هارتمان (Troy Hartmann) در سال 2011 برای MTV که برای ضبط آن از دوربین‌های بزرگ استفاده شده است را تماشا کنید:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خوب که چی بشه؟ تبلیغ کردن واسه رد بول