صفحه نمایش

معرفی 10 گوشی برتر سال 2017 از نظر نمایشگر؛ بهترین صفحه نمایش در اختیار کدام گوشی است؟

کیفیت صفحه نمایش گوشی، یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای خرید برای کاربران است. در این مطلب 10 گوشی دارای نمایشگر باکیفیت، نوردهی مناسب زیر آفتاب و دقیق از نظر نمایش رنگ‌ها را معرفی می‌کنیم.

یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای خرید گوشی هوشمند نمایشگر آن است. اگر قدرتمندترین چیپست درون یک گوشی باشد، اما نمایشگر آن نتواند محتوای پردازش شده را به خوبی نمایش بدهد، تلاش شرکت سازنده عملا بیهوده بوده است. وقتی یک نمایشگر کوچک و ضعیف باشد، حتی تحت شبکه LTE Gigabit نیز نمی‌توان با لذت در اینترنت گشت و گذار کرد.

از آنجایی که تعامل کاربر با دستگاه از طریق صفحه نمایش گوشی صورت گرفته و تنها راه ارتباط انسان با گوشی هوشمند خود همین پنل است، توجه به آن حین خرید اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.

در بررسی بهترین گوشی های سال از نظر میزان دوام باتری، گزینه‌های ارزان قیمت و میان‌رده متعددی مشاهده کردیم، اما صفحه نمایش گوشی ، قطعه‌ای نیست که تلاش برای بهبود آن ارزان تمام شود. به همین دلیل اغلب مدل‌های ذکر شده در این مطلب جزو پرچمداران بسیار گران قیمت بازار هستند.

فاکتورهای مهم صفحه نمایش گوشی

بر اساس نتایج یک نظرسنجی اخیر گجت نیوز، یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای یک صفحه نمایش گوشی خوب، توانایی بالا در نمایش محتوا زیر نور مستقیم آفتاب است. در این بررسی، قابلیت مذکور به طور ویژه بررسی خواهد شد. هرچه عدد مربوط به “Sunlight Legibility” بیشتر باشد، توانایی آن برای نمایش محتوا در روشنایی روز بیشتر است.

صفحه نمایش گوشی

بخش دیگر ذکر شده در کنار تصویر گوشی “Color Deviation” است که نشان‌دهنده میزان دور بودن رنگ‌ها نسبت به نمونه‌ آن‌ها در دنیای واقعیت است. در این بخش هر چه عدد ذکر شده پایین‌تر باشد، آن صفحه نمایش رنگ‌ها را طبیعی‌تر نشان می‌دهد. بقیه عبارت‌های ذکر شده در تصویر گوشی، به ترتیب از چپ به راست مربوط به قیمت محصول، اندازه نمایشگر، رزولوشن، حداکثر میزان روشنایی (نیتس) و کنتراست است.

سامسونگ گلکسی نوت 8

صفحه نمایش گوشی

نمایشگرهای AMOLED گوشی های سامسونگ، نگاه هر کاربری را جذب می‌کنند. ثمره تلاش سامسونگ در زمینه صفحه نمایش گوشی را می‌توان در پرچمداران سال جاری آن مخصوصا گلکسی نوت 8 مشاهده کرد. این گوشی از نظر اندازه نمایشگر نیز جزو برترین‌ها محسوب می‌شود. مشاهده ویدیو، وب گردی، طراحی با قلم مخصوص سری Note و هر کار دیگری در صفحه نمایش 6.3 آن لذت‌بخش است.

قلم S Pen یک قلم عادی نیست و می‌توان با آن جادو کرد. به همین دلیل نمایشگر بزرگ و باکیفیت گلکسی نوت 8 در همکاری با قلم آن می‌تواند این گوشی را تبدیل به ایده‌آل‌ترین گزینه برای طراح‌ها و نقاش‌ها کند. این نمایشگر به خاطر داشتن نسبت  ابعاد تصویر متفاوت 18.5:9 کشیده و لاغر اندام است، به همین دلیل حین مشاهده ویدیو‌های عادی در آن، اغلب کناره‌های محتوا با رنگ سیاه پر می‌شود.

با این حال دراز بودن صفحه نمایش گوشی گلکسی نوت 8، گشت و گذار در اینترنت به وسیله آن را فوق‌العاده لذت‌بخش می‌کند. قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن برای مشاهده دائم اطلاعات ضروری از دیگر قابلیت‌های آن است.

اپل آیفون 10

صفحه نمایش گوشی

اپل برای نخستین مرتبه از یک پنل OLED استفاده کرد. اگرچه صفحه نمایش گوشی آیفون 10 نیز به دست سامسونگ ساخته می‌شود، اما به عقیده شرکت‌هایی همچون DisplayMate، آیفون ایکس دارای بهترین نمایشگر در بین تمامی گوشی‌ های موبایل تا امروز است. این پنل از تمامی گوشی های موبایلی که تا امروز دیده‌ایم خوانایی بهتری زیر نور مستقیم آفتاب دارد. علاوه بر این فاکتور، حتی دقت در نمایش رنگ‌ها نیز در آیفون 10 در مقایسه با گلکسی نوت 8 بهتر است.

همانند پرچمدار سامسونگ، نسبت ابعاد تصویر این نمایشگر نیز عجیب و غریب است. در بالای صفحه نمایش 19.5:9 گوشی آیفون 10 یک بریدگی به چشم می‌خورد که به عقیده برخی کاربران، کارایی آن را زیر سوال برده است. نرخ تازه‌سازی نمایشگر این مدل 60 هرتز است، اما حسگر لمسی خازنی آن به منظور توانایی برای واکنش سریع با نرخ 120 هرتز کار می‌کند.

سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم

صفحه نمایش گوشی

هم گلکسی نوت 8 و هم آیفون 10 از HDR پشتیبانی می‌کنند. پس برگ برنده سونی در بخش صفحه نمایش گوشی چیست؟ سونی تنها شرکتی است که تاکنون گوشی هوشمند دارای صفحه نمایش مجهز به رزولوشن 4K به بازار عرضه کرده است. این تنها گوشی است که با آن می‌توان محتواهای HDR و 4K سرویس‌های پخش آنلاین را مشاهده کرد.

در این لیست، شارپ‌ترین و دقیق‌ترین نمایشگر متعلق به اکسپریا ایکس زد پریمیوم است. این گوشی به لطف داشتن نمایشگری خارق‌العاده می‌توانست تبدیل به ایستگاه پایه‌ای قدرتمند برای هدست‌ واقعیت مجازی موبایل گوگل دی دریم شود، اما متاسفانه سونی چنین قابلیتی در آن قرار نداده است. خوانایی صفحه نمایش گوشی اکسپریا ایکس زد پریمیوم آن‌چنان خوب نیست، پس بهتر است حین مشاهده محتوا، همیشه در مکان‌های سرپوشیده قرار داشته باشید.

هواوی میت 10 پرو

صفحه نمایش گوشی

هواوی نیز در بهترین پرچمدار خود در سال جاری از یک پنل AMOLED استفاده کرد تا از سایر گوشی‌سازان عقب نماند. برخلاف بیشتر پرچمداران، رزولوشن صفحه نمایش گوشی پرچمدار هوای دارای رزولوشن فول اچ‌دی (پلاس) است، اما از HDR10 پشتیبانی می‌کند. با این حال در مقایسه با سه مدل قبلی، دقت فوق‌العاده‌ای در نمایش رنگ‌ها دارد. با وجود رزولوشن کیو اچ‌دی صفحه نمایش میت 10 (دارای پنل LCD)، نمایشگر میت 10 پرو از آن شفاف‌تر است.

شیائومی می میکس 2

صفحه نمایش گوشی

نخستین گوشی سری میکس که در سال 2016 معرفی شد، فصل تازه‌ای در طراحی گوشی های هوشمند آغاز کرد. طراحی بدون حاشیه که امروز جزوی از پرچمداران بازار است، بعد از معرفی این گوشی قوت گرفت. شیائومی نسخه دوم یعنی می میکس 2 را نیز با رعایت طراحی بدون حاشیه توسعه داد و آن را در مقایسه با مدل پیشین باز هم فشرده‌تر کرد.

نسبت ابعاد صفحه نمایش به بدنه این گوشی فوق‌العاده است. به عنوان نمونه با خرید شیائومی می میکس 2، صاحب یک گوشی کوچکتر از آیفون 8 پلاس که نمایشگری بزرگ‌تر از‌ آن دارد خواهید شد. البته این گوشی برترین مدل از نظر نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه نیست و در این زمینه با ال جی وی 30 رقابت می‌کند.

از نظر دقت در نمایش رنگ‌ها، تصاحب عددی زیر 5 کافی است. با این حال شیائومی می میکس 2 توانست عدد خارق‌العاده 0.9 را از آن خود کند. به همین دلیل صفحه نمایش این گوشی را باید برترین مورد در این لیست از نظر دقت رنگ‌ها عنوان کنیم.

وان پلاس 5 تی

صفحه نمایش گوشی

شرکت وان پلاس تنها چهار سال پیش تاسیس شد، اما به خاطر ارائه سخت افزارهای یکسان با محصولات رقبا به ازای قیمت‌های بسیار کم، خیلی سریع پله‌های ترقی را طی کرد. نخستین پرچمدار این شرکت در سال 2017 به یک نمایشگر 5.5 اینچی فول اچ‌دی مجهز شد. وان پلاس ابعاد صفحه نمایش گوشی و همچنین نسبت ابعاد تصویر آن را در دومین پرچمدار سال تغییر داد.

نمایشگر وان پلاس 5 تی 6 اینچی بوده و به نسبت ابعاد تصویر 18:9 مجهز شده است. این شرکت از سال 2016 به بعد در تمامی محصولات خود پنل‌های باکیفیت AMOLED به کار برده است. خوانایی نمایشگر این مدل زیر نور آفتاب از گلکسی نوت 8 بهتر بوده و با گلکسی اس 8 برابری می‌کند. این صفحه نمایش شفاف‌ترین نیست، اما بازتاب‌پذیری پایین آن تاثیر فوق‌العاده‌‌ای در بهبود این خصیصه دارد.

صفحه نمایش گوشی وان پلاس 5 تی از DCI-P3 پشتیبانی کرده و دقت آن در نمایش رنگ‌ها فوق‌العاده است. همانند میت 10 پرو، رزولوشن این مدل نیز فول اچ‌دی پلاس است. یکی از مهمترین مزایای خرید گوشی های وان پلاس، دریافت مرتب آپدیت نرم افزاری به خاطر تعداد کم محصولات عرضه شده است.

گلکسی جی 7 پرو

صفحه نمایش گوشی

کیفیت پنل‌های AMOLED سامسونگ به حدی است که حتی یک گوشی میان‌رده آن نیز از نظر صفحه نمایش در لیست بهترین‌ها قرار می‌گیرد. گلکسی جی 7 پرو در مقایسه با نمایشگری که به کاربر عرضه می‌کند، قیمت فوق‌العاده خوبی داشته و اقتصادی‌ترین مدل در این لیست محسوب می‌شود.

دقت صفحه نمایش گوشی گلکسی جی 7 2017 در نمایش رنگ‌ها، حتی از برخی مدل‌های پرچمدار معرفی شده در این مطلب نیز بهتر است. خوانایی آن زیر نور آفتاب نیز در رده بهترین‌ها است. در مطلب بهترین گوشی‌ های موبایل از نظر میزان عمر باتری نیز گلکسی جی 7 پرو را نام بردیم، پس مشخص می‌شود این گوشی در مقایسه با قیمت آن، ارزش خرید فوق‌العاده بالایی دارد.

موتورولا موتو زد 2 فورس

صفحه نمایش گوشی

در بین برترین گوشی های هوشمند از نظر نمایشگر، مقاوم‌ترین مدل محصولی از موتورولا است. اگرچه به خاطر به کار رفتن پلاستیک در بدنه این گوشی، استعداد بالایی در برداشتن خط و خش دارد، اما حین سقوط از ارتفاع به راحتی آسیب نمی‌بیند.

برای کاربرانی که فقط فاکتور صفحه نمایش گوشی را در نظر می‌گیرند، موتو زد 2 فورس بهترین مدل در این لیست نیست، مگر اینکه بخواهیم قابلیت ماژولار بودن آن را نیز به میدان وارد کنیم. کاربری که صفحه نمایش گوشی برایش اهمیت داشته و از طرفی دوست دارد قابلیت‌های دستگاه را به وسیله افزودن ماژول‌های جداگانه افزایش بدهد، بدون شک طرفدار پروپاقرص موتو زد 2 فورس خواهد شد.

ریزر فون

صفحه نمایش گوشی

از میانه‌های سال گذشته شایعاتی پیرامون عرضه یک گوشی مخصوص گیمینگ توسط شرکت محبوب Razer شنیده می‌شد. این گوشی با حدود یک سال تاخیر معرفی شد. اصلی‌ترین ویژگی یک گوشی مخصوص بازی، داشتن پردازنده و پردازشگر گرافیکی قدرتمند و همچنین نمایشگری باکیفیت است.

ریزر فون همانند تمامی پرچمداران سال، به تراشه اسنپدراگون 835 مجهز شده است. نمایشگر 5.7 اینچی آن دارای رزولوشن کیو اچ‌دی بوده و از نظر خوانایی در محیط بیرون وضعیت متوسطی دارد. پس نقطه قوت آن چیست؟ اگر تبلت آیپد پرو را فاکتور بگیریم، این تنها دستگاه موبایلی است که نمایشگر آن دارای نرخ تازه‌سازی 120 هرتز است. این رقم برای اغلب پرچمداران 60 هرتز در نظر گرفته می‌شود. یکی دیگر از مزایای آن، پشتیبانی از تعداد رنگ‌های بیشتر است.

میزو پرو 7 پلاس

صفحه نمایش گوشی

در حالی که هر شرکت مشغول معرفی پرچمدار خود با یک قابلیت منحصربه‌فرد بود، میزو پرو 7 پلاس با قابلیتی خاص و جالب معرفی شد. در پشت دستگاه و در زیر دوربین اصلی یک نمایشگر AMOLED ثانویه در نظر گرفته شده است که برای گرفتن سلفی و مشاهده برخی اطلاعات کاربرد دارد.

گوشی های زیادی مجهز به دوربین‌ سلفی دارای رزولوشن بالا معرفی شده‌اند، اما در هر صورت نمی‌توان توانایی سنسور دوربین پشتی را با دوربین جلویی مقایسه کرد. در زمان عدم استفاده از دوربین برای عکاسی سلفی، صفحه نمایش دوم نقش نمایش اطلاعات پایه را همانند قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن در دیگر گوشی ها ایفا می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. ازش خوشم نیومد تو چند سایت دیگه همچین چیزی بود ولی هم htc u11 بود هم LG G6 وv30

  2. دست سامسونگ درد نکنه که بالاخره بعد از ۱۰‌سال اپل یه ال سی دی با کیفیت زد خودشو تام و جری داد ۱۰ سال نرسید تو ال سی دی به سام بالاخره دست به دامن سام شد دست سام درد نکنه بعد ۱۰ سال یه ال سی دی با کیفیت از اپل دیدیم ???

  3. چرا الجی وی 30 رو نیوردید ولی کوشیایی مثل میزو رو اوردید؟؟

  4. اپل در هر زمینه ای بهترین بوده و هست.

  5. تبریک به همه ایفون مدار ها