سیستم عامل Palm

کوالکام از اپل خواست سوء استفاده از سیستم عامل Palm را متوقف کند!

نزاع میان اپل و کوالکام تمامی ندارد! کوالکام به تازگی برای مقابله به مثل کردن شکایت اخیر اپل از این شرکت، قضیه سوء استفاده از سیستم عامل Palm توسط اپل را مطرح کرده است.

مدت‌ها است اپل و کوالکام به جان یکدیگر افتاده و همدیگر را به دلایل مختلف محکوم می‌کنند. هر یک از آن‌ها تلاش می‌کند دیگری را به نحوی به نقض حقوق خود و زیر پا گذاشتن حق اختراع‌های ثبت شده محکوم کند. در هر مرتبه شکایت، یکی از آن‌ها پیروز میدان می‌شود. کوالکام این مرتبه موضوع زیر پا گذاشته شدن یکی دیگر از حقوق خود و سوء استفاده از سیستم عامل Palm توسط اپل را به میان آورده است. کوالکام تا پیش از این اپل را به سوء استفاده از قابلیت‌های بهینه‌سازی انرژی، اتصالات و تصویرسازی سه بعدی بر روی گوشی های آیفون 7 و آیفون ایکس محکوم کرده بود.

سیستم عامل Palm

بخش‌هایی از سیستم عامل Palm تحت تملک کوالکام است

سیستم عامل webOS مدت‌ها قبل توسط ال جی خریداری شد و اکنون، در رابط کاربری تعداد زیادی از تلویزیون‌های هوشمند شرکت‌های مختلف، شاهد استفاده از آن هستیم. اما کوالکام نیز در سال 2014 بخش‌هایی از پتنت‌های مربوط به رابط کاربری سیستم عامل Palm را خریداری کرد. اکنون این شرکت مدعی است اپل دقیقا از همین بخش‌های تحت تملک خود به طور غیر قانونی در آیفون‌ها استفاده کرده و حق استفاده از اختراع تحت تملک کوالکام را به این شرکت نپرداخته است.

بر اساس شکایت جدید تنظیم شده پیرامون ادعای سوء استفاده از سیستم عامل Palm ، تمامی اختراعات شرکت Palm که اکنون در اختیار کوالکام قرار دارند، عملکرد دستگاه‌های موبایل را به میزان زیادی بهبود بخشیده و رابط کاربری آن‌ها را متحول می‌کنند. حال اغلب این اختراع‌ها را می‌توان در دستگاه‌های ساخت شرکت اپل مشاهده کرد، در حالی که حق استفاده از آن‌ها به شرکت مالک پرداخت نشده است.

هنوز به طور دقیق مشخص نیست منظور کوالکام، کدام یک از حق اختراع‌های Palm بوده و مخصوصا کدام یک تحت تملک این شرکت است. اما اگر واقعا رابط کاربری Palm Pre جزو قسمت‌هایی باشد که کوالکام از شرکت اچ پی خریداری کرده است، اپل به زودی در دردسر بزرگی خواهد افتاد، چرا که باید ژست‌های حرکتی جدیدی برای رابط کاربری آیفون 10 فاقد کلید هوم پیدا کند و یا برخلاف میل، مبلغی را به عنوان حق استفاده از اختراع به کوالکام بپردازد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. انشاالله محکوم بشه اپل دزد و بیدون نوآوری

  2. کوالکام بهتره به جای تهمت به سو استفاده های اخیرش از زنجیره تولید اپل جواب بده