کشف موجودات فضایی باعث خوشحالی عده زیادی از جامعه می‌شود!

کشف موجودات فضایی باعث خوشحالی بسیاری از مردم جهان می‌شود!

کشف موجودات فضایی موضوع تحقیق جدیدیست که در آن، واکنش مردم به یافتن حیات فرازمینی در خارج از جو زمین بررسی شده است؛ نتایج این مطالعه شگفت‌انگیزند.

تاکنون تعداد زیادی از این دست مقاله‌ها به چاپ نرسیده‌اند که بر روی نظر مردم در مورد موجودات فضایی متمرکز باشند؛ البته لازم به ذکر است که موضوع اصلی موردبررسی توسط دانشمندان در این پژوهش، واکنش جامعه نسبت به کشف حیات فرازمینی در سطح میکروبی بوده و سوالی در مورد پیدا کردن آدم فضایی‌هایی با تکنولوژی‌های پیشرفته پرسیده نشده است.

کشف موجودات فضایی باعث خوشحالی عده زیادی از جامعه می‌شود!

با این حال،‌ نویسنده مقاله مایکل وارنوم (Michael Varnum) که یکی از اساتید روانشناسی دانشگاه آریزوناست،‌ می‌گوید که تعداد قابل‌توجهی از مردم باور دارند که فرازمینی‌های مجهز به فناوری‌های پیچیده و هوش بالا وجود دارند و همچنین، عده زیادی هم معتقدند که این موجودات فضایی از زمین دیدن کرده‌اند؛ بنابراین انتظار می‌رود که تحقیقات دیگر در مورد کشف موجودات فضایی پیشرفته هم نتایجی نسبتا مشابه با این مقاله داشته باشند.

جزئیات مقاله چاپ‌شده در مورد کشف موجودات فضایی

این روانشناس برجسته می‌گوید که سوال در مورد تنها بودن نوع بشر در تمام جهان، برای مدت‌های طولانی موردتوجه بوده است و در کمال تعجب، تنها یک تحقیق دیگر در مورد واکنش مردم در مواجه با خبر پیدا شدن حیات فرازمینی در خارج از جو سیاره ما وجود دارد که بیش از یک دهه پیش چاپ شده است.

به همین خاطر، وارنوم در تلاش برای تحلیل جنبه‌های واقع‌گرایانه موضوع و به منظور انجام تحقیقی متفاوت به نسبت سایر دانشمندان، تمامی مطالب و اخبار چاپ‌شده در مورد کشف موجودات فضایی از سال 1967 را موردبررسی قرار داد؛ او با تحلیل این اطلاعات متوجه شد که زبانی که بیشتر برای توصیف چنین اخباری استفاده شده، باری مثبت داشته و در اکثر مواقع، جنبه‌های مثبت و منفی یافتن حیات فرازمینی با یکدیگر مقایسه شده‌اند.

در قدم بعدی واکنش افراد مختلف موردبررسی قرار گرفت و از 501 داوطلب، دو سوال اساسی پرسیده شد؛ پرسش اول این بود که فرد در صورت اعلام خبر کشف حیات میکروبی در فضا چه احساسی خواهد داشت و سوال دوم هم به ذهنیت داوطلب در مورد واکنش افکار عمومی به این قضیه مربوط بود.

از طرف دیگر، وارنوم در رابطه با جزئیات تحقیق خود می‌گوید که احتمال کشف موجودات فضایی در سطح میکروبی بسیار بیشتر از یافتن آدم فضایی‌های پیشرفته است. این دانشمند در فاز دوم پژوهش، از نیمی از داوطلبان خواست تا مقاله‌ای واقعی در مورد کشف حیات میکروبی را مطالعه کنند و نیم دیگر از افراد هم به عنوان گروه کنترل، مقاله‌ای مشابه و بدون هیچ ارتباطی با کشفیات ستاره شناسان را مطالعه کردند.

کشف موجودات فضایی باعث خوشحالی عده زیادی از جامعه می‌شود!

نتایج بررسی‌ها نشان داد که افراد مورد آزمایش در هر دو فاز تحقیق به صورت کلی واکنش مثبتی به کشف حیات فرازمینی داشتند و تمرکز داوطلبان بر روی جنبه‌های مثبت چنین اکتشاف‌هایی، بیشتر از جنبه‌های منفی بود.

در مرحله اول پژوهش اکثر افراد معتقد بودن که واکنش آن‌ها ملایم‌تر و مثبت‌تر از افکار عمومی خواهد بود و بشریت به صورت کلی، از چنین خبری خوشحال خواهد شد. در فاز دوم هم واکنش‌ها عموما مثبت بود و بر طبق نتیجه‌گیری وارنوم، بخش بزرگی از این خوشحالی به مفهوم بیگانگان فضایی و فرازمینی‌ها و همچنین، تنها نبودن انسان در کیهان وابسته بود.

وارنوم قصد دارد که برای تحقیقات بیشتر و چاپ مقاله‌های مرتبط، داوطلبانی از جوامع و قاره‌های دیگر به جز آمریکا را موردبررسی قرار دهد. همچنین، از آنجایی که آمار نشان می‌دهند که بیش از نیمی از جمعیت کشورهایی مانند آمریکا،‌ انگلستان و آلمان به وجود فرازمینی‌های پیشرفته باور دارند،‌ بخش دیگری از مطالعه هم که باید تمرکز بیشتری بر روی آن داشت، تحلیل ذهنیت افراد در مورد کشف موجودات فضایی باهوش است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. واقعا من خییلی خوشحال میشم چون حس عجیبی بهم دست میده و روحیه خاصی بهم میده

  2. خودمون کم جنگ داریم اونا هم پیداشون بشه بریزن به جونمون موجودات فضایی ۱۰۰% وحشی تر از مای اشرف مخلوقات هستن