عمر باتری گوشی

معرفی 10 گوشی برتر سال 2017 از نظر دوام باتری؛ عمر باتری کدام گوشی بیشتر است؟

میزان عمر باتری یکی از مهمترین فاکتورهای خرید گوشی هوشمند در حال حاضر است. در این مطلب 10 گوشی هوشمند دارای دوام باتری بالا را معرفی خواهیم کرد.

در عصر کنونی، داشتن گوشی دارای باتری قدرتمند یک نعمت است! از یک طرف کاربران برای انجام بیشتر امور خود به گوشی موبایلشان وابسته هستند و از طرفی دیگر، باتری دستگاه‌ها قادر به پاسخگویی به نیاز انرژی نمایشگرهایی بزرگ و سخت افزارهایی قدرتمند نیست.

به همین دلیل شرکت‌های گوشی‌ساز طی چند سال اخیر دست به کار شده و با بهینه‌سازی‌های نرم افزاری و سخت افزاری و تلاش برای افزایش ظرفیت باتری گوشی ها تا حد ممکن، عمر باتری دستگاه‌ها را افزایش داده‌اند. آن‌ها حتی محصولاتی را با تمرکز بر روی عمر باتری طراحی و تولید کرده‌اند. اما اغلب گوشی‌ های مجهز به باتری‌های دارای ظرفیت بسیار بالا، ظاهر زیبایی نداشته و از نظر سخت افزاری توانمند نیستند. پس باید بین قابلیت‌های مختلف تعادل برقرار کرد.

عمر باتری گوشی

فارغ از گوشی هایی که تنها با تمرکز بر روی باتری و دوام آن ساخته شده‌اند، در این مطلب قصد دارید 10 گوشی هوشمند دارای عمر باتری بالا را معرفی کنیم. در نظر داشته باشید عدد ذکر شده به عنوان میزان دوام باتری بر حسب ساعت، یک عدد کلی و متوسط است و بسته به نحوه استفاده کاربر از گوشی ممکن است کمتر و یا حتی بیشتر شود. برخی کاربران دائما با گوشی خود در حال اجرای بازی‌های آنلاین هستند، در حالی که عده‌ای دیگر، تنها از آن برای برقراری تماس و گوش دادن به موسیقی استفاده می‌کنند.

فاکتورهای تاثیرگذار در عمر باتری

کاربرانی که دوام بالای باتری برایشان فاکتوری مهم است، اغلب تنها بر اساس عدد ذکر شده برای ظرفیت باتری قضاوت می‌کنند، در حالی که میزان ظرفیت تنها یکی از فاکتورهای تاثیرگذار بر روی دوام باتری است. اگر سخت افزار دستگاه به خوبی با نرم افزار آن هماهنگ نباشد و سیستم عامل برای مصرف پایین انرژی، متوقف کردن برنامه‌ها در زمان لازم و مدیریت اپلیکیشن‌های در حال اجرا بهینه نشده باشد، نمی‌توان انتظار داشت یک باتری دارای ظرفیت بالا نیز دوام خوبی داشته باشد.

عمر باتری گوشی

در گوشی های موبایلی که در ادامه نام می‌بریم، فاکتورهای مختلفی دست به دست هم داده و عمر باتری بالا را سبب شده‌اند. در اولین مورد، ظرفیت باتری بالا مهمترین عامل است!

شیائومی می مکس 2

عمر باتری

شیائومی حین طراحی و توسعه می مکس و سپس می مکس 2، عمر باتری بالا را هدف قرار داد. این گوشی دارای قیمت کمتر از 300 یورو، مجهز به نمایشگری بزرگ بوده و از همه لحاظ ارزش خرید بالایی دارد. به لطف دوام 126 ساعته، شیائومی می مکس 2 را باید در بالای جدول بهترین گوشی‌ های هوشمند از نظر عمر باتری قرار بدهیم.

اصلی‌ترین دلایل کسب این موفقیت، استفاده از یک باتری دارای ظرفیت 5300 میلی‌آمپر ساعت و سپس مجهز شدن به تراشه دارای مصرف بهینه اسنپدراگون 625 است. لازم نیست از زمان لازم برای شارژ شدن باتری غول‌پیکر این گوشی هراسان باشید، چرا که به لطف سومین نسل تکنولوژی شارژ سریع کوالکام، این اتفاق طی زمانی کوتاه رخ خواهد داد.

شیائومی می مکس 2 از نظر زمان گشت و گذار در وب و پخش ویدیو نیز در بالای تمامی گوشی های دیگر قرار می‌گیرد. پس می‌توان بدون نگرانی از تمام شدن سریع باتری، در نمایشگر 6.4 اینچی آن ویدیو تماشا کرد. بر اساس تست‌های باتری صورت گرفته، باتری شیائومی می مکس 2 قادر است برای 22 ساعت پخش مداوم ویدیو دوام بیاورد. حین اتصال به شبکه وای فای نیز می‌توان برای 19 ساعت تمام به گشت و گذار در اینترنت پرداخت.

شیائومی ردمی نوت 4

عمر باتری

شیائومی ردمی نوت 4 از نظر میزان عمر باتری تفاوت فاحشی با محصول قبلی ندارد. اگرچه ظرفیت باتری آن به 4100 میلی‌آمپر ساعت کاهش یافته است، اما در عوض به جای یک نمایشگر 6.4 اینچی نیز از یک صفحه نمایش 5.5 اینچی در آن استفاده می‌شود. به لطف مجهز شدن به تراشه میان‌رده اسنپدراگون 625، این گوشی با وجود داشتن قیمتی بسیار ارزان‌تر در مقایسه شیائومی می مکس 2، توان پردازشی مشابهی با آن دارد.

عمر باتری شیائومی ردمی نوت 4 در زمان مشاهده ویدیو و گشت و گذار در اینترنت به ترتیب 15 ساعت و 18 ساعت است. متاسفانه برخلاف مدل غول‌پیکر قبلی، در این گوشی از شارژ سریع پشتیبانی نمی‌شود. همچنین دوربین آن قادر به فیلم برداری 4K نیست. با این حال تفاوت 100 یورویی قیمت آن با می مکس 2، شیائومی ردمی نوت 4 را تبدیل به انتخابی مقرون به صرفه می‌کند.

سامسونگ گلکسی ای 7 2017

عمر باتری

سامسونگ در زمان معرفی محصولات سری A سال 2017 اعلام کرد این گوشی های موبایل، برای کاربرانی طراحی و تولید شده‌اند که دوست‌دار پرچمداران سری S هستند، اما به خاطر قیمت بالا قادر به خرید آن‌ها نیستند. گلکسی ای 7 به عنوان برترین محصول سری A سال جاری شناخته شده و تمامی ویژگی‌های نرم افزاری و حتی سخت افزاری پرچمداران سری S سال 2016 را در دل دارد.

این گوشی موبایل مجهز به یک نمایشگر 5.7 اینچی AMOLED بوده و همانند پرچمداران سامسونگ، کیفیت تصویری خارق‌العاده‌ای دارد. به لطف بهینه‌سازی نرم افزاری، باتری دارای 3600 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت و نمایشگر کم مصرف AMOLED، گلکسی ای 7 سال 2017 قادر است 115 ساعت بدون شارژ مجدد دوام بیاورد. یکی از مهمترین و متفاوت‌ترین قابلیت‌های این گوشی صفحه نمایش همیشه روشن است که در صورت فعال‌سازی آن، میزان مصرف باتری افزایش پیدا می‌کند.

با این مدل می‌توان 15 ساعت متوالی آنلاین باقی ماند و یا 18 ساعت ویدیو تماشا کرد. البته، احتمالا دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی دارای گشودگی دریچه دیافراگم f/1.9 آن، کاربر را به جای دیدن ویدیو و گشت و گذار در اینترنت، به گرفتن دائمی سلفی تشویق خواهد کرد. یکی از مهمترین ویژگی‌های این گوشی هوشمند در مقایسه با بیشتر مدل‌های معرفی شده در این مطلب، مقاومت در برابر نفوذ آب به لطف پشتیبانی از استاندارد IP68 است.

سونی اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت

عمر باتری

سونی در نیمه دوم سال جاری، در کنار دومین پرچمدار 2017 خود یعنی اکسپریا ایکس زد 1، یک محصول بسیار متفاوت معرفی کرد. اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت در نگاه اول یک گوشی کوچک و ضعیف به نظر می‌رسد، در حالی که همانند پرچمداران سال جاری، از تراشه اسنپدراگون 835 قدرت گرفته است!

عدم تجهیز به نمایشگری بزرگ و از طرفی مجهز شدن به تراشه فوق‌العاده بهینه اسنپدراگون 835 سبب شده عمر باتری این گوشی موبایل چیزی حدود 108 ساعت باشد. این در حالی است که ظرفیت باتری اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت تنها 2700 میلی‌آمپر ساعت است.

اگرچه این مدل همانند گلکسی ای 7 2017 از استاندارد مقاومتی IP68 پشتیبانی می‌کند، اما سونی چند روز بعد از معرفی مدل‌های جدید خود در نیمه دوم سال جاری اعلام کرد بهتر است کاربران، زیاد بر روی قابلیت‌ مقاومت در برابر نفوذ آب محصولات جدید حساب باز نکنند!

با سونی اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت می‌توان 14 ساعت آنلاین ماند و یا 16 ساعت ویدیو تماشا کرد. برای کاربرانی که قدرت پردازشی برایشان اهمیت زیادی داشته و به دنبال محصولی جمع و جور و کوچک می‌گردند، خرید این گوشی پیشنهاد می‌شود.

هواوی میت 10 پرو

عمر باتری

در بازار پرچمداران قضیه کمی متفاوت است. آن‌ها دارای نمایشگرهایی بزرگ بوده و اغلب به خاطر داشتن چندین گیگابایت رم و قابلیت‌های نرم افزاری همیشه در حال اجرا، عمر باتری کمی در مقایسه با سایر مدل‌ها دارند. با این حال از سال‌ها قبل، پرچمداران سری Mate هواوی از نظر میزان عمر باتری حرف اول را می‌زدند، هر چند با گذر زمان این عنوان رفته رفته از چنگ آن‌ها بیرون آمد.

اصلی‌ترین ویژگی پرچمداران سری Mate داشتن باتری 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی و نمایشگر 6 اینچی بود. گوشی موبایلی همچون میت 8 قادر بود برای دوازده ساعت استفاده مداوم دوام بیاورد، اما این میزان در میت 9 و سپس میت 10 کاهش پیدا کرد. با این حال، پرچمدار سال 2017 برترین گوشی‌ساز چینی یعنی هواوی میت 10 پرو، همچنان از نظر عمر باتری در زمره بهترین‌ها قرار می‌گیرد.

این گوشی که برای اولین مرتبه به یک نمایشگر AMOLED مجهز شده است، با داشتن 96 ساعت دوام و امکان 5 ساعت وب گردی، گلکسی نوت 8 را از نظر میزان دوام باتری پشت سر می‌گذارد. به لطف تکنولوژی شارژ سریع به کار رفته در آن، 58 درصد ظرفیت باتری 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی هواوی میت 10 پرو طی نیم ساعت پر می‌شود. به عنوان سایر قابلیت‌های این مدل می‌توان به تراشه مجهز به واحد هوش مصنوعی کایرین 970، 6 گیگابایت حافظه رم، 128 گیگابایت ظرفیت داخلی و دوربین دوگانه توسعه یافته به کمک شرکت لایکا اشاره کرد.

اوپو اف 5

عمر باتری

اوپو اف 5 به لطف داشتن 18 ساعت دوام حین گشت و گذار در وب، گزینه بسیار مناسبی برای کاربرن همیشه آنلاین محسوب می‌شود. یکی از مزایای این گوشی موبایل، داشتن نمایشگری 6 اینچی با نسبت ابعاد تصویر 18:9 است. اوپو اف 5 فاقد شارژر VOOC فوق‌العاده این شرکت چینی است، اما در عوض قابلیت‌های جذاب دیگری دارد.

دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی دارای حالت بوکه برای ثبت تصاویر پرتره، برای تمامی کاربران جذاب است. تراشه هلیو پی 23 این مدل جزو برترین‌ها نیست و احتمالا در زمان اجرای بازی‌های گرافیکی سنگین به مشکل برخورد خواهید کرد، اما 6 گیگابایت حافظه رم، مالتی تسکینگ بدون مشکل را تضمین می‌کند.

سامسونگ گلکسی جی 7 و جی 5 2017

عمر باتری

گلکسی ای 7 2017 گوشی فوق‌العاده‌ای است، اما قیمت بیشتری در مقایسه با گلکسی جی 7 پرو (2017) دارد. این مدل نیز همانند میان‌رده معرفی شده پیشین سامسونگ، عمر باتری بالایی داشته و از قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن پشتیبانی می‌کند. اندازه نمایشگر آن 0.2 اینچ کاهش پیدا کرده و به 5.5 اینچ رسیده است. با این حال پنل آن همچنان AMOLED و دارای رزولوشن فول اچ‌دی است.

شارژر درون جعبه گلکسی جی 7 2017 چندان جالب نیست، اما سایر قابلیت‌های آن همچون نمایشگر باکیفیت، دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی دارای گشودگی دریچه دیافراگم f/1.9 و عملکرد روان، این نقص را جبران می‌کند. در واقع با پرداخت حدود 50 درصد مبلغ گوشی گلکسی ای 7 2017، حدود 80 درصد قابلیت‌های آن‌ را در گلکسی جی 7 پرو در اختیار خواهید داشت.

عمر باتری

حتی می‌توان به ازای مبلغی پایین‌تر، یک گوشی موبایل دارای عمر باتری بالای دیگر نیز خریداری کرد. گلکسی جی 5 2017 همچنان دارای یک نمایشگر باکیفیت است که اندازه آن به 5.2 اینچ و رزولوشن آن به اچ‌دی کاهش پیدا کرده است. امکان 11 ساعت وب گردی و 18 ساعت تماشای ویدیو نشان می‌دهد سامسونگ، بهینه‌سازی‌های زیادی را در آن انجام داده است.

سامسونگ گلکسی اس 8 اکتیو

عمر باتری

محصولات دارای پسوند Active سامسونگ، در واقع گوشی های موبایل جان سختی هستند که برای افراد خاص طراحی شده‌اند. آن‌ها اغلب عمر باتری بالایی داشته و از بیشتر استانداردهای مقاومتی همچون مقاومت در برابر نفوذ آب و همچنین ضربه و شوک پشتیبانی می‌کنند.

در مقایسه با دوام باتری 84 ساعته گلکسی اس 8، گلکسی اس 8 اکتیو قادر است برای 111 ساعت دوام بیاورد. همچنین در مقایسه با مدل پایه می‌تواند حین گشت و گذار در وب و تماشای ویدیو تا 4 ساعت بیشتر روشن بماند. در جعبه گوشی، شارژر مخصوصی برای شارژ سریع دستگاه موجود است، اما برای شارژ آن به صورت وایرلس باید یک پد مخصوص خریداری کرد.

با خرید این محصول می‌توان تمامی قابلیت‌های گلکسی اس 8 همچون نمایشگر AMOLED باکیفیت، دوربین 12 مگاپیکسلی فوق‌العاده و تراشه اسنپدراگون 835 را دریافت کرد. متاسفانه در حال حاضر، این گوشی فقط در ایالات متحده آمریکا به فروش می‌رسد.

سونی اکسپریا ایکس ای 1 پلاس

عمر باتری

اکسپریا ایکس ای 1 پلاس، در حال حاضر برترین میان‌رده سونی محسوب می‌شود که با داشتن عمر باتری بالای 100 ساعت، می‌تواند گزینه خوبی برای خرید باشد. حین وب گردی و مشاهده ویدیو، این گوشی موبایل به ترتیب 12 ساعت و 15 ساعت دوام می‌آورد. شارژر درون جعبه معمولی است، اما می‌توان یک شارژر جداگانه برای شارژ سریع باتری دستگاه خریداری کرد.

اکسپریا ایکس ای 1 پلاس به لطف مجهز شدن به یک دوربین 23 مگاپیکسلی اصلی و یک دوربین 8 مگاپیکسلی سلفی، حتی پرچمداران را نیز در زمینه عکاسی به مبارزه می‌طلبد. نمایشگر 5.5 اینچی آن برای مشاهده ویدیو مطلوب است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. با این حال نمی دونم چرا جی ال ایکس آریا۱ با ۶۰۰۰ میلی آمپر بر ساعت رو یادشون رفته

  2. موتورولا E4 پلاس با باتری ۵ هزار میلی آمپری چطور یاد نشده اینجا !

  3. واقعاً منصفانه بود
    بدون طرفداری و تعصب
    خیلی مقاله عالی بود
    واقعاً شیائومی از نظر شارژ از همه بهتره

  4. سیس عامل الپ به قدری خوب عمل میکنه که ضرفیت باتریه کم هم روش بهتر از بقیه جواب میده
    شیامی باتریش سریع فاسد میشه

  5. جالبه lg xpower رو نذاشتین
    من ردمی نوت 4 دارم. الجی ایکس پاور هم دارم.
    ایکس پاور دقیقا دوبرابر ردمی نوت 4 میمونه

    • علی
      مجبوری خالی می بندی ؟ مرد مومن دو برابر ردمی نوت 4 یعنی چی ؟

      • آخه مرد مومن من مثل تو که همینجوری حرف نمیزنم حداقل میرفتی یه تحقیقی میکردی بعد میومدی نظر میدادی
        ایکس پاور از لحاظ قطعات داخلی بسیار کم مصرفه ولی باطریش 4100
        من هردو گوشی رو هم دارم تست کردم باطریاشونو وگرنه مثل شما رو هوا حرف نمیزدم

  6. برنده این مسابقه سونی اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت است: 108ساعت با 2700میلی‌آمپر