اپلیکیشن Direct

اینستاگرام اپلیکیشن Direct را به عنوان نرم افزاری جداگانه عرضه می‌کند

اپلیکیشن Direct سبب خواهد شد ارسال پیام در اینستاگرام، به وسیله یک برنامه پیام رسان کاملا مستقل صورت بگیرد. اپلیکیشن دایرکت اینستاگرام احتمالا به زودی معرفی می‌شود.

اینستاگرام در حال تست اپلیکیشن پیام‌رسانی مستقل با نام دایرکت است. معرفی اپلیکیشن Direct شاید نخستین قدم برای حذف کردن امکان ارسال پیام در برنامه موبایل اصلی اینستاگرام باشد. دایرکت از روز گذشته، در اختیار کاربران پنج کشور قرار گرفت. کاربران اندروید و آی او اس در شیلی، ایتالیا، پرتغال، ترکیه و اوروگوئه اکنون می‌توانند در تست اپلیکیشن Direct به اینستاگرام کمک کنند.

در صورت نصب این برنامه، صندوق ورودی از خود اپلیکیشن اینستاگرام محو خواهد شد و از آن پس تنها راه دسترسی به پیام‌های رد و بدل شده در پلتفرم اینستاگرام، استفاده از Direct است. هنوز امکان و زمان عرضه جهانی این ابزار پیام‌رسانی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. اگر تست اپلیکیشن دایرکت موفق باشد و اینستاگرام تصمیم بگیرد واقعا آن را جایگزین روش پیام‌رسانی کنونی در شبکه اجتماعی‌اش کند، Direct را باید سومین پیام رسان فیس بوک بعد از واتس اپ و مسنجر خطاب کنیم.

اپلیکیشن Direct

یکی از دلایل تلاش برای توسعه یک پیام‌رسان موبایل، عقیده شرکت به عدم امکان پیام‌رسانی در دل یک اپلیکیشن دارای کاربرد متفاوت است. یکی از مدیرهای تولید در اینستاگرام در گفتگو با خبرنگاران گفت این شرکت دوست دارد شبکه اجتماعی‌اش محلی برای تمامی لحظات کاربران باشد. حال اشتراک‌گذاری خصوصی با دوستان خود، بخشی بسیار مهم از این هدف محسوب می‌شود.

هدف از توسعه اپلیکیشن Direct

به عقیده وی، دایرکت طی چند سال گذشته در دل اینستاگرام توسعه یافته و قابلیت‌های جدیدی به مرور زمان به آن اضافه شده است، اما تنها زمانی می‌توان دایرکت را از این نیز بهتر کرد که در قالب یک اپلیکیشن جداگانه ظاهر شود.

همانند اسنپ چت، اپلیکیشن Direct ابتدا در دوربین باز می‌شود. اینستاگرام عقیده دارد در صورت موفق بودن تست این ابزار و انتشار جهانی آن، کاربران با یکی از سریع‌ترین و خلاقانه‌ترین برنامه‌های اشتراک‌گذاری خصوصی مواجه خواهند شد.

اپلیکیشن Direct

این اقدام کمی آشنا است. فیس بوک به عنوان شرکت مادر اینستاگرام پیشتر چنین اقدامی انجام داده بود. این شرکت در سال 2014 قابلیت ارسال پیام درون اپلیکیشن موبایل اصلی شبکه اجتماعی خود را حذف و کاربران را مجبور به دانلود مسنجر (Messenger) کرد.

مارک زاکربرگ مدیر عامل فیس بوک عقیده داشت بر روی موبایل، هر اپلیکیشن تنها می‌تواند بر روی انجام یک کار به خوبی تمرکز داشته باشد. او معتقد بود درخواست از کاربران برای نصب اپلیکیشنی دیگر، در ابتدا و برای مدتی کوتاه آزاردهنده است، اما از آنجایی که ما می‌خواهیم این کار (پیام‌رسانی) را به نحو احسن در اختیار کاربران قرار بدهیم، ناچار به استفاده از یک اپلیکیشن اختصاصی برای این کار خواهیم بود.

اپلیکیشن Direct

وابستگی دایرکت به استوری

اپلیکیشن Direct نیز درست بر اساس منطقی مشابه توسعه پیدا کرد. قابلیت دایرکت یا ارسال پیام خصوصی درون اینستاگرام بعد از توسعه اپلیکیشن اصلی به آن اضافه شد و با گذشت زمان پیشرفت کرد. در چهارمین ماه سال 2017 اعلام شد چیزی حدود 375 میلیون کاربر از دایرکت اینستاگرام استفاده می‌کنند. زمانی کاربران ناگهان به استفاده از دایرکت روی آوردند که قابلیت استوری به اینستاگرام اضافه شد و رفته رفته محبوبیتی بیشتر نسبت به اشتراک‌گذاری عکس و فیلم به صورت عادی نزد کاربران پیدا کرد.

اصلی‌ترین ویژگی استوری، امکان ارسال پست‌های موقت و ارتباط دائمی با دوستان است. آن‌ها استوری را مشاهده کرده و نظرشان را درباره آن اعلام می‌کنند. بعد از ریپلای کردن یک استوری، پیام در قالب دایرکت به کاربر ارسال‌کننده استوری ارسال می‌شود.

اپلیکیشن Direct

اپلیکیشن Direct از سه صفحه تشکیل شده و همانند اسنپ چت دقیقا در دوربین باز می‌شود. فلسفه این کار ترغیب کاربر به اشتراک‌گذاری دائمی لحظات خود با دوستان است. با این حال اجباری برای عکس گرفتن وجود نخواهد داشت. می‌توان صفحه را به پایین کشید و پیام متنی خود را برای سایر کاربران ارسال کرد.

در سمت چپ دوربین پروفایل کاربری، صفحه تنظیمات، لیست سایر حساب‌های کاربری برای جابه‌جایی بین آن‌ها و دیگر قسمت‌ها وجود دارد. صندوق ورودی پیام‌ها در سمت راست قرار گرفته است. این کل اپلیکیشن Direct است. به نظر می‌رسد اینستاگرام باید بعد از عرضه اپلیکیشن، کمی بر روی ویژگی‌های ظاهری آن کار کند.

چهار فیلتر انحصاری نیز در نسخه تستی اپلیکیشن Direct وجود دارد که امیدواریم بودیم در خود اینستاگرام نیز وجود داشته باشد. این فیلترها تغییراتی جالب و خنده‌دار بر روی صورت کاربر اعمال کرده و باعث می‌شوند پیام‌رسانی جالب‌تر از قبل شود.

اپلیکیشن Direct

اپلیکیشن Direct سبب خواهد شد پیام‌رسانی حرفه‌ای‌ شود، با این حال رفت و آمد دائم میان دو برنامه احتمالا برای کاربران آزاردهنده است. فیس بوک فاقد قابلیتی شبیه به استوری است و کاربران تنها برای پیام‌رسانی و اشتراک‌گذاری خصوصی از آن استفاده می‌کنند، اما در اینستاگرام که اکنون استوری مهمترین قابلیت آن محسوب می‌شود و از طرفی دایرکت بخشی جدایی‌ناپذیر از استوری است، قضیه کمی متفاوت است. به همین دلیل کاربران مجبور خواهند شد به طور متناوب بین اپلیکیشن Direct و اپلیکیشن اینستاگرام جابه‌جا شوند.

وقتی فیس بوک قابلیت پیام‌رسانی را از اپلیکیشن موبایل اصلی جدا کرد، ابتدا کاربران زیادی معترض شدند. اما اکنون فیس بوک مسنجر با داشتن 1.3 میلیارد کاربر ماهیانه، در کنار واتس اپ تنها پیام‌رسان‌های دارای بیش از یک میلیارد کاربر محسوب می‌شوند. به زودی تصمیم نهایی اینستاگرام درباره عرضه عمومی اپلیکیشن Direct و یا رد شدن از ایده مستقل کردن دایرکت مشخص خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. بابا این اضافه کاریا چیه فیسبوکم گند زدید بهش