رزمایش‌ هوایی مشترک

تصاویری از رزمایش هوایی مشترک آمریکا و کره جنوبی که کره شمالی را به وحشت انداخته است!

رزمایش هوایی مشترک آمریکا و کره جنوبی توسط نیروی هوایی دو کشور انجام شده و همچنان در حال اجرا است. منتخبی از عکس‌های جالب این مانور را در ادامه تماشا خواهید کرد.

در حال حاضر جنگنده‌ها و دیگر هواپیماهای نظامی نیروی هوایی آمریکا و کره جنوبی در کنار نیروی هوایی سپاه تفنگدارن دریایی آمریکا، مشغول برگزاری یک رزمایش هوایی مشترک در شبه جزیره کره هستند. این مانور هوایی که به صورت سالانه برگزاری می‌شود، «تک‌خال هوشیار» نام دارد.

رزمایش هوایی مشترک

جنگنده‌‌های برتری هوایی پنهانکار و رادارگریز نسل 5 آمریکایی F-22 رپتور در کره جنوبی

در این هفته شبه جزیره کره شاهد 230 فروند هواپیمای نظامی از نیروی هوایی دو کشور خواهد بود که بر فراز هشت پایگاه نظامی متعلق به آمریکا و کره جنوبی به پرواز در می‌آیند. گل سرسبد هواپیماهای حاضر در این رزمایش‌ هوایی مشترک نیز جنگنده‌های پنهانکار و رادارگریز نسل 5 آمریکایی شامل جنگنده برتری هوایی F-22 رپتور (Raptor) و جنگنده چندمنظوره F-35 لایتنینگ 2 (Lightning II) هستند. وبسایت خبری بیزنس اینسایدر (Business Insider) این موضوع را نشانه‌ای از آمادگی نیروهای آمریکایی و کره جنوبی می‌داند.

رزمایش‌ هوایی مشترک

در این مانور که در اصل یک قدرت‌ نمایی نظامی است، 12 هزار نیرو شرکت دارند و پیشرفته‌ترین جنگ افزارهای‌های هوایی که دو طرف در خدمت دارند نیز به‌ کار گرفته می‌شوند. این رزمایش هوایی مشترک در پی آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیمای جدید کره شمالی که اخیرا صورت گرفت، انجام می‌شود. البته برگزاری رزمایش صرفا به دلیل آزمایش اخیر کره شمالی نیست، زیرا برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم برای انجام رزمایشی به این بزرگی از مدت‌ها قبل صورت می‌گیرند.

در ادامه توجه شما را به شماری از هواپیماهای موجود در رزمایش جلب می‌کنیم.

رزمایش هوایی مشترک

جنگنده‌های آمریکایی F-15 ایگل که به مدت سه دهه پادشاه آسمان هستند، در شمار بالا در این رزمایش هوایی مشترک حضور دارند. F-15 با رکورد 105 پیروزی هوایی بدون حتی یک مورد شکست در برابر جنگنده‌های حریف در نبرد هوایی، به عنوان موفق‌ترین جنگنده تاریخ شناخته می‌شود.

رزمایش هوایی مشترک

جنگنده‌های F-16 فایتینگ فالکون و F-35 لایتنینگ 2 در صف و آماده برخاستن هستند.

رزمایش هوایی مشترک

شش فروند جنگنده F-22 رپتور از نیروی هوایی آمریکا نیز در این رزمایش هوایی مشترک حضور دارند که سبب افزایش توان حمله هوایی پنهانکارانه این مانور می‌شود. ناگفته نماند این جنگنده‌ها به ندرت در خارج از خاک آمریکا و ژاپن دیده می‌شوند.

رزمایش هوایی مشترک

در مجموع 18 فروند F-35 لایتنینگ 2 در کره جنوبی مستقر است که متعلق به آمریکا هستند. F-22 و F-35 با یکدیگر یک تیم شکست ناپذیر را می‌دهند که توان نابودی هر جنگنده و پدافند هوایی دشمن را دارد. ناگفته نماند F-35 پیشرفته‌ترین جنگنده دنیاست.

رزمایش هوایی مشترک

بمب افکن راهبردی فراصوت B-1B لنسر (Lancer) متعلق به نیروی هوای آمریکا نیز در این رزمایش هوایی مشترک حضور دارد. در این عکس لنسر توسط جنگنده‌های F-35 ،F-15E و F-16C همراهی می‌شود.

رزمایش هوایی مشترک

عکسی دیگر از لنسر و همراهانش از یک زاویه دیگر. تمامی هواپیماهای حاضر در این عکس می‌توانند با سرعت فراصوت پرواز کنند.

رزمایش هوایی مشترک

با وجود اینکه این رزمایش هوایی مشترک بر فراز پایگاه‌های نظامی آمریکا و کره جنوبی انجام می‌شود، اما غیرنظامیان نیز گهگاهی این شانس را دارند که هنگام برخی پرواز این هواپیماها از بالای شهرها، آن‌ها را ببینند. در این عکس زیبا دو فروند F-16 و یک فروند F-35 حضور دارند.

رزمایش هوایی مشترک

دو فروند F-16 از نیروی هوایی آمریکا که برای فرود آماده می‌شوند. F-16 جنگنده‌ای بسیار عالی با توان رزمی بسیار بالایی است و ستون فقرات نیروی هوایی آمریکا و ناتو را تشکیل می‌دهد.

رزمایش هوایی مشترک

هواپیمای جنگ الکترونیک و سرکوب پدافند آمریکایی EA-18G گراولر (Growler) نیز در این رزمایش هوایی مشترک حضور دارد. این هواپیما دشمن پدافند هوایی است و با سیستم‌های جنگ الکترونیک و موشک‌های ضد رادار خود، آن‌ها را فلج و نابود می‌کند. همچنین توان از کار انداختن سیستم‌های الکترونیکی هواپیماها همچون رادار جنگنده‌‌ها را نیز دارد. گراولر نیز همچون دیگر جنگنده‌ها انواع موشک‌های هوا به هوا نیز حمل می‌کند.

رزمایش هوایی مشترک

رزمایش هوایی مشترک تک‌خال هوشیار فرصت خوبی برای بررسی توانمندی و عملکرد F-35 در همکاری با دیگر جنگنده‌های غیر پنهانکار و غیر رادارگریز همچون F-16 است.

رزمایش هوایی مشترک

جنگنده‌های F-16 بسیاری در این رزمایش هوایی مشترک حضور دارند. در حال حاضر F-16 پرشمارترین جنگنده عملیاتی در دنیا است. جنگنده اصلی نیروی هوایی کره جنوبی نیز F-16 است. هواپیماهای تهاجم زمینی و پشتیبانی هوایی نزدیک آمریکایی A-10C تاندربولت 2 (Thunderbolt II) نیز در پس زمینه دیده می‌شوند.

رزمایش‌ هوایی مشترک

هواپیماهای تهاجم زمینی و پشتیبانی هوایی نزدیک آمریکایی A-10C تاندربولت 2 (Thunderbolt II) نیز در رزمایش هوایی مشترک «تک‌خال هوشیار» حضور دارند. این هواپیمای خشن به واسطه توپ گتلینگ 8 لول 30 میلی‌متری خود بسیار معروف است و به لطف این توپ و البته زره قدرتمند و بقاپذیری بسیار بالا و همچنین توان حمل مهمات بالایش، به آن لقب تانک پرنده را نیز داده‌اند.

رزمایش هوایی مشترک

البته در این رزمایش علاوه بر خدمه هوایی، خدمه زمینی نیز حضور دارند. این عکس از سربازان کره جنوبی سوار بر یک کامیون هنگام تعویض شیفت در پایگاه هوایی اوسان است.

رزمایش هوایی مشترک

و عکس پایانی نیز دوباره از B-1B لسنر در کنار همراهانش است. در حال حاضر توان هوایی بسیار بالایی در منطقه‌ای حضور دارد که بیشترین توجه را معطوف خود می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

11 دیدگاه

  1. دستون درد نکنه مقالتون عالی بود

  2. قدرتمندترین نیرویی که جهان تا کنون به خود دیده …البته باید به نویسنده عرض کنم شاید اف 35 از اف22 پیشرفته باشه اما اف 22 کارایی و مانور بالاتری داره وپنکارکاری بیشتر داره باوجود اینکه بعضی از توانش و فناوری به کار رفته محرمانه مونده پادشاه اسمانها F22reptor

  3. در مقابلش ما رعد و ذوالفقار داریم،لهشون میکنیم ☺☺

  4. امیدوارم ایالات متحده کار تمامی دیکتاتورهای جهان رو یکسره کنه

    درود به شرافت ایالات متحده