کارت گرافیک انویدیا Titan V

کارت گرافیک انویدیا Titan V ؛ قدرتمندترین کارت گرافیک دنیا با قیمتی نجومی معرفی شد

کارت گرافیک انویدیا Titan V به عنوان قوی ترین کارت گرافیک جهان رسما رونمایی شد. در ادامه نگاهی مشخصات و قیمت کارت گرافیک انویدیا Titan V خواهیم داشت.

به نظر می‌رسد انویدیا، چندین بار در طی سال سریع ترین کارت گرافیک تاریخ را معرفی می‌کند. این موضوع امروز با معرفی تایتان وی باز هم تکرار شده است. محصول پیش رو با قدرتی بالاتر از قبل توسعه پیدا کرده و اولین پردازشگر گرافیکی مبتنی بر Volta خواهد بود که در اختیار عموم کاربران قرار می‌گیرد.

کارت گرافیک انویدیا Titan V با تمرکز بر هوش مصنوعی و شبیه‌سازی تولید شده و با قیمت بسیار بالای 2 هزار و 999 دلار، با ترکیبی از رنگ‌های مشکی و طلایی به فروش می‌رسد. سازندگان از 21.1 میلیارد ترانزیستور، 5120 هسته کودا، 12 گیگابایت حافظه HBM2 و 640 هسته پردازشی Tensor بهره برده‌اند تا در کنار توان پردازشی 110 ترافلاپس، عملکرد آن در زمینه یادگیری ماشینی نیز تا 9 برابر بیشتر از نسل‌های قبلی باشد.

جن سون هوانگ (Jen-Hsun Huang)، موسس و مدیر ارشد اجرایی انویدیا، با اشاره به چشم‌انداز شرکت برای معماری Volta و توانایی‌های قابل توجه این گارت گرافیک، آینده بزرگی را برای تایتان V و دستاوردهای جدید آنها پیش‌بینی می‌کند.

متاسفانه زمان بهره‌گیری از معماری Volta در کارت‌های گرافیک مخصوص بازی نامشخص است. معماری فعلی Pascal انویدیا، بیش از یک سال و نیم پیش همراه با کارت گرافیک GTX 1080 معرفی و سپس کارت GTX 1080 Ti جایگزین آن شد. هزینه تولید کارت های Volta برای انویدیا بسیار بالاست. به همین جهت، احتمالا سازندگان باز هم روی محصولات سری پاسکال مانور خواهند داد.

کارت گرافیک انویدیا Titan V از امروز در دسترس کاربران قرار گرفته و هر کاربر تنها 2 دستگاه از آن را می‌تواند خریداری کند.