20 منطقه عجیب جهان

20 منطقه عجیب جهان که به صورت طبیعی به وجود آمده اند (قسمت دوم)

در قسمت اول این مطلب نماهای شگفت انگیز فراوانی را در کره زمین مشاهده کردیم، حالا در ادامه می‌خواهیم 20 منطقه عجیب جهان در کره زمین که باعث شگفتی گردشگران و محققان شده اند را به شما معرفی کنیم.

11-غارهای یخی، روسیه

غارهای یخی، روسیه

غاری در Kamchatka روسیه، که سقف آن با برف‌های یخی به شکلی بسیار خاص به خود گرفته و زمانی که نور خورشید به آن‌ها می‌تابد به رنگ‌های بنفش، زرد، سبز در می‌آیند.

12-Fly Gesar ،آمریکا

Fly Gesar ،آمریکا

اینجا Fly Gesar یا به نوعی یک آتش‌فشان آبی است که آب با شدت زیاد از درون آن به هوا فوران می‌کند. این مکان بر اثر حفاری‌های سال 1916 به صورت تصادفی ایجاد شده است و در سال 1960 بیرون زدن آب از آن آغاز شده است.

13-دریاچه پلیتوس، کرواسی

کرواسی

یکی از عجیب ترین مناطق جهان را می‌توان دریاچه پلیتوس واقع در پارک ملی کرواسی دانست که جز قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین پارک‌های آبی اروپا و کرواسی به شمار می‌رود. این منطقه تشکیل شده از 16 دریاچه متصل به هم و احاطه شده توسط کوه‌های Mala Kapela است، همچنین در طرف دیگر نیز جنگل‌های سرسبز و آبشارهایی در نزدیک دریاچه قرار گرفته‌اند و سنگ‌های آبی تراورتر یک سد طبیعی را نیز به وجود آورده است.

14-چشم صحرا، موریتانی

چشم سحرا، موریتانی

Richat Structure در موریتانی که به نام چشم صحرا نیز شناخته می‌شود در وسط صحرا مانند یک چشم گاو بزرگ با قطری نزدیک به 48 کیلومتر قرار گرفته است که احتمالاً نتیجه فرسایش جالب خاک در این منطقه است که سال‌ها مورد توجه دانشمندان و گردشگران قرار گرفته و امروزه یکی از 20 منطقه عجیب جهان است.

15-پارک ملیBryce Canyon، آمریکا

پارک ملیBryce Canyon، آمریکا

پارک ملی Bryce Canyon در یوتا میزبان‌های ستون‌های سنگی بسیار عجیب و رنگی است که براثر فرسایش خاک پدید آمده‌اند و hoodoos نامیده می‌شوند.

16-رودخانه Caño Cristales، کلمبیا

رودخانه Caño Cristales، کلمبیا

Caño Cristales یک رودخانه  پوشیده شده با گیاهان مختلف و سنگ‌های قرمز، آبی، سبز و نارنجی رنگ است که در شرایط مختلف آب و هوایی تغییر رنگ می‌دهند، در بیشتر مواقع سال اینجا شبیه به یک رودخانه معمولی است اما در ماه‌های ژوئن تا دسامبر به شکل یک رنگین کمان زمینی درمی‌آید.

17-صخره‌های Paria Canyon، آمریکا

سخره‌های Paria Canyon، آمریکا

صخره‌های مواج سنگی واقع در  Paria Canyon در نزدیکی مرز آریزونا و یوتا آمریکا قرار گرفته است که یک برای رسیدن به آن باید یک پیاده‌روی دشوار را پشت سر بگذارید. همچنین برای رفتن به آنجا باید اجازه بازدید دریافت کنید.

18-آتش فشان Kelimutu، اندونزی

20 منطقه عجیب جهان

20 منطقه عجیب جهان

اینجا آتش‌فشان Kelimutu واقع در جزیره Flores اندونزی است، که خانه 3 دریاچه با رنگ‌های مختلف است. این دریاچه‌ها ضمن متراکم بودن دارای رنگ‌های خاصی از طیف آبی تا سبز هستند که به نظر می‌رسد علت آن حل شدن مواد معدنی درون آب دریاچه باشد.

19-منطقه Namid-Naukluft، نامبیا

منطقه Namid-Naukluft، نامبیا

ملاقات کویر ماسه‌ای و ساحل زیبای دریا در کشور نامبیا که به نام Namid-Naukluft شناخته می‌شود و اغلب دارای هوایی مه آلود است، سبب به وجود آمدن یک منطقه عجیب جهان شده است.

20-بیابان Salinas Grandes، آرژانتین

عجیب ترین مناطق جهان

اینجا بیابان نمکی به نام Salinas Grandes در آرژانتین است که وسعتی در حدود 37 هزار کیلومتر مربع دارد، و نکته جالب وجود یک رود و دریاچه آب‌شور در داخل آن است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. بیابان آرژانتین صحیح است.

  2. چشم سحرا [غلط] ≠ [صحیح] چشم صحرا

  3. گجت نیوز راضیم ازت ولی بیابانه ارژانتین دست سازه