امکانات صوتی و بررسی کیفیت صدای تماس در هواوی میت 10

امکانات صوتی و بررسی کیفیت صدای تماس در هواوی میت 10

هواوی میت 10 اولین پرچمدار این برند چینی و البته اولین گوشی موبایل هوشمند در جهان است که امکان اتصال هر دو سیم‌کارت به شبکه‌ی 4G به طور همزمان را می‌دهد. در ادامه با بررسی امکانات صوتی این دیوایس و کیفیت تماس آن با ما همراه باشید.

میت 10 هواوی (Huawei Mate 10) به شما اجازه می‌دهد که دو سیم‌کارت نانو را درون خشاب مخصوص آن قرار دهید و برای اولین بار در جهان، کاربران قادر خواهند بود که هر دو سیم‌کارت را به طور همزمان، به شبکه‌ی 4G ال تی ای متصل کنند که این قابلیتی بسیار ویژه است. این امکان به لطف مجهز شدن پردازنده‌ی کایرین ۹۷۰ این دیوایس به مودم پیشرفته‌ی LTE-A Pro Cat 18 امکان‌پذیر شده است و البته در قسمت تنظیمات نیز کاربران قادر خواهند بود علاوه بر تغییر نام هر یک از سیم‌کارت‌ها، تعیین کنند که کدام‌یک از آنها برای تماس و کدام‌یک برای انتقال دیتا به کار خواهند رفت؛ امکان غیر فعال کردن هر دو سیم نانو به شکل جداگانه نیز وجود دارد.

امکانات صوتی و بررسی کیفیت صدای تماس در هواوی میت 10

علاوه بر این، برخورداری هوش مصنوعی پیشرفته‌ای که به لطف تجهیز کایرین ۹۷۰ به یک واحد پردازش عصبی جداگانه امکان‌پذیر شده است، هواوی میت 10 را قادر می‌سازد که به طور خودکار، کیفیت تماس‌های دریافتی و خروجی را افزایش دهد. اما این کار چگونه انجام می‌شود؟ هواوی میت 10 به یک میکروفون اختصاصی مجهز شده که دارای فناوری کاهش و حذف نویز صدا است. حتی در زمان‌هایی که بسیار آهسته و به صورت نجواگونه درون این میکروفون صحبت کنید (مانند وقتی که در یک کتاب‌خانه و یا یک بیمارستان حضور دارید)، هوش مصنوعی به طور خودکار وارد عمل شده و کاری می‌کند که کلمات شما به شکل واضح و با شدتی مناسب، در اختیار فردی که در سمت دیگر تماس حضور دارد، قرار بگیرد.

امکانات صوتی و بررسی کیفیت صدای تماس در هواوی میت 10

اگر فردی که مخاطب شماست نیز با صدایی ضعیف و با کیفیت پایین صحبت کند، هوش مصنوعی واحد NPU میت 10، کلمات او را بهبود می‌دهد و با افزایش ولوم صدای دریافتی، کاری می‌کند که بسیار واضح صدای او را بشنوید. این موضوع در موقعیت کاملا متفاوت نیز وارد عمل می‌شود و اگر هر دو طرف تماس در یک محیط بسیار شلوغ نظیر ترافیک خیابان و یا یک جشن پر سر و صدا قرار گرفته باشند، با کاهش نویز به شکل فعال و البته ایجاد تمرکز بر روی صدای طرفین، کاری می‌کند که پیام شما به یکدیگر منتقل شده و تجربه‌ی منحصر‌به‌فردی از یک تماس صوتی باکیفیت خواهید داشت؛ حداکثر شدت زنگ تلفن این گوشی هوشمند نیز در حدود ۸۴ دسیبل اندازه‌گیری شده است که رقم بسیار خوبی برای شنیده شدن آن حتی در شلوغ‌ترین محیط‌ها محسوب می‌شود.

طی مدتی که ما بررسی‌هایمان را بر روی کیفیت تماس پرچمدار ۲۰۱۷ هواوی انجام دادیم، عملکردی بدون نقص را شاهد بودیم و حتی در مواقعی نظیر هنگام حرکت با سرعت بالا داخل خودرو که کیفیت تماس و آنتن‌دهی کاهش پیدا می‌کند، توانستیم تماسی پایدار و با کمترین حواس‌پرتی راتجربه کنیم. نرم افزار تماس میت 10 نیز دارای ظاهر خلوت و سرراستی است و اعداد شماره‌گیری، در زیر کادر تاریخچه‌ی تماس‌ها برایتان به نمایش در‌می‌آیند که البته با لمس کردن این کادر، قسمت شماره‌گیری به طور خودکار، ناپدید می‌شود.

امکانات صوتی و بررسی کیفیت صدای تماس در هواوی میت 10

لیست مخاطبان و مخاطبین مورد علاقه نیز هرکدام در تب‌های دیگر این نرم افزار دیده می‌شوند و با مراجعه به تنظیمات تلفن نیز می‌توانید قابلیت‌هایی نظیر شماره‌گیری سریع، رد کردن تماس با ارسال اس ام اس، تغییر زنگ تماس و تماس سریع (با گفتن نام مخاطب هنگام خاموش بودن صفحه) را فعال یا غیر فعال کنید.

امکانات صوتی هواوی میت 10 ؛ پرچمدار هواوی همه چیز تمام است

امکانات صوتی و بررسی کیفیت صدای تماس در هواوی میت 10

با وجود این که میت 10 دارای یک اسپیکر بر روی لبه‌ی پایینی دیوایس است، کمپانی سازنده در یک اقدام هوشمندانه، بلندگوی مخصوص تماس در بالای نمایشگر را نیز وارد بازی پخش صدا کرده است و این دو اسپیکر با همکاری هم، یک پخش صدای استریو را در اختیار کاربران می‌گذارند. بار اصلی خروج صدا بر عهده‌ی اسپیکر پایین دیوایس است و خوشبختانه این بلندگو از شدت صدای مناسبی و صدایی غنی با جزئیات بالا به گوش می‌رسد.

بلندگوی بالای نمایشگر وظیفه‌ی افزایش شدت صداهای دارای فرکانس بالا را بر عهده دارد و هنگامی که با دست خود، این بلندگو را می‌پوشانید، متوجه تاثیر عدم حضور آن در پخش صدا به شکل استریو خواهید شد. نرخ پاسخ فرکانس سریع و خروجی صدای نزدیک به ۷۴ دسیبل، قطعا بسیاری از کاربران را از شدت صدای اسپیکرهای میت 10 راضی خواهد کرد و البته این در حالی است که کمپانی سازنده، باز هم قابلیت‌های ویژه‌ی بیشتری را برای بهبود این تجربه فراهم کرده است.

الگوریتم انحصاری HUAWEI Histen که طی یک همکاری مشترک بین هواوی و موسسه‌ی آواشناسی کشور آلمان توسعه یافته و برای اولین بار در نوا ۲ پلاس شاهد آن بودیم، حالا حضوری قدرتمندتر بر روی میت 10 دارد. هواوی هیسن از ۱۰ الگوریتم متفاوت تشکیل شده که پردازش صدا و پخش آن در فضایی سه بعدی، یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های آن است. بعد از اتصال هدفون و ورود به نرم افزار پخش موسیقی، با لمس آیکون مخصوص صدای سه بعدی می‌توانید وارد صفحه‌ی تنظیمات مربوط به این قابلیت شوید و آن را فعال کنید. در این صفحه قادر خواهید بود فضایی که موسیقی در آن پخش می‌شود را انتخاب کرده و از میان سه گزینه‌ی نزدیک، جلو و حالت واید، یکی را انتخاب کنید. زمانی که شما حالت واید را انتخاب می‌کنید، صدا از فضایی دورتر از گوش‌هایتان پخش می‌شود و همان صدای فراگیری که هنگام حضور در سالن کنسرت تجربه می‌کنید را شبیه‌سازی می‌کند. این قابلیت کاملا می‌تواند تجربه‌ی موسیقیایی کاربر را دگرگون کند و پیشنهاد می‌کنیم که حتما آن را امتحان کنید.

امکانات صوتی و بررسی کیفیت صدای تماس در هواوی میت 10

امکان انتخاب نوع هدفون بر مبنای روش ساخت آن (تو گوشی، رو گوشی و هدست‌هایی که بر روی سر قرار می‌گیرند) نیز در منوی صدای سه بعدی وجود دارد و صدای خروجی برای هرکدام از این مدل‌ها به طور اختصاصی تنظیم خواهد شد. البته اگر می‌خواهید از اکولایزر موزیک پلیر میت 10 برای تغییر المان‌های مختلف موسیقی بهره ببرید، باید حالت سه بعدی را غیر فعال کنید.

برخورداری از چیپ های فای (مخفف High Fidelity) که از یک مبدل دیجیتال به آنالوگ ۳۲ بیتی با حداکثر فرکانس نمونه‌برداری ۳۸۴ کیلوهرتز برخوردار است، به هواوی میت 10 اجازه می‌دهد که بخشی از جزئیات صدا که هنگام تبدیل فایل موسیقی ضبط شده در استودیو به فرمت‌های دیجیتال فشرده از بین رفته بوده‌اند را مجددا احیا کند و صدای خروجی، شفاف‌تر، واقعی‌تر و البته حجیم‌تر به گوش برسد؛ حذف اعوجاج صدا و برطرف کردن هارمونی‌ها نیز از دیگر تغییراتی‌ست که این تراشه‌ی پیشرفته بر روی صدا اعمال می‌کند.

برخورداری از تکنولوژی aptX HD، یکی دیگر از مهمترین امکانات صوتی هواوی میت 10 به شمار می‌رود. هنگامی که از هدست‌های بلوتوث برای گوش دادن به موسیقی و یا انجام بازی آنلاین استفاده می‌کنید، احتمالا تجربه کرده‌اید که گاهی تاخیر زیادی بین صدا و تصویر به وجود می‌آید و یا کیفیت موسیقی کاهش پیدا می‌کند. حالا با بهره‌گیری از این فناوری که نسل جدید تکنولوژی aptX محسوب می‌شود، علاوه بر کاهش تاخیر، کیفیت صدا نیز هم از نظر شدت و هم از نظر شفافیت افزایش پیدا خواهد کرد.

بنابراین منصفانه است که بگوییم پرچمدار ۲۰۱۷ هواوی علاوه بر برخورداری از بهترین دوربین در میان تمام گوشی های موبایل و البته اولین پردازنده‌ی مجهز به واحد پردازش عصبی مجزا، در زمینه‌ی امکانات صوتی نیز کار را برای رقبا سخت خواهد کرد و علاقه‌مندان به موسیقی، قطعا از این محصول راضی خواهند بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

19 دیدگاه

  1. نمیدونم چرا هیچکدوم از سایت ها اینو نگفتن که میت 10 استریو پلاس داره + تنظینمات صدا رو ببینین نوشته SREREO + ولی متاسفانه این حالت فقط موقعی فعال میشه که گوشی در حالت LANDSCAPE هست نمیدونم چرا هواوی اینطوری کرده شاید خواسته فقط برای بازی و فیلم استریو پلاس فعال باشه البته تو موزیک پلیر یا هر موزیک پلیر دیگه هم لنداسکیپ کنی میشه ولی باز خوشم نیومد از این کارش ولی کیفیت واقعا استریوی واقعی میشه خیلی کیفیت و حجم صدا بالاتر میره

  2. سلام با چه فرمت و بیت ریتی صدا رو ضبط میکنه؟؟

  3. فقط بشینی باهاش «هیچ هیچ هیچ» و «ترامادول» گوش بدی!

  4. be nazaram bayad hedfonaye behtari bezare to jabehash

  5. آهان ممنون

  6. اسپیکر استریو نداره؟

    • چرا حسین جان داخل مطلب توضیح داده شده:
      با وجود این که میت 10 دارای یک اسپیکر بر روی لبه‌ی پایینی دیوایس است، کمپانی سازنده در یک اقدام هوشمندانه، بلندگوی مخصوص تماس در بالای نمایشگر را نیز وارد بازی پخش صدا کرده است و این دو اسپیکر با همکاری هم، یک پخش صدای استریو را در اختیار کاربران می‌گذارند. بار اصلی خروج صدا بر عهده‌ی اسپیکر پایین دیوایس است و خوشبختانه این بلندگو از شدت صدای مناسبی و صدایی غنی با جزئیات بالا به گوش می‌رسد.

  7. خدایی هواوی از نظر تنوع امکاناتی خحیلی خوب کار میکنه کم نمیذاره

  8. عشقه محسن چاوووشی

  9. پرچم دار هرچی باشه بگیری ضررر نکردی هر کدوم یه ویژگیشون از بقیه بهتره

  10. هنوز تبلیغ هاوایی تموم نشده؟؟؟؟خسته شدن ملت

  11. گوشی خوبی هست ولی بهترین گوشی نمیتونه باشه.
    هرچی باشه چینیه.

  12. فک میکنم بهترین گوشی این باشه .دوربین عالی و صدای درست و حسابی.بقیه امکاناتشم دست کمی از بقیه نداره .بدون شک بهترین گوشیه