پرفروش ترین خودروهای ترکیه

پرفروش ترین خودروهای ترکیه در سال 2017؛ ترک‌ها سوار چه ماشین‌هایی می‌شوند؟

در این مطلب به معرفی پرفروش ترین خودروهای ترکیه در سال 2017 خواهیم پرداخت. برندهای فیات، رنو و فولکس واگن، بیشترین سهم از بازار ترکیه را در اختیار دارند.

ترکیه، یکی از همسایگان شمال غربی ایران محسوب می‌شود و به همین دلیل شاید بررسی وضعیت بازار خودروی این کشور تا حدودی برای ما جالب توجه باشد. ترکیه یک کشور صنعتی و تاریخی است که تقریبا به اندازه ایران جمعیت دارد اما وسعت آن کمی از کشور ما کوچک‌تر است. در این کشور، شرکت‌های خودروسازی بسیاری در حال فعالیت هستند و شرکت‌های توفاش (تاسیس در سال 1968 میلادی) و اویاک رنو (تاسیس در سال 1969 میلادی)، دو خودروساز مهم و بومی ترک‌ها شناخته می‌شوند.

پرفروش ترین خودروهای ترکیه

در کل توفاش (شریک تجاری فیات)، اویاک رنو (شریک تجاری رنو)، فورد اتوسان (شریک تجاری فورد)، هیوندای آسان (شریک تجاری هیوندای)، تویوتا TMMT و هوندا، مهم‌ترین خودروسازان ترکیه هستند که عمدتا به مونتاژ و عرضه محصولات روز شرکای خارجی خود مشغولند و حتی این محصولات را به کشورهای دیگر جهان صادر می‌کنند.

خودروی فیات تیپو که در ترکیه با نام اژه (Agea) نیز شناخته می‌شود، در کارخانه توفاش تولید شده و حتی به کشورهایی مانند ایتالیا نیز صادر شده است. تویوتا C-HR مونتاژ ترکیه هم به کشورهای خاورمیانه از جمله ایران صادر می‌شود و نسل جدید هوندا سیویک و رنو مگان جدید هم از دیگر خودروهای مطرحی هستند که هم‌اکنون در ترکیه مونتاژ می‌شوند. ترک‌ها دارای صنعت قطعه‌سازی بسیار قدرتمند و گسترده‌ای هستند و به همین دلیل، خودروهای زیادی با آخرین استانداردهای اروپا در این کشور مونتاژ و به کشورهای دیگر نیز صادر می‌شوند.

پرفروش ترین خودروهای ترکیه

فیات تیپو

در حال حاضر برندهای فیات و رنو، پرفروش ترین خودروهای ترکیه را تولید می‌کنند. فولکس واگن نیز حضور پررنگی در بازار این کشور دارد و مردم ترکیه همواره استقبال خوبی از محصولات این برند آلمانی داشته‌اند. در کل، بازار خودروی ترکیه تنوع خوبی دارد و انواع محصولات مدرن، به‌روز و باکیفیت را می‌توان در آن یافت. البته قیمت بنزین در این کشور خیلی گران است و قیمت فروش خودروهای نو نیز ارزان‌تر از ایران نیست، اما نحوه فروش اقساطی خودروها عادلانه‌تر و منصفانه‌تر از کشورمان بوده و به همین دلیل مشتریان می‌توانند راحت‌تر و به صورت قسطی، خودروی مورد نظر را خریداری کنند.

به عنوان مثال، قیمت خودروی رنو سیمبل فیس لیفت 2017 با پیشرانه 1.5 لیتری دیزلی در ترکیه از 59 هزار و 500 لیر شروع می‌شود و تا 63 هزار و 850 لیر ادامه پیدا می‌کند که تقریبا معادل 63 میلیون و 500 هزار تا 67 میلیون و 900 هزار تومان می‌شود. این خودرو با اقساط ماهانه 840 تا 868 لیر معادل حدود 900 تا 925 هزار تومان در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. همچنین رنو کپچر فیس لیفت 2017 نیز با قیمت 89 هزار و 950 تا 99 هزار و 600 لیر، معادل 95 میلیون و 500 هزار تا 106 میلیون تومان و اقساط ماهانه هزار و 78 تا هزار و 114 لیر، معادل 1 میلیون و 145 هزار تا 1 میلیون و 185 هزار تومان عرضه می‌شود. ناگفته نماند که نحوه تحویل خودرو و خدمات پس از فروش نیز در ترکیه بسیار منظم‌تر و بهتر از ایران است.

پرفروش ترین خودروهای ترکیه

رنو سیمبل

در پایان، جدول پرفروش ترین خودروهای ترکیه در سال 2017 میلادی را مشاهده می‌کنید:

جدول پرفروش ترین خودروهای ترکیه در سال 2017

رتبهخودرومیزان فروش (دستگاه)درصد رشد سالیانه فروش نسبت به سال گذشته
1فیات تیپو (اژه)36 هزار و 647افزایش 32.6 درصدی
2رنو مگان32 هزار و 932افزایش 411.1 درصدی
3رنو کلیو28 هزار و 555افزایش 36.3 درصدی
4فولکس واگن پاسات21 هزار و 570کاهش 3.6 درصدی
5تویوتا کرولا19 هزار و 2کاهش 19.9 درصدی
6فورد فوکوس17 هزار و 585افزایش 273 درصدی
7رنو سیمبل16 هزار و 667کاهش 11.8 درصدی
8فولکس واگن پولو16 هزار و 238کاهش 24.5 درصدی
9هیوندای آی 2015 هزار و 977افزایش 0.4 درصدی
10هوندا سیویک15 هزار و 758افزایش 136.4 درصدی
11داچیا ساندرو14 هزار و 81افزایش 10.4 درصدی
12نیسان قشقایی13 هزار و 270افزایش 8.6 درصدی
13فولکس واگن گلف12 هزار و 461کاهش 17.1 درصدی
14اوپل آسترا12 هزار و 453افزایش 120.9 درصدی
15داچیا داستر12 هزار و 17افزایش 1.3 درصدی
16پژو 30111 هزار و 294افزایش 24.3 درصدی
17سیتروئن سی الیزه9 هزار و 864کاهش 0.8 درصدی
18اوپل آسترا سدان9 هزار و 119کاهش 46.6 درصدی
19بنز کلاس سی9 هزار و 45افزایش 2.3 درصدی
20هیوندای اکسنت8 هزار و 882کاهش 8.2 درصدی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. نقل قول ” … البته قیمت بنزین در این کشور خیلی گران است و قیمت فروش خودروهای نو نیز ارزان‌تر از ایران نیست …”

    پارسال درآمد یک کارگر ترکیه ای بیش از 2.5 برابر یک کارگر ایرانی بود. اینم لینک منبع:
    [لینک حذف شد]
    اولا از گجت نیوز تشکر می کنم. ثانیا انتظار دارم کامنتم تأیید بشه. این دومین باریه که این کامنتو میفرستم.

  2. آلمان>ترکیه>ایران
    قرنهاست ایران خودش را با ترکیه مقایسه میکند و ترکیه خود را با آلمان.
    ولی تاکنون نه اینها به ایشان رسیده‌اند، نه ایشان به آنها.
    دلیلش زیرساخت است. زیرساختی جامع، اعمّ از تکنولوژی، اقتصاد و فرهنگ.
    نه آتاتورک توانست از ترکیه آلمان بسازد و نه رضاشاه، چرا؟ ج:
    چاه باید خودش آب بدهد! چاهِ آب، با چاله‌کَنی و پُرکردنش با آب، درست نمیشود.
    مقایسۀ سرانۀ مطالعه:
    چرا اُمّتِ إقرأ کمترین کارش قرآئت است؟
    مقایسۀ نظام آموزشی:
    گویند نوشیروان [دور از پایتخت] کم‌بودجه شد[مثل الآن] ولی تن به تأمین بودجه در إزای تحصیلِ کفاش‌زاده، نداد؟
    درحالیکه تحصیلاتِ رایگان آلمان، افزون بر شهروندان، سودش به خارجیها هم میرسد.
    مقایسۀ نظم عمومی:
    نظم، وصیّت رئیس مذهب این ملّت است [أوصیکم بتقوا الله و نظم أمرکم]
    چرا وقتی طلبِ اندکی سلیقه میکنی، جواب میشنوی: اینجا که آلمان نیست!
    مقایسۀ وطن‌دوستی:
    دانشمندان یهودی برای خداحافظی و تَرکِ آلمانِ نازی به منزل ماکس‌پلانگ رفته ازو نیز طلب جلای وطن کردند گفت میمانم چون نازیسم مؤقت ولی آلمان همیشگی است!
    چرا از استخدام تا ارتقاء رتبه در نظام اداری ایران بنیادش بر ppp است؟
    آدم شکّ میکند که آیا انگیزۀ ورود به نظام مدیریتی کلّاشی است؟
    چرا دزدی آشکار ولی صداشو در نیار؟
    نویسندۀ تورک گوید پدری که کنترل نظام خانوادگی را از کف داده‌بود، برای حفظ آبرویش، در محله‌ای مدرن آپارتمانی ساخته و هر یک از عایله‌اش را در طبقه‌ای نشانده، دائماً بین طبقات رفته و تقاضای سکوت و آبروداری میکرد.
    نا گفته پیداست که آلمان هم مدینۀ فاضله نیست و صدالبته کاستیهای فراوان دارد، ولی:
    فریدونِ فرّخ فرشته نبود
    ز مُشک و ز عنبر سرشته نبود
    به داد و دهش یافت این فرّهی
    تو داد و دهش کن، فریدون تویی