آپدیت اندروید 8.1 اوریو

آپدیت اندروید 8.1 اوریو منتشر شد؛ با تمام قابلیت‌های نسخه جدید اندروید آشنا شوید

گوگل آپدیت اندروید 8.1 اوریو را برای دیوایس های پیکسل و نکسوس‌ خود منتشر کرد. در ادامه با تمامی قابلیت‌های نسخه جدید اندروید آشنا شوید.

آپدیت اندروید 8.1 اوریو سرانجام منتشر شد. این خبری است که در وبلاگ رسمی گوگل همراه با معرفی اندروید Oreo Go، یک نسخه سفارشی اندروید مخصوص گوشی های پایین رده اندرویدی طراحی شده است، آن را اعلام کرده است.

ما هیجان زده هستیم که این رابط کاربری نرم افزاری را معرفی کنیم. اندروید اوریو (Go edition) اینک آماده است و به عنوان بخشی از نسخه اصلی اندروید 8.1 عرضه می‌شود.

این پست وبلاگی ساعات اولیه امروز منتشر شد که نشان می‌دهد صاحبان گوشی های پیکسل و نکسوس باید نوتیفیکیشن‌های آپدیت جدید اندروید را خیلی زود دریافت کنند. آن چه که در زیر می‌خواهید، دفترچه معرفی این به‌روزرسانی نیست، ‌اما ما با توجه به انتشار دو نسخه پیش‌نمایش می‌توانیم قابلیت‌های جدیدی که در اندروید 8.1 اوریو مشاهده خواهید کرد را معرفی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

آپدیت اندروید 8.1 اوریو

قابلیت های جدید آپدیت اندروید 8.1 اوریو

  • Neural Networks API – به اپلیکیشن‌ها اجازه می‌دهد تا از سرعت بیشتری برخوردار باشند که می‌تواند تاخیر را کاهش دهد، بارگذاری‌های شبکه را سرعت ببخشد و اطلاعات حساس در دستگاه را نگه دارد. اگر گوشی شما دارای یک چیپ هوش مصنوعی جداگانه باشد، این API می‌تواند به خوبی از چنین قابلیتی بهره‌مند باشد. اگر که نه، آن در پردازنده گوشی شما بارگذاری می‌شود.
  • Pixel Visual Core – نخستین کمک پردازنده سفارشی ساز گوگل (که در گوشی های پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال معرفی شد) برای یادگیری ماشین و پردازش تصاویر حالا در اختیار توسعه دهندگان شخص ثالث قرار گرفته است. اپلیکیشن‌هایی که از API گوگل به نام Android Camera استفاده می‌کنند، می‌توانند عکس‌هایی با HDR+ را به ثبت برسانند.
  • مرورگر امن‌تر – این قابلیت به اپلیکیشن‌ها اجازه می‌دهد تا حملات WebView را شناسایی کرده و از آن‌ها به عنوان آدرس‌های اینترنتی یاد کند.
  • اپلیکیشن‌ها حالا به ثانیه‌ای یک صدای نوتیفیکیشن در هر ثانیه محدود شده‌اند.
  • شاخص باتری بلوتوث در تنظیمات سریع (Quick Settings) قرار دارد. اگر یک دیوایس بلوتوثی به گوشی شما متصل باشد، شما می‌توانید میزان عمر باتری آن را با پایین کشیدن سایه نوتیفیکیشن‌ها مشاهده کنید.
  • تکمیل کننده خودکار فرم‌ها بهبود پیدا کرده‌اند.
  • امنیت اسکنر اثر انگشت بهبود پیدا کرده است. کاربران می‌توانند تمامی افراد را از قفل‌گشایی گوشی خود دور نگه دارید تا هر کسی نتواند چندین مرتبه با یک اثر انگشت ثبت نشده شانس خودش را امتحان کند.
  • بخش Colors به زبانه Display در تنظیمات گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال اضافه شده است. سه گزینه رنگ موجود است: طبیعی (Natural)، ارتقا یافته (Boosted) و اشباع شده (Saturated).
  • حل یک مشکل با Nexus 5X که صدا را از اسپیکر پخش نمی‌کند.
  • حل یک مشکل با Pixel 2/2 XL که اعوجاج صوتی را در هنگام پخش ویدیو به همراه داشت.
  • حل مشکل همبرگر و نوشیدنی.

صاحبان دیوایس‌های پیکسل و نکسوس نخستین دریافت کنندگان آپدیت اندروید 8.1 اوریو خواهند بود، اما ما امیدواریم که طی هفته‌های آینده دیگر گوشی های دیگر نیز آن را دریافت کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. با سلام و عرض ادب ، مطالب جدید و جالبی بود ، مخصوصا مطلب اندروید ۸.۱ و ارتقای آن. مرسی

  2. آپ دیت بالابردن اندورید7JProسامسونگ اگه منتشرشده میخوام بسیار عالیه برنامه های مفیدی داره دستتان درد نکنه واقعاعالیه