مقایسه نمایشگر آیفون 10

مقایسه نمایشگر آیفون 10 ، آیفون 8 و آیفون 8 پلاس؛ کدام یک برای مشاهده ویدیو بهتر است؟

در این مطلب قصد داریم به مقایسه نمایشگر آیفون 10 (آیفون ایکس) با آیفون 8 و آیفون 8 پلاس بپردازیم. آیا صفحه نمایش آیفون 10 به خاطر وجود بریدگی در بالای آن برای دیدن فیلم مناسب است؟

انسان می‌تواند به هر شرایطی عادت کند. این جزو اصلی‌ترین خصیصه‌های انسان بوده و حتی عادت به استفاده از یک گوشی موبایل متفاوت را نیز شامل می‌شود. دقیقا به همین دلیل است که با گذر زمان، میزان اعتراض کاربران نسبت به بریدگی بالای نمایشگر آیفون 10 کاهش پیدا کرده است. آن‌ها اکنون در مقایسه با اولین روزهای عرضه بهترین آیفون تا امروز، کمتر از ژست‌های حرکتی جدید دستگاه به خاطر حذف دکمه فیزیکی هوم و مخصوصا وجود بریدگی در بالای نمایشگر گلگی می‌کنند.

در ابتدا، حتی تعدادی از برنامه‌های پیش‌فرض آی او اس نیز با صفحه نمایش آیفون ایکس مطابقت نداشتند، اما این تداخل رفته رفته به دست توسعه‌دهندگان کاهش پیدا کرد. به عنوان نمونه یوتیوب چندی پیش، نسخه جدید اپلیکیشن خود برای سیستم عامل آی او اس را منتشر کرد که از نمایشگر آیفون 10 پشتیبانی می‌کند.

مقایسه نمایشگر آیفون 10

با این حال، حین مقایسه نمایشگر آیفون 10 با دو آیفون ارزان‌تر سال 2017، به بهتر بودن آن‌ها از نظر پخش ویدیو پی می‌بریم. پرچمدار سال جاری اپل دارای یک صفحه نمایش مجهز به نسبت ابعاد تصویر 19.5:9 است، به همین دلیل حین مشاهده ویدیوهای دارای نسبت ابعاد تصویر متداول 16:9، در پایین و بالای محتوا نواری سیاه رنگ دیده می‌شود. این اتفاق حین مشاهده اغلب ویدیوهای یوتیوب، ویدیو کلیپ‌ها و فیلم‌های سینمایی رخ می‌دهد.

برای از بین رفتن این نوارهای سیاه رنگ و پر شدن نمایشگر با محتوا، باید بر روی ویدیو زوم کرد. اما با این کار احتمالا بخش‌هایی از محتوا محو شده و دیگر دیده نخواهد شد. در جدول زیر بهتر می‌توان به مقایسه نمایشگر آیفون 10 با آیفون 8 و 8 پلاس از نظر نمایش ویدیو پرداخت. گفتنی است مشکل پر شدن دو طرف ویدیو با نوارهایی سیاه رنگ، مخصوص آیفون ایکس نبوده و تمامی پرچمداران مجهز به نمایشگرهای دارای نسبت ابعاد تصویر متفاوت همچون گلکسی اس 8، گلکسی اس 8 پلاس، ال جی جی 6 و دیگر مدل‌ها، در پخش ویدیوهای متداول 16:9 با این مشکل مواجه هستند.

آیفون 10آیفون 8آیفون 8 پلاس
 سطح صفحه نمایش81 سانتی‌متر مربع (با خارج کردن بریدگی بالای نمایشگر و کناره‌ها)62 سانتی‌متر مربع87 سانتی‌متر مربع
سطح ویدیوهای استاندارد 70 سانتی‌متر مربع62 سانتی‌متر مربع87 سانتی‌متر مربع
سطح ویدیوهای استاندارد در حالت سازگاری (بریده شدن)81 سانتی‌متر مربع (با خارج کردن بریدگی بالای نمایشگر و کناره‌ها)قابل اجرا نیستقابل اجرا نیست

اگر فقط بخش قابل استفاده نمایشگر آیفون ایکس را در نظر بگیریم، در واقع با یک نمایشگر دارای قطر 5.4 اینچ رو به رو هستیم. این میزان تقریبا با نمایشگر 5.5 اینچی آیفون 8 پلاس برابر است. البته نباید ابعاد خود گوشی را فراموش کرد. آیفون 10 با وجود داشتن نمایشگری بزرگتر، از آیفون 8 پلاس کوچکتر است.

مقایسه نمایشگر آیفون 10

اگر بخواهیم کلیپ‌های ویدیویی استاندارد در کلیه موارد پشتیبانی شوند، بخش قابل استفاده نمایشگر آیفون 10 به 5 اینچ کاهش پیدا می‌کند. پس با مقایسه نمایشگر آیفون 10 با دو مدل دیگر متوجه می‌شویم بخش قابل استفاده صفحه نمایش آن 12 درصد از آیفون 8 بیشتر بوده و از آیفون 8 پلاس 16 درصد کمتر است.

نه تنها حین استفاده از گزینه «بزرگنمایی برای پر کردن» در اپلیکیشن یوتیوب، بلکه حتی در زمان استفاده از ژست حرکتی دو بار لمس برای نمایش در حالت تمام صفحه درون برنامه نتفلیکس، تصویر خراب خواهد شد. در برخی موارد برای قالب شدن ویدیو با نمایشگر آیفون 10 می‌بایست کناره‌های محتوا نیز برش داده شود.

مقایسه نمایشگر آیفون 10 با آیفون 8 و 8 پلاس

این‌چنین مشکلاتی که حین مقایسه نمایشگر آیفون 10 با دو آیفون 2017 دیگر مشاهده کردیم، پیش از این نیز در پرچمدارانی همچون گلکسی اس 8 که دارای نمایشگر مجهز به نسبت ابعاد تصویر متفاوت هستند بروز کرده بود. با این حال، مشکل آن‌ها به مراتب کمتر از بهترین گوشی آیفون تا به امروز است، چرا که بریدگی بالای نمایشگر آیفون ایکس کار را بیش از پیش خراب می‌کند. اگر دوست دارید درباره مزایا و همچنین معایب نمایشگرهای دارای نسبت ابعاد متفاوت و خارج از 16:9 بیشتر بدانید، مطلب زیر را مطالعه کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. همشون خوبن ایسک ولی بهتره