کوپه اسپورت سالین S1

کوپه اسپورت سالین S1 در نمایشگاه لس آنجلس معرفی شد

کوپه اسپورت سالین S1 با قیمت 100 هزار دلاری در نمایشگاه خودرو لس آنجلس معرفی شد. در ادامه با مشخصات فنی، امکانات و قیمت کوپه جدید شرکت Saleen با طراحی الهام گرفته شده از پورشه 911 آشنا شوید.

شرکت سازنده خودروهای سوپر اسپورت آمریکایی سالین به وعده‌ی خود عمل کرد و با حضور در نمایشگاه خودرو لس آنجلس از پرچمدار اتومبیل های خود پرده برداشت. کوپه اسپورت سالین S1 به صورت کامل در ایالات متحده طراحی شده و به تولید می‌رسد. این مدل با بدنه‌ای از جنس فیبر کربن بر روی یک شاسی آلومینیومی قرار گرفته است تا بدین ترتیب وزن آن به 1218 گرم برسد.

طراحی جذاب سالین S1

سالین S1 از طراحی بسیار زیبا و شگفت انگیزی برخوردار است که گویی کمپانی سازنده برای طراحی آن از پورشه 911 الهام گرفته است. نمای جلویی خودرو از چراغ‌های ال ای دی همراه با یک دریچه هوای نسبتا بزرگ که بر روی سپر جلو تعبیه شده، میزبانی می‌کند. چراغ‌های مثلثی شکل در دو سمت قرار گرفته و دو پروژکتور نیز در زیر آن‌ها قرار دارند.

کوپه اسپورت سالین S1

نمای پشتی خودرو شامل یک نوار ال ای دی باریک جذاب است که از سمت راست تا امتداد سمت چپ کشیده شده و در کمتر خودرویی می‌توانیم مشابه آن را ببینیم. همچنین یک دیفیوزر بسیار زیبا اسپورت در وسط و در زیر آن نیز خروجی‌های اگزوز دوگانه دیده می‌شوند. ظاهرا سالین برای طراحی این خودرو کوپه کاملا به اصول آئرودینامیک پایبند بوده است. همچنین وقتی از نمای جانبی به سالین S1 توجه می‌کنیم، دیسک‌های عظیم الجثه ترمز در پشت رینگ‌های 20 اینچی آلومینیومی آن خودنمایی می‌کنند.

کوپه اسپورت سالین S1

اگر کنجکاو  هستید تا با طراحی داخلی این کوپه آمریکایی آشنا شوید باید بگوییم که متاسفانه تصویر واضح و مشخصی تا بدین لحظه از داخل کابین سالین S1 منتشر نشده است، اما با توجه به همین تصاویر نصفه و نیمه می‌توان گفت تریم داخلی دو رنگ کرم/مشکی است، داشبورد جلویی بسیار ساده طراحی شده، یک سیستم چندرسانه‌ای مجهز به نمایشگر لمسی حدودا 7 اینچی بر روی داشبورد به چشم می‌خورد، صفحه آمپر دیجیتالی است و غربیلک سه پره فرمان نیز ساده طراحی شده است.

کوپه اسپورت سالین S1

مشخصات فنی

یک پیشرانه چهار سیلندر 2.5 لیتری توربوشارژ که در وسط خودرو قرار گرفته،‌ نیروی لازم این جادوگر را تامین می‌کند. این پیشرانه قادر به تولید 450 اسب بخار انرژی و گشتاور 475 نیوتن‌متر است و نیروی تولید شده توسط یک گیربکس 6 سرعته دستی به چرخ‌ها منتقل خواهد شد. البته گفته می‌شود سالین در آینه‌ای نزدیک یک مدل دیگر مجهز به گیربکس دو کلاچه از سالین S1 را نیز عرضه خواهد کرد.

کوپه اسپورت سالین S1

شتاب 0 تا 96 کیلومتر بر ساعت کوپه اسپورت Saleen S1 در حدود 3.5 ثانیه است و حداکثر سرعت قابل پیمایش آن نیز 290 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

اطلاعات تکمیلی و قیمت

در حال حاضر شرکت سالین بخشی از گروه خودروسازی چینی JSAT‌ محسوب می‌شود. خودروی جدید این کمپانی نسبت به مدل‌های دیگر آن‌ها ارزانتر بوده و با قیمت 100 هزار دلاری به فروش خواهد رسید.

کوپه اسپورت سالین S1

انتظار می‌رود سالیانه 1500 الی 2000 دستگاه سالین S1 به تولید برسد و در بازارهای برگزیده جهانی فروخته شود. سالین درحال حاضر این کوپه را برای پیش خرید قرار داده و در انتهای تابستان سال 2018 مدل‌های تولید شده، به مشتریانشان تحویل داده خواهند شد.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*