ShareKey : تبديل موبايل به دسته کليد با فناوري NFC

مدتی است که سر و کله اپلیکیشن‌های هوشمند و امنیتی برای باز کردن درها هم  پیدا شده است، این اپلیکیشن‌ها با استفاده از سخت‌افزارهای ویژه‌ای که در درها نصب می‌شود، به یاری وای فای و بلوتوث، درهیا بسته را برای صاحبان خانه‌ها و اماکن دیگر باز می‌کنند.تازه‌ترین فناوری در این دسته، اپلیکیشنی به نام ShareKey است که از NFC استفاده می‌کند.

شاید به زودی از شر دسته‌کلیدهایتان راحت شوید و مجبور نباشید آنها را در جیبتان بگذارید. یکی از پژوهشگرانی که نقش کلیدی در این زمینه داشته است، دکتر احمدرضا صادقی است، ایشان عضو انستیتوی Fraunhofer است که در زمینه فناوری امنیت اطلاعات کار می‌کند.

ShareKey در حال حاضر به صورت یک اپلیکیشن اندروید است که با NFC با درهای هوشمند تماس می‌گیرد، برای باز کردن در، شخص کافی است که گوشی را جلوی در تکان بدهد!

اگر NFC به گوشی‌های آی‌فون بعدی بیاید، نسخه iOS این اپلیکیشن هم نوشته خواهد شد.

تفاوت ShareKey  با فناوری‌های قبلی مثل Lockitron یا UniKey که در آنها از وای فای و بلوتوث استفاده می‌شد، این است که برای باز شدن در با ShareKey ، شخص باید خیلی نزدیک به در باشد، به این ترتیب کار هکرها دشوار می‌شود.

با ShareKey  می‌شود به یک شخص اجازه باز کردن یک در یک گروهی از درها را برای یک بازه زمانی مشخص داد. به این ترتیب می‌توان به مهمان‌ها مثلا اجازه داد که برای چند روز بتوانند درهای خاصی را در خانه‌تان باز و بسته کنند.

هزینه تمام‌شده قفل‌های هوشمند درها، حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ دلار به ازای هر دستگاه است، ولی می‌توان پشبینی کرد که با عمومی‌تر شدن این فناوری، هزینه‌های پایین‌تر بیاید.


منبع : en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*