اینترنت غیر حجمی پیشگامان

تعرفه های جدید سرویس اینترنت غیر حجمی پیشگامان اعلام شد

تعرفه های جدید اینترنت غیر حجمی پیشگامان اعلام شد و این سرویس جدید اینترنت پرسرعت با مصرف منصفانه طبق مصوبه 266 کمیسیون تنظیم مقررات در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد.

شرکت پیشگامان هم تعرفه های جدید سرویس غیر حجمی اینترنت خود را منتشر کرد. بر اساس اعلام این شرکت، کلیه تعرفه‌ها مطابق با مصوبه 266 سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به‌روزرسانی شده است. در این حالت، در سقف مصرف منصفانه، ترافیک بین الملل به میزان یک سوم ترافیک داخلی محاسبه خواهد شد؛ به این معنی که اگر مشترک اینترنت غیر حجمی پیشگامان فقط از ترافیک داخلی استفاده کند و سرویس 4 مگابیت بر ثانیه را خریده باشد، 150 گیگابایت ترافیک و اگر تنها از ترافیک بین الملل استفاده کند، سقف مصرف وی 50 گیگابایت خواهد بود.

اینترنت غیر حجمی پیشگامان

در صورت مصرف ترکیبی نیز مطابق همین فرمول عمل می‌شود. برای مثال اگر مشترک در سرویس 4 مگابیت بر ثانیه از ترافیک بین المللی 50 گیگابایتی خود 20 گیگابایت آن را مصرف کند، 30 گیگابایت باقی مانده معادل 90 گیگابایت ترافیک داخل کشور خواهد بود.

کاهش قیمت سرویس‌های پیشگامان

کاهش قیمت سرویس‌ها از اصلی‌ترین ویژگی‌های این طرح جدید محسوب می‌شود. در سرویس‌های گذشته، مشترک برای استفاده از یک سرویس 4 مگابیت با 50 گیگابایت ترافیک بین الملل، مبلغی معادل 107 هزار و 400 تومان پرداخت می‌کرد که با تعرفه‌های جدید همین سرویس را فقط با مبلغ 40 هزار تومان دریافت می‌کند.

همچنین ترافیک‌های اضافه مطابق با مصوبه جدید کاهش قیمت داشته و قیمت هر گیگابایت اینترنت بین الملل معادل 2 هزار تومان محاسبه خواهد شد. در صورت استفاده از ترافیک داخلی نیز این ترافیک‌ها دو برابر ترافیک خریداری شده هستند. به عنوان مثال اگر مشترکی ترافیک 5 گیگابایت را خریداری کند می‌تواند از تمام آن برای مصرف ترافیک بین الملل استفاده کند و اگر از ترافیک داخلی استفاده کند سقف مصرف آن تا 10 گیگابایت افزایش خواهد یافت.

علاوه بر آن، شرکت پیشگامان برای سرویس‌هایی که با سرعت‌های بالاتر از مصوبه 266 ارائه می‌شود هزینه اضافی دریافت نمی‌کند. سرعت سرویس‌ها بر اساس سرعت مشخص شده ثابت و با گارانتی 95 درصد قابلیت استفاده مطابق با مصوبه 266 سازمان تنظیم مقررات است. پس از رسیدن به آستانه مصرف منصفانه نیز سرعت سرویس به اندازه قانونی درج شده در مصوبه 266 تنظیم مقررات تغییر می‌کند و مشتریان می‌توانند با خرید حجم اضافه با سرعت قبلی و یا خرید سرویس جدید به سرعت اصلی خود بازگردند.

جدول تعرفه های جدید اینترنت غیر حجمی پیشگامان

سرعتزمانترافیک کل (آستانه مصرف منصفانه)قیمت
512 کیلوبیت بر ثانیه1 ماهه30 گیگابایت12 هزار و 500 تومان
1 مگابیت بر ثانیه1 ماهه45 گیگابایت20 هزار تومان
2 مگابیت بر ثانیه1 ماهه75 گیگابایت25 هزار تومان
3 تا 6 مگابیت بر ثانیه1 ماهه105 گیگابایت35 هزار تومان
4 تا 16 مگابیت بر ثانیه1 ماهه150 گیگابایت40 هزار تومان
8 تا 24 مگابیت بر ثانیه1 ماهه225 گیگابایت50 هزار تومان
16 تا 24 مگابیت بر ثانیه1 ماهه450 گیگابایت80 هزار تومان