خودروی سال 2018 اروپا

فینالیست های بهترین خودروی سال 2018 اروپا معرفی شدند

هفت خودرو به عنوان فینالیست های بهترین خودروی سال 2018 اروپا معرفی شدند. برنده نهایی این رقابت جذاب در مارس سال 2018 توسط داوران انتخاب خواهد شد.

باز هم مثل هر سال با نزدیک شدن به پایان سال میلادی، رقابت بهترین خودروی اروپا برگزار می‌شود و اکنون نیز فینالیست های خودروی سال 2018 اروپا معرفی شده‌اند. در رقابت امسال، خودروهای آلفارومئو استلویو، آئودی ای 8، بی ام و سری 5، سیتروئن سی 3 ایر کراس، کیا استینگر، سئات ایبیزا و ولوو ایکس سی 40 به عنوان نامزدهای اصلی برنده شدن این عنوان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

این 7 خودرو از میان یک لیست بلندبالا شامل 37 خودروی جدید انتخاب شده‌اند که همگی در سال 2017 در حداقل پنج بازار اروپایی عرضه شده و یا در مدت باقی‌مانده تا پایان سال عرضه می‌شوند. فینالیست های خودروی سال 2018 اروپا خود را در آزمون‌های مختلفی ثابت کرده‌اند و هیئت داورانی متشکل از 60 عضو از 23 کشور مختلف در تاریخ 5 مارس 2018 و در آستانه نمایشگاه خودرو ژنو، یکی از آن‌ها را به عنوان برنده نهایی معرفی می‌کند. در ادامه، فینالیست های خودروی سال 2018 اروپا را به صورت مختصر معرفی خواهیم کرد:

معرفی 7 فینالیست خودروی سال 2018 اروپا

آلفارومئو استلویو (Alfa Romeo Stelvio)

آلفارومئو در نمایشگاه خودرو لس آنجلس سال گذشته از نخستین کراس اوور خود با نام استلویو رونمایی کرد. این خودرو در نسخه رده‌بالا یعنی مدل کوادروفولیو به پیشرانه 2.9 لیتری وی 6 تویین توربو با قدرت 505 اسب بخار و گشتاور 600 نیوتن‌متر مجهز شده است.

خودروی سال 2018 اروپا

آئودی ای 8 (Audi A8)

آئودی A8 سدان پرچم دار این خودروساز مطرح آلمانی است و در سال جاری نسل چهارم آن عرضه شد. در طراحی بیرونی این خودرو از کانسپت پرولوگ الهام گرفته شده و قادر است مرسدس بنز S کلاس و بی ام و سری 7 را به چالش بکشد. این خودرو در کابین و توان فنی نیز دچار تغییرات زیادی شده و اولین خودروی تولیدی دنیا محسوب می‌شود که به تکنولوژی رانندگی خودکار سطح 3 مجهز شده است.

خودروی سال 2018 اروپا

بی ام و سری 5 (BMW 5 Series)

نسل جدید بی ام و سری 5 بر روی پلتفرم CLAR ساخته شده و در بررسی‌های مختلف که توسط کارشناسان خودرو و سایت‌های مطرح حوزه خودرو انجام شده با نقدهای مثبتی مواجه شده است و به همین دلیل جزو فینالیست های خودروی سال 2018 اروپا به شمار می‌رود. وزن این خودرو نسبت به قبل کاهش پیدا کرده و پیشرانه‌های جدیدی برای آن ارائه شده است. همچنین تکنولوژی رانندگی خودکار در این نسل از خودرو به کار رفته است.

خودروی سال 2018 اروپا

سیتروئن سی 3 ایرکراس (Citroen C3 Aircross)

سیتروئن در تابستان امسال از مدل سی 3 ایرکراس برای رقابت با نیسان جوک، رنو کپچر، اوپل موکا و اکو اسپورت رونمایی کرد. این خودرو بر خلاف نسل قبلی‌اش که یک MPV بود، دارای استایل کراس اوور است و با گزینه‌های متعدد سفارشی‌سازی می‌تواند جوانان زیادی را به سمت خود جذب کند.

خودروی سال 2018 اروپا

کیا استینگر (Kia Stinger)

کیا استینگر با طراحی جذاب و پلتفرم دیفرانسیل عقب خود به رقیبی خطرناک برای بی ام و سری 4 گرن کوپه و آئودی A5 اسپورت بک تبدیل می‌شود. این سدان کوپه کره‌ای 10 هزار دلار ارزان‌تر از آئودی A5 اسپورت بک و 11 هزار دلار ارزان‌تر از بی ام و سری 4 گرن کوپه است.

خودروی سال 2018 اروپا

سئات ایبیزا (SEAT Ibiza)

پنجمین نسل از سئات ایبیزا با استفاده از پلتفرم MQBA0 فولکس واگن و استایلی شبیه به مدل لئون تولید و عرضه شده و رقبایی چون رنو کلیو، اوپل کورس، پژو 208 و فورد فیستا را در برابر خود می‌بینید. این خودرو اولین بار در نمایشگاه ژنو 2017 رونمایی شد و نسخه بالارده آن با ویژگی‌هایی چون سیستم‌های کمک راننده متعدد به عنوان یکی از فینالیست های خودروی سال 2018 اروپا معرفی شده است.

خودروی سال 2018 اروپا

ولوو ایکس سی 40 (Volvo XC40)

ایکس سی 40 کوچک‌ترین کراس اوور ولوو است و در جایگاهی پایین‌تر از مدل‌های ایکس سی 60 و ایکس سی 90 قرار می‌گیرد. این خودرو از طراحی آشنا و اسپورت ولوو بهره می‌برد که شباهت زیادی به برادران بزرگ‌ترش دارد. XC40 بر روی پلتفرم جدید ولوو به نام CMA ساخته شده که با همکاری جیلی توسعه پیدا کرده است. این کراس اوور سوئدی از ماه گذشته در بلژیک تولید می‌شود و اولین نمونه‌های تولیدی آن در اوایل سال آینده به خریداران تحویل داده خواهد شد.

خودروی سال 2018 اروپا

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*