کانسپت لامبورگینی Apis

کانسپت لامبورگینی Apis ؛ هایپرکاری که مرز رویا و واقعیت را به هم نزدیک می‌کند

کانسپت لامبورگینی Apis توسط یک طراح خوش‌ذوق خلق شده و نشان‌دهنده یک هایپرکار در سال 2022 است. در ادامه با این مدل مفهومی جذاب آشنا می‌شویم.

شرکت خودروسازی ایتالیایی لامبورگینی در تاریخ پرآوازه خود، کانسپت‌ها و نمونه‌های اولیه‌ی فوق‌العاده‌ای را ساخته و معرفی کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به مدل مفهومی Terzo Millennio اشاره کرد. این کانسپت هیبریدی قدرتمند و زیبا حدود یک ماه پیش در انستیتوی تکنولوژی ماساچوست رونمایی شد، اما به نظر می‌رسد حتی خبره‌ترین طراحان و خودروسازان دنیا نیز در حال حاضر قادر نیستند خودروی جذابی مانند آن را تولید کنند.

این بار نوبت به یک کانسپت خیره‌کننده‌ی دیگر رسیده و طراح خوش‌ذوق و با سلیقه‌ای به نام فرناندو پاستره فرتونانی (Fernando Pastre Fertonani)، کانسپت لامبورگینی Apis را خلق کرده است. این مدل مفهومی جالب، نشان‌دهنده هایپرکاری برای سال 2022 است و می‌تواند مرز بین رویا و واقعیت را تجسم کند.

کانسپت لامبورگینی Apis

لامبورگینی Apis از طراحی کاکپیت دوگانه بهره می‌برد و تجربه رانندگی منحصربه‌فردی را برای راننده و سرنشین فراهم می‌کند. کاپوت رو به پایین خودرو با مجموعه‌ای از چراغ‌های LED و اسپلیتر فیبر کربنی برجسته شده و کاکپیت دوگانه آن نیز باعث می‌شود جریان هوا به خوبی از کاپوت عبور کرده و از ورودی بزرگ روی سقف و بال عقب که مشابه خودروهای مسابقه‌ای طراحی شده، بگذرد.

دیفیوزر عقب بزرگ این کانسپت، نمای متفاوتی را با سایر محصولات لامبورگینی ایجاد کرده و رینگ‌های فیبر کربنی هم حتی برای یک هایپرکار تیز هستند. همچنین چراغ‌های عقب نازک و LED در کنار خروجی‌های اگزوز دوگانه، جلوه خاصی را به کانسپت لامبورگینی Apis بخشیده‌اند.

کانسپت لامبورگینی Apis

هنوز فرتونانی چیزی را برای پرفورمنس این مدل مفهومی پیشنهاد نکرده، اما با توجه به هایپرکار بودن Apis و همچنین ظاهر آینده‌نگرانه آن، می‌توان یک پیشرانه هزار اسب بخاری هیبریدی را برای این خودرو تجسم کرد. سقف سرعت Apis نیز بالاتر از 321 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

نکته ناراحت‌کننده این‌جاست که متاسفانه کانسپت لامبورگینی Apis شانس چندانی برای ورود به خط تولید این شرکت ایتالیایی نخواهد داشت، اما شاید از طراحی آن در هایپرکار دیگری از لامبورگینی استفاده شود. فرتونانی در این باره می‌گوید کانسپت Apis یک لامبورگینی واقعی است و ما آن را قبول داریم.

گالری عکس های کانسپت لامبورگینی Apis