اسپیکرهای آیفون

با 5 دلار هزینه و کمی شجاعت، اسپیکرهای آیفون خود را نورانی کنید

می‌توان اسپیکرهای آیفون را با کمی دست‌کاری تبدیل به جذاب‌ترین قسمت گوشی کرد. به وسیله ترفندی جالب می‌توان کاری کرد اسپیکر آیفون حین پخش موسیقی چشمک بزند.

برای بیشتر کاربران، تنها راه متفاوت کردن گوشی موبایل خود، استفاده از یک قاب محافظ بسیار متفاوت است. آن‌هایی که دوست ندارند کمی خلاق باشند، گهگاه مجبور می‌شوند برای خرید لوازم جانبی آیفون، مبالغ گزافی پرداخت کنند. قاب‌های محافظ متفاوت و خاص، در برخی مواقع بیش از 100 دلار قیمت دارند!

اما به تازگی کاربران چینی به جای گشت‌زنی در بازار به منظور خرید یک لباس نو برای گوشی موبایل خود، ترفندی نوین برای خاص کردن آن پیدا کرده‌اند. این ترفند به جای بدنه، با اسپیکرهای آیفون سر و کار دارد. با استفاده از این ترفند می‌توان کاری کرد در زمان پخش موسیقی، حفره‌های اسپیکرهای آیفون چشمک بزنند.

اگرچه این ترفند توسط کاربران چینی اختراع شده و اکنون در همانجا نیز متداول است، اما همچنان هر فردی با دیدن اسپیکرهای چشمک‌زن و نورانی آیفون به آن خیره می‌شود. حال با استفاده از این ترفند در سایر کشورها، بدون شک گوشی موبایل شما تبدیل به خاص‌ترین نمونه در مدل خود خواهد شد. به لطف آموزش ده دقیقه‌ای که در کانال محبوب EverythingApplePro قرار داده شده است، هر کاربری می‌تواند با کمی درایت، گوشی آیفون خود را تبدیل به دستگاهی منحصربه‌فرد کند.

پیش از همه باید در نظر داشته باشید نورانی کردن اسپیکرهای آیفون به خاطر اجبار به دست‌کاری کردن درون دستگاه، گارانتی را از بین خواهد برد. همچنین برای افرادی که تجربه باز کردن گوشی موبایل را ندارند، احتمال خراب کردن دستگاه نیز بسیار بالا است.

اسپیکرهای آیفون

فیلیپ (Filip) به عنوان مجری این آموزش در کانال EverythingApplePro، در ابتدای ویدیو مدعی می‌شود هیچ کاربری تاکنون چنین چیزی در یک آیفون ندیده است. نورانی کردن اسپیکرهای آیفون بسیار جالب و جذاب است، اما ایده کلی آن به طور کامل تازه نیست. پیش از این، حتی در همین کانال و توسط همین مجری نیز روش چشمک‌زن کردن لوگوی اپل در پشت گوشی های آیفون را آموخته بودیم. با این حال، دست‌کاری اسپیکر برای نورانی شدن حین پخش موسیقی فوق‌العاده جذاب‌تر و البته پرمخاطره‌تر به نظر می‌رسد. یک اشتباه کوچک ممکن است به جای زیبا کردن گوشی موبایل، آن را روانه سطل زباله کند.

به عقیده فیلیپ، این ترفند در واقع ایجاد یک سنکرونایزر بصری است، چرا که چراغ‌ها به موسیقی پخش شده واکنش نشان داده و از خود نور ساطع می‌کنند. یکی از نکات بسیار جذاب این ترفند، افزایش میزان نور بعد از افزایش حجم صدای پخش شده است.

این ترفند تنها در زمانی که اسپیکرهای آیفون به طور مستقیم در حال استفاده هستند کار می‌کند. به عبارت دیگر، در زمان اتصال آیفون به اسپیکرهای بلوتوثی، هدفون و یا هندزفری، دیگر خبری از اسپیکرهای چشمک‌زن نخواهد بود. کیت‌هایی برای آیفون‌های قدیمی‌تر همچون آیفون 6 و آیفون 6 اس نیز وجود دارد تا بلکه بتوان این ترفند را بر روی آیفون‌های دارای تنها یک سری حفره اسپیکر نیز پیاده کرد.

اسپیکرهای آیفون

فیلیپ ادعا می‌کند این ترفند را می‌توان بر روی تمامی آیفون‌ها جدید نیز پیاده کرد. با این حال نحوه استفاده از آن بر روی آیفون 10 در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. پیش از همه، باید خود چراغ‌ها را خریداری کنید. برخی فروشگاه‌ها همچون Dhgate این کیت‌های مخصوص را عرضه می‌کنند.

اسپیکرهای آیفون

در ادامه به یک سری از ابزار برای باز کردن پیچ و مهره‌های گوشی موبایل نیاز خواهید داشت. اگر هیچ تجربه‌‌ای از انجام این‌چنین کارهای فنی ندارید، حتما از یک فرد دارای تجربه کافی کمک بگیرید. فیلیپ برای این کار از مجموعه ابزارهای ارائه شده توسط تیم iFixit استفاده کرده است.

این مجموعه ابزار که برای باز کردن و تعمیر تمامی دستگاه‌های موبایل کافی است، 60 دلار قیمت دارد. اگر ابزار لازم برای باز کردن گوشی موبایل خود را ندارید، هزینه نورانی کردن اسپیکرهای آیفون شما به جای 5 دلار، 65 دلار خواهد بود.

اسپیکرهای آیفون

اگر گوشی آیفون شما جزو مدل‌های 2016 و 2017 باشد، علاوه بر از بین رفتن گارانتی و وجود ریسک خراب شدن گوشی، یک مشکل دیگر نیز وجود دارد. آیفون 7، 7 پلاس و همچنین آیفون 8 و 8 پلاس گوشی های موبایلی مقاوم در برابر نفوذ آب هستند، به همین دلیل بعد از باز کردن آن‌ها، بعید نیست قابلیت ضد آب بودن از بین برود. با مشاهده ویدیوی زیر بهتر به نحوه انجام این کار پی خواهید برد.

اسپیکرهای آیفون

نحوه چشمک‌زن کردن اسپیکرهای آیفون

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. سعید یادت باشه حتماً با آیفونت این کارو بکنی، البته ببخشید آیفون هات