تراشه کم مصرف اپل

آیفون های 2018 به تراشه کم مصرف اپل مجهز خواهند شد

جدیدترین خبرها حاکی از طراحی و تولید تراشه کم مصرف اپل با یک سیستم مدیریت پیشرفته انرژی است که در سال 2018 به آیفون‌ها خواهد رسید.

به نظر می‌رسد اهالی‌ کوپرتینو قصد دارند وابستگی خود به سایر شرکت‌های تولیدکننده قطعات را کمتر کنند. این شرکت اوایل سال جاری همکاری خود با یک تولیدکننده پردازنده‌های گرافیکی به نام Imagination Technologies را متوقف کرد و یک سیستم گرافیکی داخلی را در تراشه A11 SoC خود قرار داد. حالا نیز خبرهای جدید حاکی از آن است این غول بزرگ تولید‌کننده آمریکایی از تراشه کم مصرف اختصاصی در آیفون‌ های سال 2018 خود بهره خواهد گرفت.

در گزارش رسانه Nikkei Asian آمده است که این تراشه کم مصرف اپل پیشرفته‌ترین قطعه این بخش در صنعت تلفن‌ های هوشمند خواهد بود. این چیپست جدید و فوق پیشرفته، مصرف انرژی و همچنین نحوه شارژ شدن آیفون های آینده اپل را کنترل و مدیریت خواهد کرد. اگر این مهم رخ دهد، شاهد عمر باتری بسیار خوبی در پرچمداران سال 2018 اپل خواهیم بود.

شرکت Dialog Semiconductor در حال حاضر تولیدکننده انحصاری قطعات مدیریت مصرف انرژی به شمار می‌رود و جدیدترین دستاوردهای آن را نمی‌توان تحول بزرگی در حوزه مصرف شارژ در نظر گرفت. 74 درصد از درآمد این شرکت در سال 2016 از طریق شرکت اپل بدست آمده بود. حالا با انتشار این گزارش و سیاست جدید اپل در قطع همکاری با Dialog، کاهش ارزش 19 درصدی سهام آنها کاملا قابل پیش‌بینی بود. اپل می‌خواهد از این تراشه اختصاصی مصرف انرژی در حدود 50 درصد از آیفون‌ های سال 2018 خود استفاده کند. با این حال ممکن است این مهم به سال 2019 موکول شود. علاوه بر این در گزارش مذکور آمده است که تراشه‌های اپل توسط شرکت تایوانی TSMC تولید خواهند شد.

سیاست جدید اپل مبنی بر قطع همکاری با شرکای خود در زمینه تولید قطعات می‌تواند نکته مثبتی باشد. با این کار علاوه بر پرداخت مبالغ کمتر مربوط به گواهینامه قطعات، اپل می‌تواند سرعت ساخت محصولات جدید را در خط تولید بالا ببرد و رقابت بهتری با سایر پرچمداران بزرگ داشته باشد؛ شاید دیگر مشکلاتی که در زمینه تولید انبوه آیفون 10 اپل (Apple iPhone 10) وجود داشت برای پرچمداران سال 2018 تکرار نشود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. کارمون در اومد ساله دیگه هم باید ایفون بخریم