حاضرید چقدر پول برای خرید گوشی هوشمند بپردازید؟ (نظرسنجی)

حاضرید چقدر پول برای خرید گوشی هوشمند بپردازید؟ (نظرسنجی)

امروزه خرید گوشی هوشمند از اولویت‌های اول کاربران برای صرف هزینه است. اما شما به عنوان کاربر گجت نیوز، حاضرید چه مقدار پول برای خرید اسمارت فون پرداخت کنید؟

سال 2017 را می‌توان سال گوشی های گران قیمت دانست. سامسونگ در ابتدا، گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس را با قیمتی بالاتر از پرچمداران سال گذشته، یعنی اس 7 و اس 7 اج روانه بازار کرد. پس از آن، گلکسی نوت 8 با قیمت پایه‌ی 930 دلار عرضه شد. اپل نیز آیفون 10 یا آیفون ایکس را با قیمت 1000 دلار به فروش رساند و سری آیفون 8 نیز قیمتی بیشتر از آیفون 7 داشت. گوگل نیز همین رویه را پیش برد و برای نسخه 128 گیگابایتی پیکسل 2 ایکس ال، قیمت 950 دلار در نظر گرفت.

ال جی گوشی V30 را با قیمت 830 دلار معرفی کرد و هواوی نیز به عنوان سومین شرکت تولیدکننده گوشی های هوشمند در جهان، هواوی میت 10 پرو را با قیمت 900 دلار به بازار فرستاد. این روند نگران‌کننده در قیمت خرید گوشی هوشمند ، با عرضه پرچمدار وان پلاس، یعنی وان پلاس 5 تی تکمیل شد؛ کمپانی چینی قیمت موبایل جدید خود را نسبت به پرچمدار سال گذشته کمی بالاتر برد و از 480 دلار به 500 دلار رساند.

حاضرید چقدر پول برای خرید گوشی هوشمند بپردازید؟ (نظرسنجی)

افزایش قیمت خرید گوشی هوشمند در سال جاری می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد؛ تغییر طراحی نمایشگر و کشیده‌تر و باریک‌تر شدن آن، استفاده‌ی گسترده از مواد گران‌قیمت‌تر در تولید بدنه و افزودن قابلیت‌های جدیدی مانند دوربین دوگانه و سنسورهای بایومتریکی، از مهمترین دلایل افزایش قیمت خرید گوشی های موبایل در سال 2017 هستند. اما از سوی دیگر، قطعا درآمد کاربران و قدرت خرید آنها در طول یک سال، تغییر چندانی نخواهد داشت و این افزایش قیمت، کار را برای داشتن یک اسمارت فون خیلی خوب، سخت‌تر از همیشه می‌کند.

علاوه بر این، امروزه می‌توان به راحتی گوشی میان‌رده و حتی پایین‌رده‌ای خرید که کارایی و عملکردی مشابه با پرچمداران داشته باشد و از عهده‌ی وظایف خود به خوبی برآید. به همین دلیل، قصد داریم از شما بپرسیم در سالی که قیمت متوسط خرید گوشی هوشمند از 650 دلار به 750 دلار رسیده، حاضر به پرداخت چه میزان پول برای خرید اسمارت فون هستید؟

توجه داشته باشید که مبالغ ذکرشده در نظرسنجی، قیمت جهانی گوشی های هوشمند در ابتدای عرضه است و شامل دسته‌های پایین‌رده (اقتصادی)، میان‌رده و بالارده (پرچمدار) می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

11 دیدگاه

  1. من حاضرم برای گوشی های سونی پوول در حد ۳۰۰۰۰۰۰ بدم

  2. من تاحالا برای تلفون همرا مبلغ 2000 لیره دادم یعنی نوت5 اگه سامسونگ گوشی بهتر میداد بیرون 1000 دالر هم میدادم من عاشیق سری نوت استم
    ولی نوت8 را بخاطری که تو بعضی موارید نسبت به آیفون های امسال کم آورد نطرم عوض شد منتظر نوت بعد 999999ج

  3. دقیقا کی گفته که حبابی سومین تولید کننده برتره کم چرت بگین بعدشم قیمت پایه وی 30 از 850 دلار شروع میشه تا وی 30 پلاس که 930 دلاره

  4. بیشترین پولی که برا گوشی دادم 2200000 بوده برا اس سون اج

  5. 650 ببشتر فایده نداره واقعا.. همین 650 رو از دلار به ریال تبدیل کنید ببینید چقدر میشه. البته همه مثل سعید پولدار نیستن که برن دونا دوتا آیفون بخرن نزدیک 14 میلیون خرج کنن، سعید میگم تو خواب خوب پول خرج میکنیا

  6. ۱۰۰۰ به بالا و فقدم اون گوشیه خاصو اس

  7. با نگاهی به منبع این مقاله و همینطور نظراتی که گذاشته بودن، میشه نتیجه گرفت با تمام ادعایی که مردم ایران دارن، همچنان نقش مصرف کننده های لوکس رو دارن 😐 توو سایت منبع بالاترین رای رو گوشی های زیر 650 دلار کسب کرده و رتبه بعد کمتر از 350 دلار رو به خودش اختصاص داده … با توجه به نوسانات نرخ ارز و واقعی نبودن قیمت ها در ایران، این نظر ستنجی بر اساس قیمت واقعی و جهانی گوشی ها داره توو سایت گجت نیوز هم انجام میشه و آراء به دست اومده مؤید اشتهای اکثریت نسبی ایرانی ها به داشتن گوشی های لوکس هستش 😐 🙂

    • وقتی نتایج رو دیدم کمی ترسیدم چون گرون ترین گوشی که گرفتم در زمان عرضه 220 یورو بوده و یک سال بعد که من گرفتم کلی دچار افت قیمت شده بود.

      وقتی حدود سه ماه با وسواس بسیار کلی سایت رو زیر و رو کردم تا گوشی پیدا کنم که با بودجه محدود من مطابقت داشته باشه، تلاش میکردم به خودم بقبولونم که اکثریت جامعه مثل خودم فکر میکنند و حاظر نیستند تسلیم بازار 650 دلاری شوند.

      اما حالا میبینم که جزو 20 درصد اقلیت جامعه هستم و 80 درصد مردممون واقعا طالب محصول لوکس هستند.

      بعید میدونم تا کنون هیچ نوع کالای لوکسی اینطوری آینه در مقابل رفتار ما ایرانیها گرفته باشه …!

  8. من اگه پول داشته باشم….برای برند سونی و سامسونگ حاضرم مبالغ بالا پرداخت کنم..متاسفانه هیچوقت پول ندارم

  9. این که چقدر واسه گوشی حاضرم خرج کنم بستگی به برندش داره مثلا من برای هواوی حاضرم بالای 1000دلار خرج کنم چون از کیفیتش مطمعنم ولی گوشی های الجی وشیائومی رو مفدم نمی خرم.

    • پس معلومه که هیچی از گوشی نمی دونی کسی که یه گوشی چینیو از یه گوشی کره ای مثل الجی حالا به غیر از شیایومی که گفتی ارجع بوده معلومه که فاجعه وار هیچ اطلاعی از خوب و بد نداره و قدرت تشخیص نداره نکنه هواوی از اپلم بهتره عتیقه