نگراني کميسيون فرهنگي از عدم رعايت محرم و نامحرم در مکالمات رايتل

 سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از نگرانی اعضای این کمیسیون در مورد عدم رعایت شئونات اسلامی در مکالمات تصویری اپراتور جدید تلفن همراه (رایتل) خبر داد.
حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: اعضای کمیسیون فرهنگی مدتی است در مورد اپراتور جدید تلفن همراه که خدماتی را در مورد مکالمات تصویری ارائه می‌کند ابهاماتی دارند.

 وی افزود: با توجه به اینکه سیم‌کارت رایتل علاوه بر صوت، تصویر را هم منتقل می‌کند این موضوع در اعضای کمیسیون و در بخش‌های مذهبی و متدین جامعه ایجاد نگرانی کرده که آیا در انتقال این تصاویر رعایت محرم و نامحرم و حریم خصوصی افراد می‌شود یا نه!

نماینده مردم گرگان در مجلس یادآور شد: پیش از این ما می‌خواستیم مسئولان وزارت ارتباطات در این باره به کمیسیون توضیح بدهند که با توجه به جابجایی وزیر، این بحث همچنان باقی ماند و در جلسه روز گذشته مجددا مطرح شد لذا از مسئولان مربوطه می‌خواهیم برای رفع این نگرانی اقدام کنند.

طاهری با اشاره به بازدید روز گذشته کمیسیون فرهنگی از صداوسیما، خاطرنشان کرد: در این بازدید کمیسیون از برخی بخش‌های صداوسیما از جمله معاونت سیاسی، استودیوی خبر و واحد مرکزی بازدید کرد و در انتها هم در نشستی کاری با رییس سازمان صداوسیما نظرات خود را مطرح کرد.

وی یادآور شد: آقای ضرغامی هم در این نشست دغدغه‌های خود را مطرح کردند و گزارشی کلی از برنامه‌های صداوسیما در حوزه فناوری‌های جدید ارائه دادند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به تلاش این کمیسیون برای ضابطه‌مند کردن کمک به موسسات فرهنگی در بودجه، تصریح کرد: با توجه به اینکه تاکنون در مورد کمک به موسسات فرهنگی که در جدول دوازده بودجه دیده می‌شود، ضابطه مشخصی وجود نداشته کمیسیون بحث و بررسی در این رابطه را آغاز کرده تا بودجه این موسسات به صورت ضابطه‌مند تخصیص پیدا کند.


منبع : ایسنا

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*