اینترنت های وب

تعرفه های جدید سرویس غیر حجمی اینترنت های وب منتشر شد (آپدیت شد)

تعرفه های جدید اینترنت های وب اعلام شد. سرویس اینترنت ثابت غیر حجمی +ADSL2 های وب از 10 آذر 1396 به شکل جدید به مشترکان این شرکت ارائه می‌شود.

های وب سرویس های جدید اینترنت +ADSL2 را بر اساس مدل غیر حجمی و با رویکرد بهبود کیفیت سرویس‌های ارائه شده با توجه به نیاز مشترکان طراحی و اعلام کرده است. این تعرفه‌های جدید بر اساس مصوبه جلسه 266 کمیسیون تنظیم مقررات مصوب 21 آبان 1396 و مبتنی بر مدل غیر حجمی (مبتنی بر سرعت) طراحی شده و از دهم آذرماه به مشتریان های وب ارائه می‌شود. قیمت سرویس غیر حجمی اینترنت های وب بر اساس سرعت و همچنین سیاست مصرف منصفانه تعیین شده است.

مدل غیر حجمی یا مبتنی بر سرعت (Connection Based)، مدلی است که در آن ارائه سرویس مبتنی بر سرعت و نه حجم مصرفی کاربر ارائه می‌شود و قیمت‌گذاری نیز صرفا بر مبنای سرعت ارائه شده انجام خواهد شد. سیاست مصرف منصفانه (Fair Usage Policy) نیز می‌تواند کیفیت و ثبات سرویس اینترنت های وب را تضمین کند.

در کل، ارائه دهندگان سرویس اینترنت، ضوابط سیاست مصرف منصفانه را بر اساس میزان عرف و رایج استفاده در میان کاربران و نیاز واقعی آن‌ها تعیین می‌کنند. به همین دلیل، اطلاع دقیق کاربران از ضوابط مصرف منصفانه در این سرویس‌ها، ضرورت دو چندانی پیدا می‌کند و هر سرویس‌دهنده وظیفه دارد شرایط مصرف منصفانه در خدمات اینترنتی خود را به روشن‌ترین شکل ممکن به اطلاع کاربران برساند. در این حالت، اگر در هر یک از سرویس‌های مورد نظر، حجم مصرفی مشترک از مصرف منصفانه ماهانه تعیین شده عبور کند، سرعت کاربر تا حداقل سرعت 128 کیلوبیت بر ثانیه کاهش پیدا می‌کند و یا مشترک برای حفظ سرعت کنونی خود می‌تواند نسبت به خرید بسته‌های ترافیک اضافه اقدام کند.

به‌روزرسانی (16 آذر 1396)

پس از بررسی تعرفه‌های اعلام شده برای اینترنت غیر حجمی از سوی وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شرکت های وب تغییراتی را در تعرفه های جدید اینترنت خود ایجاد کرد. بر این اساس، ترافیک‌های اعلامی دارای یک چهارم ترافیک بین الملل (اینترنت که شامل تلگرام و اینستاگرام هم می‌شود) و سه چهارم ترافیک داخلی برای سایت‌های اعلام شده است. به عنوان مثال در سرویس با سرعت 16 مگابیت بر ثانیه، 1100 گیگابایت مصرف منصفانه در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که شامل 275 گیگ ترافیک بین الملل و 825 گیگ ترافیک داخلی می‌شود. در ادامه، جدول جدید تعرفه های اینترنت غیر حجمی های وب را مشاهده می‌کنید:

تعرفه های جدید اینترنت های وب

اینترنت های وب

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

11 دیدگاه

  1. سلام خسته نباشید ببخشید یکی میشه برام توضیح بده ؟؟ قضیه یک به ۸ یا یک به ۴ یعنی چی ؟؟

    و سوال دوم اینکه اینترنت منصفانه یعنی چی ؟ ؟؟

    لطفا جواب بدین ،ممنون میشم

  2. سلام بنده چند ساله مشترک های وب هستم. های وب اعلام کرد که روز تولد 100 گیگ رایگان میده پارسال به بنده نداد. چند روز بعد پیگیری کردم گفتن چون جواب استعلام شما از ثبت احوال نیامده لذا هدیه تولد لحاظ نشده میمونه سال بعد. و خود انها هم قبول داشتن اشکال از جانب بنده نبوده و مدارک خود را ماهها قبل تولد از طریق اپلود کردن ارسال کردم . و صحبتها و استدلال های خنده دار که جواب دادم و برای اینکه سرتان را درد نمیارم داستان پارسال رو ادامه نمیدم. چند ماه بعد مجدد پیغام دادن که کسانی که بعلت مشکل سیستم نتونستن بگیرن الان میتونن بگیرن. و بنده پس از گذشت چند ماه هدیه تولد 100 گیگ رو گرفتم. راستش از اینکار های وب انقدر ناراحت بودم که تصمیم گرفتم دیگه تمدید نکنم ولی بعدن که دادن گفتم حالا که درست شد لذا تمدید کردم. امسال مجدد امروز دوم دی 100 گیگ تولد رو لحاظ نکردن باز هم استلال های خنده دار . اپراتور میگه چون از 100 گیگ قبلی 365 روز نگذشته پس امکان 100 گیگ امروز وجود نداره . و سال بعد میگیری گفتم اونی که گرفتم مال سال قبل بود مال امسال چی میشه. میگه شما بابت این صد گیگ پولی پرداخت نکرده اید و بابت حجمی که دارید دریافت میکنید پول داده اید. گفتم اگر بنده پولی بابت 100 گیگ ندادم بقیه مشترکین شما هم بابت ان 100 گیگ پول ندادن ولی انها 100 گیگ رو گرفتن ولی بنده بخاطر اشکال در سیستم های وب نتونستم بگیرم. ایا این عدالت است که بنده هیچ کوتاهی نداشتم و نتونستم بگیرم در حالیکه بقیه گرفتن. و ان اپراتور محترم مرتب تکرار میکنه سال بعد میگیری. گفتم گرفتن سال بعد ربطی به امسال نداره شاید دو سال بعد و سه سال بعد و 5 سال بعد هم بگیرم که همگی انها از امسال جداست. نمیدونم یا ای کیو بنده پایینه و یا…. بهر حال این کار های وب کاملن غیر منطقی و بیعدالتی و زشت هست.

  3. بنده که با های وب حرف زدم گفتن سرعتامون یک به هشته یعنی تصور کنید شما سرویس 320 گیگ با سرعت 4 مگ رو خریداری کنید سرعت دانلودتوتن میشه500 کیلوبایت حالا به نظرتون با سرعت 500 کیلوبایت میشه در طول یک ماه 320 گیگ رو مصرف کرد؟

    اینا جای نمی خوابن آب زیرشون بره مشگل اینترنت ایران یا سرعته یا حجم تا قبل از این بسته ها مشگل حجم داشتیم الان مشگل حجم رو برطرف کردن مشگل سرعتو بهش اضافه کردن یه حساب سر انگشتی هم که بکنی خیلی هم گرونتر شده

  4. بابا داخلی میخوایم چیکار این که بین المللیش به چای شاتل نمیرسه به نظر من در حال حاضر بهترین فن اوا س

  5. اگه سرعت یک به هشت باشه افتضاحه.

  6. باسلام خدمت برادران های وب این شد افرین نترسید اولش همه ولع دانلود دارن بعد این ولع فروکش میکنه وعادی میشه مردم بیکار نیستن دائما بشینن همش دانلود کنن از هر ده نفر شاید یک نفر بتونه کل حجم را مصرف کنه به مرور عادی میشه دیکه کسی به فکر حجم نمیفته بعد از گذر ازاین مرحله باید رو سرعت سرویس ها مانور داد ؟؟؟؟

  7. بابا گیجمون کردین غیر حجمیه وب چیه دیگه چرا مثل ادم مثل بقیه کشورا اینترنت نمیفروشن این دهاتیا

  8. والا نسبت به مخابرات و شاتل به صرفه تره…
    ولی بازم زوره!

  9. تا وقتی حاکم و قاضی خودِ فروشنده باشد همه‌چی منصفانه است و همیشه حق با فروشنده!
    در جهان سوم، هم بایست پول داد هم منّت کشید؛ چون گناهی بزرگتر از نداری نیست.

  10. این چه وضعشه مخابرات چهارده گیگ میده این هشت خسته نباشن های وب و شاتل