بهترین ویجت اندروید

بهترین ویجت اندروید در سال 2017؛ سفر به ماورای گوگل با Another Widget

برنامه Another widget در گوگل پلی بدون شک کاندیدای بهترین ویجت اندروید در سال 2017 است. این ویجت کارکردی ماورای سرویس گوگل را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

ویجت چیست؟

در دو سیستم عامل iOS و اندروید، کاربران می‌توانند میانبری از اپلیکیشن های پرمصرف و کاربردی خود را در صفحه هوم اسکرین قرار دهند؛ تفاوت ویجت با آیکون‌های عادی برنامه‌ها، ارائه میانبر به برخی گزینه‌های پرکاربرد اپلیکیشن مربوطه است. با این حال هر کاربری از ویجت‌ها در گوشی اندرویدی خود استفاده نمی‌کند. کاربران معمولی یا از وجود چنین میانبرهای سریعی بی‌اطلاع هستند و یا اهمیتی به آنها نمی‌دهند.

بدون شک اگر فروشگاه اپلیکیشنی گوگل را در بخش ویجت‌ها جست‌وجو کنید، با گزینه‌های مختلفی مواجه خواهید شد. با این حال طراحی و ظاهر این موارد همیشه زیبا و جذاب نیست. بنابراین بهترین ویجت اندروید ابزاری است که هم در زمینه طراحی ظاهری و هم کارکرد عملکرد مناسبی داشته باشد. در نهایت باید بگوییم که به لطف ابزارهایی نظیر KWGT کاربران می‌توانند در عرض 15 دقیقه ویجت اختصاصی و متناسب با نیازهای خود را طراحی و آماده به کار کنند.

اخیرا طراحان و توسعه‌دهندگان گوگل توجه ویژه‌ای به ویجت‌ها داشته‌اند و می‌خواهند آنها را حداقل در گوشی های خود زنده کنند. دو گوشی پیکسل 2 (Google Pixel 2) و پیکسل 2 ایکس ال (Google Pixel 2 XL) شامل یک ویجت جدید و پیش‌فرض هستند که در بالای هوم اسکرین، کاربر را از وضعیت آب و هوا و رویدادهای تقویم آگاه می‌سازد.

بهترین ویجت اندروید

تصویری از محیط شخصی‌سازی ویجت Another

طراحی متریال و همچنین فونت اختصاصی گوگل در این ویجت آنچنان جدید و قابل توجه نیستند، با این حال همین گزینه ساده می‌تواند روح ویجت‌ها را در گوشی های اندرویدی زنده کند. متاسفانه طبق معمول و در راستای سیاست‌های همیشگی گوگل، این ویجت به صورت انحصاری در اختیار کاربران پیکسل قرار دارد. اما خبر خوش اینکه دارندگان گوشی های اندرویدی سایر برندها نیز گزینه‌ای پیش رو دارند.

بهترین ویجت اندروید در سال 2017 را می‌توان اپلیکیشن Another widget معرفی کرد. توسعه‌دهندگان این برنامه به خوبی رقابت با ویجت اختصاصی گوگل را آغاز کرده‌اند. هر گوشی اندرویدی با سیستم عامل اندروید 4.4 به بالا می‌تواند از امکانات این ابزار بهره ببرد. ایده این برنامه بسیار ساده است؛ ابزاری در اختیار کاربر قرار می‌گیرد که در شبیه‌سازی هوم اسکرین اختصاصی گوگل قدرت خوبی دارد. از جمله امکاناتی که در این برنامه از آن بهره‌مند می‌شوید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساعت دیجیتالی با امکان شخصی‌سازی توسط کاربر
  • وضعیت فعلی آب و هوا (سلسیوس یا فارنهایت به انتخاب کاربر)
  • نمایش رویدادها و وقایع پیش رو (امکان به‌کارگیری اپلیکیشن‌های مختلف تقویم)
  • پشتیبانی از سرویس‌ OpenWather و Google Awareness
  • پشتیبانی از فونت Product Sans گوگل

پس از انجام شخصی‌سازی‌های مد نظر توسط کاربر و انتخاب گزینه‌های مد نظر، بهترین ویجت اندروید در سال جاری آماده به کار خواهد بود. توجه داشته باشید برخلاف گوشی های پیکسل در این ویجت یک ساعت دیجیتالی در اختیار خواهید داشت؛ این گزینه برای کاربرانی که به شخصی‌سازی‌ بیشتر اهمیت می‌دهند و همچنین ساعت هوم اسکرین خود را مخفی کرده‌اند، کاربرد خواهد داشت.

(ترفند: یک گوشی روت شده + استفاده از لانچر Nova و تغییر گزینه مربوطه، ساعت را از هوم اسکرین کاربر حذف خواهد کرد)

بخش وقایع تقویم همان‌گونه که باید و شاید کار می‌کند و شما را از تمامی رویدادها، جلسات و اتفاقاتی که پیش رو دارید باخبر خواهد کرد. در اینجا می‌توانید اپلیکیشن تقویم مورد نظرتان را مشخص کرده و همچنین زمان نمایش یادآور ویجت را مطابق با نیاز خود تنظیم کنید.

بهترین ویجت اندروید

مقایسه ویجت گوگل با Another Widget

در نهایت تنها موردی که ممکن است راه‌اندازی برنامه را طولانی کند، استفاده از سرویس OpenWeather در ویجت است؛ بدین منظور باید به وب‌سایت سازنده اپلیکیشن مراجعه کرده و پس از ثبت نام، کد API اختصاصی خود را دریافت کنید. این کد در نهایت به صورت دستی و توسط کاربر در اپلیکیشن وارد می‌شود. این کار نیز آنچنان طولانی و زمانبر نخواهد بود.

باید بگوییم که اپلیکیشن Another Widget راهکار مناسبی است برای کاربرانی که می‌خواهند از امکانات محصولات اختصاصی گوگل در گوشی خود بهره‌مند شوند. این ابزار را می‌توان به خاطر سهولت در استفاده، زیبایی ظاهری، مصرف کم باتری و از همه مهمتر در دسترس بودن برای تمامی کاربران، بهترین ویجت اندروید در سال 2017 در نظر گرفت. جهت دانلود برنامه می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

دانلود: برنامه Another Widget در فروشگاه گوگل پلی