ورود به فیس بوک با سلفی

به زودی برای ورود به فیس بوک باید یک عکس سلفی بگیرید!

در آینده‌ای نزدیک، برای ورود به فیس بوک باید یک عکس سلفی از خود بگیرید. کمپانی فیس بوک با این کار می‌خواهد روزنه‌های نفوذ سایت خود را در برابر هکرها ببندد.

فیس بوک احتمالا در نظر دارد در آینده‌ای نزدیک، نوع جدیدی از کپچا را به منظور احراز هویت شما اعمال کند. در حالی که هنوز روشن نیست که بررسی این روش احراز هویت چگونه انجام می‌گیرد ( برای انجام اموری در حساب کاربری وارد شده و یا از همان ابتدا برای ورود به فیس بوک )، این کمپانی اعلام کرده است که هدف اصلی سیستم کپچای جدید فیس بوک به کاربران کمک خواهد کرد تا از اطلاعات خود در برابر اشخاص ثالث محافظت کنند.

تعدادی از کاربران در گزارشی توییتری عنوان کرده است که در این روش جدید ورود به فیس بوک از شما خواسته می‌شود تا یک عکس سلفی از خود بگیرید که به وضوح چهره‌ی شما را به نمایش بگذارد. البته ظاهرا فیس بوک متعهد شده است که با هر بار عکس گرفتن شما اقدامی برای خیره آن نکند و پس از آن که مراحل احراز هویت تکمیل شد، آن تصویر را از سرورهایش حذف کند. در یکی از این گزارش‌ها آمده است:

فیس بوک در حال حاضر کاربران را از حساب کاربردی خود دور نگه داشته و سپس از آن‌ها می‌خواهد که حساب کاربری خود را از طریق اسکن کردن تصویری از چهره‌ی خود تایید کنند. حساب کاربری @flexlibris – تاریخ 28 نوامبر 2017

یکی از سخنگوهای شرکت فیس بوک در مصاحبه‌ای با وب‌سایت Wired توضیحاتی را در مورد این ویژیگ امنیتی ارائه کرده است:

این قابلیت به ما کمک خواهد کرد تا فعالیت‌های مشکوک در نقاط مختلف وب‌سایت از جمله ایجاد یک حساب کاربری، ارسال درخواست دوستی، تنظیم پرداخت‌های تبلیغات و یا ساخت و ویرایش تبلیغات را ردیابی کنیم.

سخت شدن ورود به فیس بوک جهت جلوگیری از نفوذ هکرها

این روش اصالت سنجی اکانت کاربران به صورت خودکار اعمال می‌شود، اما تنها یکی از راه‌هایی است که برای تایید هویت کاربران و شناسایی فعالیت‌های مشکوک توسط فیس بوک مورد استفاده قرار خواهد گرفت. حال آنچه که سیستم «مشکوک» می‌خواند مشخص نیست، اما به نظر می‌رسد فیس بوک بیشتر در نظر دارد تا از این راه برای کاهش روزنه‌های نفوذ وب‌سایت خود تا بهبود امنیت کاربران استفاده کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. عالیه من که با هر خانومی تو فسبوکو اینستا حرف میزنم حس میکنم اقاست
    باید واسه تلگرامو اینستا هم بزارن
    راستی من چند ساله به این ایده فکر میکنم تازه به زهن اینا رسیده