مریخ تخت گرایان

ایلان ماسک: چرا هیچ انجمنی تحت عنوان مریخ تخت گرایان وجود ندارد؟!

ایلان ماسک، با طرح سوالی جالب، طرفداران نظریه زمین تخت را به چالش کشید. به راستی چرا هیچ انجمنی تحت عنوان مریخ تخت گرایان در دنیا وجود ندارد؟

همانطور که می‌دانید، زمین تخت گرایان روزهای پرکاری را پشت سر می‌گذارند. داستان از طرح ادعای جنجالی تخت بودن زمین آغاز شد. بعد از آن، تبلیغات برای نظریه زمین تخت ادامه پیدا کرد و حضور شخصیت‌های مشهور در این ماجرا سر و صدای بسیاری را به پا کرد. به عنوان مثال، رپری آمریکایی با نام بی. او. بی (B. O. B) خود را از اعضای این انجمن معرفی و سپس اعلام کرد که می‌خواهد یک ماهواره برای اثبات تخت بودن زمین به فضا بفرستد. چنین ادعایی واکنش فضانوردان قدیمی آژانس فضایی ناسا (NASA) را در پی داشت و جمعی از آنان اعلام کردند که انحنای زمین را با چشمان خود دیده‌اند! داستان به همینجا ختم نشد و برگذاری کنفرانس سالانه زمین تخت گرایان، موج جدیدی از اخبار و گمانه‌زنی‌ها در مورد این ادعای جنجالی را آغاز کرد. بعد از این رویداد بود که مردی 61 ساله با نام مایک هیوز، اعلام کرد که با موشک آماتوری خود با هدف اثبات تخت بودن زمین، به فضا خواهد رفت! در ادامه، موانع بسیاری سد راه این ماموریت شدند، ولی با این حال قرار است موشک زمین تخت گرایان با یک تاخیر 3 روزه، در تاریخ 4 دسامبر (13 آذر) به آسمان پرتاب شود.

مریخ تخت گرایان

فعالیت بسیار زیاد زمین تخت گرایان در فضای مجازی سبب شده که شخصیت‌های مشهور بیشتری نیز به طرح این ادعا واکنش نشان دهند که از جمله آنان می‌توان به توییت جدید ایلان ماسک به عنوان بنیان‌گذار شرکت‌های اسپیس ایکس (SpaceX) و تسلا (Tesla) اشاره کرد. ایلان ماسک که اخیرا نیز برنامه خود را برای ساخت اقامتگاه‌های انسانی در سیاره مریخ ارائه کرده، نسبت به شکل هندسی سیارات واکنش نشان داده و بحث و تبادل نظر درباره کروی بودن زمین و یا تخت بودن آن را به بالاترین حد خود رسانده است.

سوالی که ایلان ماسک در حساب توییتر رسمی خود مطرح کرد، در نگاه اول بسیار جالب و هوشمندانه بود. او از مدعیان تخت بودن زمین پرسید: با توجه به اینکه در سیاره ما، انجمنی تحت عنوان زمین تخت گرایان وجود دارد، چرا تاکنون چنین ادعایی را در مورد سیاره سرخ مطرح نشده و به عبارتی چرا هیچ انجمنی تحت عنوان مریخ تخت گرایان در دنیا وجود ندارد؟

مریخ تخت گرایان

لحظاتی بعد از طرح این سوال، حساب توییتر رسمی انجمن زمین تخت گرایان به پرسش ایلان ماسک در رابطه با مریخ تخت گرایان پاسخ داد و اتفاقا توییت آن‌ها نیز در نوع خود جالب بود که در زیر می‌خوانید:

سلام ایلان، ضمن تشکر برای طرح این سوال. برخلاف زمین، شواهد علمی نشان می‌دهند که سیاره مریخ یک دنیای کروی است. امیدواریم که روز خوبی داشته باشید!

پاسخ زمین تخت گرایان شاید در ابتدا کمی مضحک به نظر برسد! ممکن است با خود فکر کنید که چرا باید یک سیاره تخت و باقی سیارات کروی باشند؟! ولی پاسخی که زمین تخت گرایان به شما می‌دهند این است که شواهد علمی در مورد زمین با شواهد علمی در مورد مریخ باهم دیگر در تضاد هستند. در واقع آن‌ها معتقدند که شواهد علمی و یا تصاویر موجود از کروی بودن زمین، در تمامی موارد جعلی بوده و حاصل ویرایش‌های کامپیوتری هستند. به همین دلیل است که انجمنی تحت عنوان مریخ تخت گرایان در دنیا نداریم!

در همین راستا، مایک هیوز که به زودی برای اثبات تخت بودن زمین با موشک آماتوری خود به فضا می‌رود، اظهار نظر جالبی را در مورد سازمان‌های فضایی و حتی فضانوردان ناسا مطرح می‌کند. او در مصاحبه پیشین خود گفته بود که جان گلن (John Glenn) و نیل آرمسترانگ (Neil Armstrong) فراماسون هستند و اگر شما این را بپذیرید، ریشه‌های این فریب برایتان آشکار خواهد شد.

مریخ تخت گرایان

این شکل منحصر به فرد از تفکر توطئه، به بزرگان این اندیشه کمک می‌کند تا مبالغ مورد نیاز خود را برای کمپین‌های مختلف جمع‌آوری و آزمایشات «ظاهرا» علمی را برای اثبات ادعای خود به مرحله اجرا درآورند.

ولی با وجود تمامی این‌ها، شواهد متعددی از کروی بودن زمین (همانند مریخ) وجود دارند و هر شخصی می‌تواند با 7 روش مختلف به انحنای زمین پی ببرد؛ بدون آنکه لازم باشد خود را با یک موشک آماتوری خطرناک به آسمان پرتاب کند!

نیل دگراس تایسون (Neil deGrasse Tyson) به عنوان یک فیزیکدان‌ مطرح آمریکایی، در شوخی با ادعای مضحک زمین تخت گرایان، تصویری از ماه گرفتگی احتمالی در مدل زمین تخت را در توییتر خود به اشتراک گذاشت!

مریخ تخت گرایان

اگر زمین تخت بود، سایه دیسک زمین بر روی قرص ماه همانند تصویر زیر دیده می‌شد، اینطور نیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. خخخ گرد بودن زمین رو هم از نظریه زمین کروی دزدیدید؟
    واقعا که بحث کردن با شما …!

  2. اگر زمین تخت باشه وخورشید فقد از نظر مادور بشه اصلا باید ماه گرفتگی پیش نیاد استدلال زمین تخت گرایان از خورشید اینه که یه لامپه اندازه ماه که آتیش داره و میره تو افق و جو زمین مانع از رسیدن نورش میش و هیچ وقت پشت زمین نمیره و زمین در مقایسه با اینا خیلیی بزرگتره اگر این واقعیت داره اصلا باید کسوف و خسوفی پیش نیاد چون اصلا خورشید اونور زمین رو زیارت نکرده و حول یه محوری تو آسمان در چرخشه پس سایه ای که میفته رو ماه ازکجا میاد لابد سایه عمه بنیانگذار این نظریس بفرض که این سایه از دیسکی بودن زمین نشعت میگیره پس چرا زمان ماه گرفتگی یه طرف زمین روزه وه یه طرف زمین شب ؟
    دانشمندان به عقلشون نرسیده که این سوال رو مطرح کنن ؟
    پس نتیجه میگیریم من دیپلمه ایرانی باهوش تر از دانشمندای ناسام B-)

  3. در انجمن زمین تخت فارسی هفت روش گجت نیوز کلا بی اعتبار شد

  4. ایلان با این حرفاش اعتبارشو میاره پایین
    اضافه کاری ممنوع

  5. زمین صافه عزیزم گردو کوچیک مث نافت عزیزم

  6. البته زمین تخت گرایان معتقدند که زمین به شکل یک دیسک است و نه یک سطح صاف و البته نه یک کره
    پس ممکنه سایه دیسک زمین روی سطح ماه به همین شکل کنونی موجود باشه

    • خوب استدلالتون اینه که سایه ی شکل دیسک مانند زمین روی ماه افتاده خوب سایه یه شکل کروی همینجوریه

      و یک چیز دیگه ایا این دیسک شما لبه هم دارد و اگر ما به لبه ان نزدیک شویم ایا زاویه دید ما از کهکشان از 180 درجه که به جو معطوف میشود تغیر میکند و ایا ما زاویه دید 360 پیدا خواهیم کرد