اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر گلکسی اس

احتمال حضور اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر گلکسی اس 9 ؛ عملکرد آن چگونه است؟

پتنت‌های جدید سامسونگ از احتمال حضور اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر گلکسی اس 9 (Samsung Galaxy S9) خبر می‌دهند. اما عملکرد این سنسور به چه شکل خواهد بود؟

سامسونگ در آوریل گذشته پتنتی برای اسکنر اثر انگشت زیر نمایش را در سازمان مالکیت معنوی جهانی به ثبت رساند. حالا این کمپانی تایید کرده است که پتنت به ثبت رسیده، به یک عملیات اجرایی تبدیل خواهد شد و تنها یک طرح مفهومی نمی‌ماند. حتی این احتمال وجود دارد که گلکسی اس 9 نخستین میزبان این سنسور در بین محصولات سامسونگ باشد.

به طور کلی این پتنت نشان می‌دهد که یک گوشی هوشمند می‌تواند تا 12 نقطه قابل فشار بر روی نمایشگر خود مختص اسکنر اثر انگشت داشته باشد تا اپلیکیشن‌ها،‌ مخاطبان و پیام رسان‌هایی امن را در اختیار داشته باشید.

اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر گلکسی اس

عملکرد جذاب اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر گلکسی اس 9

به نقل از این پتنت، سامسونگ،‌ سنسور اثر انگشت را بین یک قاب شیشه‌ای و سنسور لمسی به شکل ساندویچی قرار داده است. سنسور فشار نیز در پایین قرار دارد و قسمت زیرین نمایشگر گوشی است. این ترکیب می‌تواند به طور مثال محدودیت دسترسی به بخش‌هایی همچون گالری گوشی شما را سخت‌تر کند. اگر احراز هویت با موفقیت همراه باشد، گوشی به صورت خودکار تصاویر را به نمایش می‌گذارد. اگر چنین نباشد، تنها یک تعداد خاص از تصاویر که شما آن‌ها را تعیین کرده‌اید قابل نمایش خواهند بود. این قابلیت همچنین برای اپلیکیشن های پیام رسان نیز عملی است، جایی که برخی از مخاطبین و پیام‌ها اگر گوشی در دستان صاحبش نباشد و انگشتان آن صفحه را لمس نکنند به نمایش درنخواهند آمد. اگر بر روی یک اپلیکیشن همراه با اطلاعات حساس نظیر اپلیکیشن های بانکی کلیک شود، صفحات متفاوتی به نمایش در می‌آید؛ مگر آنکه شخص صاحب گوشی آن را در دست داشته و بر روی صفحه ضربه بزند.

با توجه به اطلاعاتی که هفته گذشته به دست ما رسید،‌ سامسونگ در تلاش است تا گوشی گلکسی اس 9 خود را برای نخستین بار در نمایشگاه CES 2018 که در ماه ژانویه برگزار می‌شود به نمایش درآورد. با این حال، طرفداران سامسونگ در کنگره جهانی موبایل (MWC) که یک یا دو ماه پس از آن برگزار می‌شود می‌توانند از نزدیک با پرچمدار جدید این شرکت ملاقات کنند. آیا ما شانس آن را خواهیم داشت که برای نخستین بار، اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر را بر روی گوشی گلکسی اس 9 سامسونگ ملاقات کنیم؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*