تلپورت کردن اجسام امکان‌پذیر است، اما پیامدهایی عجیب و ترسناک دارد!

تلپورت کردن اجسام امکان‌پذیر است، اما پیامدهایی عجیب و ترسناک دارد!

تلپورت کردن یا همان جابه‌جایی بدون طی مسافت،‌ به اعتقاد بسیاری یک قابلیت دست‌نیافتنی است؛ اما در کمال تعجب فیزیکدانان موفق به انجام تلپورت کردن اجسام شده‌اند.

به تازگی ویدیویی از برایان گرین (Brian Greene)، استاد فیزیک و ریاضیات دانشگاه کلمبیا منتشر شده است که از طریق آن،‌ در کنار تعریف مفاهیم پایه، این دانشمند برجسته حقایق جالب‌توجهی را در مورد تلپورتیشین (Teleportation)‌ مطرح می‌کند.

گرین که به عنوان یکی از موسسان فستیوال جهانی علم (World Science Festival)‌ هم شناخته می‌شود، در صحبت‌های خود مدعی شده که فیزیک‌دانان مدت‌هاست که از امکان تلپورت استفاده می‌کنند؛ اما برخلاف انتظار، این قابلیت که با نام دورنوردی هم شناخته می‌شود، برای جابه‌جایی انسان‌ها از مکانی به مکان دیگر کاربرد ندارد.

تله پورتیشین ؛ قابلیتی امکان‌پذیر با پیامدهایی عجیب و ترسناک

در دانش فیزیک، از طریق تلپورت این امکان وجود دارد که یک ذره را به نوعی،‌ بدون طی مسافت جابه‌جا کرد. به طور دقیق‌تر، در این شرایط دانشمندان با خلق ذره‌ای جدید در مکان دوم که از نظر خواص و شرایط کوانتومی، صد درصد با ذره اولیه مساوی و برابر است، به معنای واقعی کلمه آن ذره را تلپورت می‌کنند.

لازمه چنین کاری نابود کردن ماده اولیه و ساختن ورژنی جدید بوده و به این ترتیب، تنها ذره‌ای که در آنِ واحد وجود دارد نسخه‌ی دوم است.

تله پورتیشین ؛ قابلیتی امکان‌پذیر با پیامدهایی عجیب و ترسناک

برایان گرین

گرین در ادامه صحبتش می‌گوید که فیزیک‌دان معروف و بسیار باهوشی به نام آنتون زیلینگر (Anton Zeilinger) وجود دارد که به صورت روتین،‌ بر روی تلپورت کردن ذرات بین جزیره‌های تنریف (Tenerife) و لا پالما (La Palma)، از مجموعه جزایر قناری، کار می‌کند و در آزمایشگاه او، توانایی دورنوردی امری نسبتا طبیعی است.

با این تفاسیر سوال بزرگی که در ذهن بسیاری شکل می‌گیرد این است که آیا امکان جابه‌جایی جرم‌های بزرگ‌تری مانند انسان‌ از این طریق وجود دارد؟

این فیزیکدان برجسته در جواب به پرسش پیش آمده می‌گوید که مقایسه ابعاد یک ذره با حجمی از ذرات که بدن انسان را تشکیل می‌دهند، به هیچ وجه امکان‌پذیر نبوده و انتقال این تعداد از ذرات در حال حاضر غیرممکن است؛ با این حال کسی از آینده با خبر نیست و احتمال عملی شدن تلپورتیشین برای افراد در قرن‌های آینده وجود دارد.

البته بسیاری از صاحب‌نظران در مورد این موضوع که جسم اولیه برای تلپورت شدن باید نابود شده و ماده جدیدی به وجود آید، صحبت‌های فلسفی و اخلاقی زیادی را مطرح کرده‌اند و برایان گرین هم در مورد بحث‌های وجودی موضوع تلپورت به شوخی می‌گوید که اگر در عصر حاضر دستگاهی برای دورنوردی اختراع شود، قطعا او اولین کسی نخواهد بود که آن را امتحان می‌کند!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

15 دیدگاه

  1. انشاءالله هیچ وقت چنین فناوری به دست بشر نیفته
    اگر چنین فناوری ساخته بشه میلیارد ها انسان کشته خواهند شد.
    و تمام شهر ها از بین خواهد رفت

    این فناوری فقط کاربرد نظامی داره
    نمیشه بمب های اتم رو به کشور ها نزدیک کرد
    اما با این فناوری به راحتی بمب ها اتم را می‌توان هر جای کره زمین انداخت و آن جا را با خاک یکسان خواهد کرد
    شهر ها – پایگاه های نظامی- مناطق توریستی-ناو های جنگی و..
    همه از بین خواهند رفت.

  2. 1- Detail(s) = تفصیل (ج: تفاصیل) = شرح مفصّل / بیان مشروح / شرح جزئیات
    Interpretation(s) = تفسیر (ج: تفاسیر) = ترجمۀ معنوی / واگویه(ها) / تعبیر
    2- تِله‌پورتیشین = Teleportation
    3- اینکه “لازمه چنین کاری نابودکردن مادۀ اولیه و ساختن ورژنی جدیده”
    یا از روی جهالت است و یا از جاهل‌انگاریِ ملّت!

  3. اگر عده ای از این ها با دانش های محدود خود از آینده خبر ندارند، در این توهم نباشند که کسی از آینده خبر ندارد! البته ایرادی هم وارد نکنیم. شاید وسع این بندگان خدا همین است یا … .

  4. نمیشه دیگه وسلام