سرعت اینترنت در جهان

رتبه بندی قیمت و سرعت اینترنت در جهان ؛ ارزان‌ترین اینترنت برای ایران است!

در جدیدترین لیستی که “Cable” از قیمت و سرعت اینترنت در جهان منتشر کرده است، اطلاعات بسیار جذابی از وضعیت اینترنت ایران و جایگاه آن به چشم می‌خورد.

اینترنت سریع و مقرون به صرفه، از نیازهای اولیه و اساسی در زندگی مدرن امروزی است. همانند یک سیستم آموزشی موثر، اگر کشوری نسبت به دسترسی شهروندان خود اطمینان نداشته باشد، آینده خوبی پیش روی آن نخواهد بود. از این رو، جدیدترین اطلاعات Cable.co.uk از قیمت و سرعت اینترنت در جهان ، تصویر جالبی از عملکرد کشورهای مختلف را پیش روی کاربران قرار می‌دهد.

گزارش جدید کمیسیون علم و فناوری برای توسعه سازمان ملل متحد نشان می‌دهد تاثیرات اقتصادی و اجتماعی اینترنت، بسیار بیشتر از جهش‌های پیشین همچون تلفن و اتصالات کم‌سرعت بوده “و شکاف دیجیتال موجود در حال تبدیل شدن به شکاف دانش است.” در واقع محدوده اطلاعات و دانش فنی در زمینه‌های آموزشی، علمی، بهداشت و منابع سیاسی برای افرادی که از طریق اینترنت به آنها دسترسی دارند، تقریبا نامحدود است؛ در حالی که سایر افرادی که به اینترنت دسترسی ندارند، از این جامعه اطلاعاتی نیز محروم می‌شوند.

در سطح کلان، فواید اقتصادی پهنای باند را نمی‌توان نادیده گرفت. یکی از تحقیق‌های World Bank در سال 2009 نشان می‌دهد در کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه، به ازای هر افزایش ده درصدی نفوذ اینترنت، تولید ناخالص داخلی نیز 1.38 درصد افزایش پیدا می‌کند.

به همین جهت، اطلاعات منتشرشده از طریق این وب‌سایت انگلستانی می‌تواند برای کشورهای مختلف، سازمان‌ها و شرکت‌های فعال در این حوزه کارآمد باشد.

سرعت اینترنت در جهان

بررسی قیمت و سرعت اینترنت در جهان

میانگین سرعت اینترنت

اطلاعات زیر طی 12 ماه تا دهم می 2017، از طریق بیش از 63 میلیون تست سرعت پهنای باند که توسط “M-Lab” انجام شده، جمع‌آوری شده است. “M-Lab” در مشارکت بنیاد آمریکای نوین، “PlanetLab” از دانشگاه پرینستون، “Google Open Source Research” و دیگر حامیان شکل گرفته است.

قرارگیری سنگاپور در ابتدای این لیست چندان عجیب نبوده و درعوض، اختلاف سرعت آن با دیگر کشورها اهمیت زیادی دارد. میانگین سرعت دانلود در سنگاپور، دو برابر سرعت بلژیک با رتبه هشتم و نزدیک به سه برابر میانگین سرعت دانلود در آمریکا با رتبه بیست و یکم است.

با توجه به اعداد موجود در لیست، اختلاف سرعت 37 درصدی سنگاپور با سوئد که در جایگاه دوم قرار دارد، بسیار جالب بوده و نشان می‌دهد که چرا استارتاپ‌های آسیایی عموما تمایل به تاسیس مقر خود در این کشور دارند.

استرالیا یکی از کشورهایی است که به خاطر عملکرد ضعیف شبکه پهنای باند ملی (NBN)، احتمالا مورد سرزنش کاربران قرار خواهد گرفت.

بزرگ‌ترین پروژه زیرساخت این کشور با هدف ارائه سرعت 1 گیگابیت بر ثانیه، کلید خورده و با اینکه هنوز کامل نشده است، میانگین سرعت دانلود 7.7 مگابیت بر ثانیه آن، استرالیا را در رتبه پنجاه و پنجم، بعد از کشورهایی همچون کنیا، تایلند، بلغارستان و مولداوی و همین‌طور بالاتر از مکزیک، یونان و مقدونیه قرار می‌دهد. در مقایسه، میانگین سرعت دانلود در سنگاپور، هفت برابر این میزان در استرالیا است.

ایران در رتبه بندی سرعت اینترنت در جهان ، در جایگاه 133 از میان 189 کشور قرار دارد.

در ادامه می‌توانید جدول مربوط به سرعت اینترنت در سایر کشورها را مشاهده کنید:

سرعت اینترنت در جهان

قیمت اینترنت

اطلاعات زیر طی دوره 11 آگوست 2017 تا 12 اکتبر 2017، از طریق 3351 بسته پهنای باند اختصاصی توسط “BDRC Continental” جمع‌آوری و توسط Cable.co.uk تحلیل شده است.

با توجه به اهمیت بسیار بالای عرضه اینترنت مقرون به صرفه و بدون در نظر گرفتن وضعیت توسعه تکنولوژیکی به عنوان یک ملت، احتمالا تصور می‌کنید کشورهای توسعه‌یافته به قیمت اینترنت توجه داشته و مانع افزایش قیمت می‌شوند. ولی این‌گونه نبوده و به نظر می‌رسد میانگین قیمت اینترنت در کشورهایی همچون آمریکا، کانادا، استرالیا و نیوزلند، بر اساس استطاعت بازار و توانایی کاربران در پرداخت، تعیین می‌شود.

همچنین با تکیه بر تحقیق دو شرکت انگلستانی، ارزان ترین اینترنت متعلق به ایران بوده و کاربران برای استفاده از خدمات، ماهانه 5.37 دلار پرداخت می‌کنند که در مقایسه با سایر کشورها ناچیز است:

سرعت اینترنت در جهان

نسبت سرعت به هزینه

در پایان با تقسیم سرعت بر هزینه، می‌توان به معیار بسیار خوبی برای ارزش سرویس اینترنت در کشورهای مختلف دست پیدا کرد. برای این جدول، تنها اطلاعاتی که نتایج آنها دقیق بوده، استفاده شده است.

در این بخش، ایران در رتبه 45 از 133 قرار دارد:

سرعت اینترنت در جهان

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

15 دیدگاه

  1. ارزون ترین اینترنت دنیا مال ایرانه چون کم ارزش ترین پول دنیا رو هم ما داریم. اگه دلار ارزون بشه، قطعا دیگه ارزون ترین اینترنت مال ایران نمیشه. راحت محاسبه کنین تا دستتون بیاد.

  2. تورو خدا این همه دروغ چیه دیگه به دروغ داریم عادت میکنیم از تورم تک رقمی مرکز آمار و حالا ارزانترین اینترنت دنیا من که کمر با تعرفه ای ایرانسل شکسته تازه زود هم ترافیک تموم میشه سرعتشم نسبت به بقیه کشورها کمه

  3. اگه همین لیست آخریه رو با درآمد کارگری هر کشوری مقایسه کنیم، نتیجه ای بس تأسف برانگیزتر بدست خواهد آمد:
    .
    https://www.mehrnews.com/news/2078835/جدول-مقایسه-ای-میزان-حقوق-در-11-کشور-هر-کارگر-ایرانی-چند-دلار
    مطابق با لینک فوق، یک کارگر آلمانی در سال 2010 حدود 2800 دلار درآمد ماهیانه داشته است که در مقایسه با یک کارگر ایرانی که حدودا 300 دلار درآمد ماهیانه دارد، تقریبا بیش از 9 برابر بیشتر است. و این در حالی است که هزینه ی پرداختی ماهیانه یک آلمانی برای اینترنت کمتر از 7 برابر یک ایرانی است ! و این یعنی بازهم یک کارگر آلمانی (حتی در صورت برابری کیفی و کمی سرویس اینترنت دریافتی!) مبلغ کمتری را نسبت به یک کارگر ایرانی برای دریافت اینترنت می پردازد.
    ضمنا اینترنت 5 دلاری در ایران، حکم کمترین حجم و کیفیت دریافتی اینترنت را داراست که به احتمال قوی با اینترنت دریافتی کاربران آلمانی نه کمی و نه کیفی برابری نمی کند.

  4. آمارسازی اکسلی فقط بدرد گزارش دولتهای 100 روزه میخورد

  5. مثل اینه یه هتل رو حمومشو صبحانشو تهویشو روم سرویسشو… حذف کنی بعد بگی هتل فلان جا ارزون تره یه مقدار

  6. اونی که گفته ارزونترین ایرانه، لطفا حقوق ما رو هم به دلار حساب کنه تا بفهمه حقوق وزارت کار خیلی بالا درنظر بگیریم 270 دلاره که بعد 5.37 دلار برای اینترنت هزینه میشه. پس خوشحال نباشین که اینترنت ما ارزونه

  7. یک بحثی هم که اینجا هست؛ اینه که تو کشورهای پیشرفته بحث IPTV هست که خیلی از پهنای باند در IPTV مصرف می شه.

  8. متعصفانه مردم کشور ما بی سواد هستند.

  9. مهم لیست اخریست که ۴۵ شدیم و گند زدیم