کشف سياره اي بيگانه با شباهتي عجيب به زمين

دانشمندان ناسا مدعی کشف شبیه‌ترین سیاره به زمین و بهترین نامزد میزبانی حیات، توسط تلسکوپ فضایی کپلر شدند. از فوریه سال 2012 میلادی تاکنون، تلسکوپ فضایی کپلر ناسا موفق به کشف 461 سیاره بیگانه با میزبانی احتمالی حیات شده است که تعداد این سیارات را به دو هزار و 740 سیاره در مدار دو هزار و 36 ستاره رسانده است.

در نشست اخیر انجمن نجوم آمریکا (AAS)‌ در لانگ بیچ کالیفرنیا، خبر کشف 17 میلیارد سیاره بیگانه در ابعاد زمین، همچنین شناسایی سیاره شبه زمین KOI 172.2 توسط تلسکوپ فضایی کپلر منتشر شد.سیاره شبه زمین KOI 172.2 با قطری 1.5 برابر زمین در منطقه قابل سکونت ستاره میزبان در حال چرخش است که به معنای احتمال وجود آب بشکل مایع و داشتن گرانشی شبیه زمین است.

طول یکسال در این سیاره 242 روز است و همه این ویژگی ها، سیاره KOI 172.2 یا دوقلوی جدید زمین را بعنوان بهترین کاندید میزبانی حیات معرفی می کند.

«ناتالی باتالا» از اخترشناسان ناسا تأکید می کند:

این کشف بسیار حیرت انگیز است، چراکه سیاره ای شبه زمین در منطقه قابل سکونت ستاره میزبان با شباهت به خورشید منظومه شمسی شناسایی کرده ایم.

با کمک داده های جدید تلسکوپ های پرقدرتی مانند تلسکوپ کپلر، کشف سیارات بیگانه در ابعاد زمین 43 درصد و سیارات ابر زمین 21 درصد افزایش یافته است؛ این داده ها نشان می دهد که 100 میلیارد ستاره کهکشان راه شیری دست کم میزبان یک سیاره بیگانه هستند.


منبع : en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*