متوقف کردن اجرای دوباره برنامه های بسته شده

آموزش متوقف کردن اجرای دوباره برنامه های بسته شده در استارتاپ ویندوز 10

ایا شما هم به دنبال متوقف کردن اجرای دوباره برنامه های بسته شده در پس از روشن کردن ویندوز 10 هستید؟ ما در این مقاله 2 روش جذاب را به شما آموزش خواهیم داد.

آپدیت Fall Creators ویندوز 10 دارای برخی از تغییرات قابل توجه نسبت به نسخه‌ی پیشین خود است که باعث گنگ شدن کاربران می‌شود. البته این به‌روزرسانی‌ها تغییرات بنیادینی را در ویندوز 10 انجام نمی‌دهند، اما در حول سیستم عامل تغییراتی را به وجود می‌آورند که شما باید به آن‌ها توجه کنید.

یکی از این قابلیت‌های جدید، اجرای دوباره برنامه ها پس از ریستارت کامپیوتر است. در نسخه‌های قبلی ویندوز بدون در نظر گرفتن برنامه های استارتاپ، فاقد هرگونه نرم افزار از پیش اجرا شده‌ای روشن می‌شد. حال در این نسخه ویندوز تلاش می‌کند تا اپلیکیشن هایی که پیش از خاموش کردن کامپیوترتان در حال اجرا بودند را برای شما به اجرا دربیاورد.

دو روش توقف اجرای دوباره برنامه ها در ویندوز 10

اما اگر شما علاقه‌ای به این قابلیت ندارید، مایکروسافت راه حلی را برای شما در نظر گرفته است تا پیش از خاموش کردن کامپیوترتان، تمامی برنامه‌ها بسته شوند. اگر این راه حل مورد علاقه‌ی شما نیست، ما راه بهتری را برای شما تدارک دیده‌ایم. راه حل این است که کامپیوتر مجهز به ویندوز 10 خود را با استفاده از یک روش جایگزین، خاموش کنید. به جای استفاده از دستور Shut down در استارت منو، شما می‌توانید از یکی از دو روش زیر استفاده کنید:

روش 1) کلیدهای ترکیبی Windows + D را بفشارید تا تمامی پنجره‌ها پنهان شده و دسکتاپ به نمایش درآید. سپس کلیدهای ترکیبی Alt + F4 را بفشارید تا دیالوگ خاموش شدن بر روی تصویر ظاهر شود. از لیست، گزینه‌ی Shut down را انتخاب کنید و سپس بر روی OK کلیک کنید.

روش 2) با استفاده از CMD یا Run کامپیوتر خود را ریستارت یا خاموش کنید. هر یک از دو دستور زیر را نوشته و سپس کلید Enter را بفشارید. دستور نخست مربوط به خاموش کردن کامپیوتر بوده و دومی دیوایس شما را ریستارت می‌کند.

Shutdown /r /t 0

Shutdown /s /t 0

توجه داشته باشید که این رفتار جدید مستقل از گزینه‌ای برای ویندوز جهت ورود به حساب کاربری شما است که در مسیر Settings > Accounts > Sign-in قرار دارد. آن همچنین متفاوت از قابلیت “Pick up where I left off” کورتانا است. شما می‌توانید با کلیک در نوار جستجوی کورتانا و سپس انتخاب زبانه Notebook از سمت چپ پنجره به آن دسترسی پیدا کنید. به پایین اسکرول کنید تا گزینه‌ای با کلمات آغازین Pick up را مشاهده کنید. بر روی آن کلیک کنید و سپس این صفحه را ببندید.

متوقف کردن اجرای دوباره برنامه های بسته شده

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. آپدیت Fall Creators ویندوز 10 دارای برخی از تغییرات قابل توجه نسبت به نسخه‌ی پیشین خود است که باعث گنگ شدن کاربران می‌شود. البته این به‌روزرسانی‌ها تغییرات بنیادینی را در ویندوز 10 انجام نمی‌دهند، اما در حول سیستم عامل تغییراتی را به وجود می‌آورند که شما باید به آن‌ها توجه کنید.
    یه سری باگ این وسط هست که کلا به در نمیخوره این کرکها
    پیر آدم در میاد تا یه کرکی که کار بده پیدا کنه و بعد تازه هزاران مشکل دیگه پیش میاد
    کلا کرک میکنه آدم اجازه دست بردن تو رجیستری رو به اون نرم افزار میده آدم و معلوم نیس غیر از این کاری که وظیفه شه چه کار های دیگه ای که نمیکنه تو ویندوز.هیچ احساس امنیتی نمیشه کرد تو ویندوز کرک شده.
    اگه میخواید راحت بشید و امنیتتون هم از طرف یه کرک که اصن معلوم نیست با چه مقاصدی ساخته شده تهدید نمیشه