صحبت‌های هیلاری کلینتون در مورد هوش مصنوعی

هیلاری کلینتون : ما برای تاثیرات هوش مصنوعی در جامعه آماده نیستیم

به اعتقاد هیلاری کلینتون ، وزیر امور خارجه پیشین ایالات متحده ما به طور کامل برای تاثیراتی که هوش مصنوعی می‌تواند بر روی جامعه بگذارد آماده نیستیم و خطرناک هستند.

هیلاری کلینتون ، وزیر امور خارجه پیشین ایالات متحده هشدار داده است که آمریکا به طور کامل آماده‌ی تاثیرات اقتصادی و اجتماعی هوش مصنوعی نیست. وی در مصاحبه با یک برنامه رادیویی به میزبانی هیو هیوئت (Hugh Hewitt) به تبلیغ آخرین کتاب خود پرداخته است و عنوان کرده است که جهان در رقابتی برای رسیدن به هوش عصر جدیدی از هوش مصنوعی است؛ رقابتی که بر روی چگونگی زندگی ما، چگونگی فکر کردن ما و چگونگی ارتباط ما با یکدیگر تاثیرگذار است.

در بخش کوتاهی از این مصاحبه، هیلاری کلینتون به هیوئت اینگونه می‌گوید:

بسیاری از مردمان هوشمند واقعی که می‌شناسید نظیر بیل گیتس، ایلان ماسک، استیون هاوکینگ و بسیاری دیگر از افراد هوشمند جهان هشداری را به ما می‌دهند که ما آن را نمی‌شنویم. و هشدارشان این است که هوش مصنوعی دوست ما نخواهد بود. مراقبت دیجیتال (زمانی که همه چیزی که ما می‌دانیم و هرچیزی که ما می‌گویم و هرچیزی که ما می‌گوییم یا می‌نویسیم، در جایی ثبت  شده است) و اتوماسیون کاری دو حوزه خاص تاثیر گذار هستند.

با میلیون‌ها انسان که بیکار می‌شوند چه کنیم؟

اما یکی از مهم‌ترین مباحثی که باعث شده هیلاری کلینتون به آماده نبودن پذیرش هوش مصنوعی توسط آمریکا اذعان کند، نابودی بسیاری از مشاغل است که میلیون‌ها انسان را در بر می‌گیرد. وی در این خصوص می‌گوید:

ما چه کاری کنیم وقتی اتومبیل‌ها خودشان رانندگی می‌کنند؟ این ایده‌ی خوبی به نظر می‌رسد، اما ما با میلیون‌ها انسان شامل راننده کامیون، راننده حمل بار و حتی راننده تاکسی چه کنیم که قرار است به زودی بی‌کار شوند؟ ما آمادگی کاملی برای پذیرش هوش مصنوعی نداریم.

صحبت‌های هیلاری کلینتون در مورد هوش مصنوعی

جنبه‌ی صحبت‌های هیلاری کلینتون با گفته‌های بزرگان متفاوت است

اظهارات هیلاری کلینتون بر روی چندین وجه مختلف از نگرانی‌‌های هوش مصنوعی متمرکز شده است که کمی گیج کننده به نظر می‌رسد. در واقع اگر چه ماسک و هاوکینگ زنگ خطر هوش مصنوعی را به صدا درآورده‌اند، اما عمدتا نگرانی آن‌ها در مورد کامپیوترهای فوق هوشمند است، نه تاثیراتی که اتوماسیون در طول دراز مدت بر جامعه می‌گذارد. و در حالی که درست است که استفاده از هوش مصنوعی در افزایش اثربخشی نظارت دیجیتال مثبت خواهد بود، این روند به خوبی همراه با رونق یادگیری ماشین در عصر معاصر ایجاد شده است. مهم‌ترین مثالی که می‌توان در این مورد گفت استفاده از برنامه‌های نظارت نفوذی مانند PRISM توسط دولت آمریکا است.

با این در مورد تاثیر اقتصادی هوش مصنوعی حق با هیلاری کلینتون است. سالهاست که اقتصاددانان و آکادمی‌ها هشدار داده‌اند که پیشرفت در یادگیری ماشین و رباتیک، تاثیر قابل توجهی در بازار کار دارد. به گفته‌ی آن‌ها تهدید نه تنها بر روی مهارت‌های کارآمد و غیرکارآمد موثر است، بلکه حتی می‌تواند یقه‌ی مشاغل حرفه‌ای مرتبط با حقوق و حسابداری را نیز بگیرد. اگرچه متخصصان درباره اینکه دقیقا این تاثیرات چقدر جدی و یا طولانی مدت هستند نظرات متفاوتی دارند، اما روشن است که این مشکل نیازمند توجه بیشتری است. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که برای نصب هر ربات صنعتی در یک منطقه که رفت و آمد مشخصی دارد، چیزی بین 3 الی 5.6 شغل دائم از بین می‌رود.

هیلاری کلینتون در مصاحبه خود هیچ جزئیات خاصی از سیاست‌هایی که علاقه‌مند به تصویب آن‌ها است را بیان نکرده است، اما به استلزام دولت برای واکنش سریع به این موضوع تاکید کرده است. وی در پایان این مصاحبه می‌گوید:

یکی از چیزهایی که اگر من رئیس جمهور بودم انجام می‌دادم، تشکیل یک کمیسیون ربان آبی همراه مردمی با تخصص‌های مختلف بود تا با همکاری یکدیگر سیاست‌های کلی آمریکا در مورد هوش مصنوعی را تنظیم کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. مگه دانشمنده که نظر میده؟

    • دانشمند نیست ، داره درست میگه الان کوریم نمیبینیم ، وقتی که زمانش برسه و در حال به فنا رفتن باشیم میفهمی که بیل گیتس، ایلان ماسک، استیون هاوکینگ راست میگفتن 😛
      من نرم افزار میخونم از اینکه یه نرم افزار تولید کنم که یه کاری انجام بده خیلی خوبه یا سخت افزار های سیستم رو بهتر کنم که سریع تر باشن ولی اینکه چیزیو بیام درستش کنم که بعداٌ واسه خودم شاخ بشه یکم ترسناکه :))

    • نه ولی از تو بیشتر میفهمه