بزرگترین باتری جهان

ایلان ماسک ساخت بزرگترین باتری جهان را در کمتر از 100 روز پایان بخشید

ایلان ماسک پس از گذشت وعده 100 روزه خود، بزرگترین باتری جهان ر اساخت. این باتری شامل منابع انرژی تجدیدپذیر، در ایالات استرالیای جنوبی احداث می‌شود.

سپتامبر 2016 طوفانی ویران کننده در ایالات استرالیای جنوبی شبکه برقی این منطقه را به طور کامل مختل کرد و 1.7 میلیون نفر از ساکنان آن را دچار تاریکی بدون برق کرد. متاسفانه طوفان دیگری در ماه سپتامبر باز هم منجر به خاموشی برق این منطقه شد. بعد از آن بود که مسئولان ایالات استرالیای جنوبی رسما اعلام کردند که به دنبال راه اندازی منابعی جهت تولید انرژی خورشیدی هستند و ساخت بزرگترین باتری جهان ایده‌ی خوبی برای عملی کردن این پروژه است. این پروژه‌ای بود که ساخت آن بر عهده‌ی کمپانی تسلا، تحت امر ایلان ماسک بود.

ایلان ماسک به وعده‌ی خود برای ساخت بزرگترین باتری لیتیوم یونی جهان در تلاش برای کمک به ایالات استرالیای جنوبی و مشکلاتی که مردم این منطقه با انرژی دارند، عمل کرد. ماسک امروز در توییتی عنوان کرده است که «100 روز از امضای قرارداد می‌گذرد و حالا آن انجام شده است». با توجه به اطلاعیه مطبوعاتی استرالیا، طی روزهای آینده این باتری 100 مگاواتی مورد آزمایش قرار خواهد گرفت و از‌ آن انرژی دریافت می‌شود.

بزرگترین باتری جهان

بزرگترین باتری جهان انرژی خود را از باد و خورشید تامین می‌کند

بسته‌های انرژی تسلا با نام PowerPack هم اینک در نیروگاه بادی “Hornsdale” واقع در شمال آدلاید نصب و متصل شده‌اند و آزمایش‌های مخصوصی نیز بر روی آن‌ها انجام می‌شود تا اطمینان حاصل شود الزامات قانونی محلی آن پیش از راه اندازی نهایی در یکم دسامبر (10 آذر ماه) حل و فصل شده باشد. استرالیای جنوبی در سپتامبر گذشته اختلالی در سطح ملی ایجاد کرد که منجر به راه افتادن مباحث سیاسی مهمی در مورد امنیت انرژی این کشور شد. دولت استرالیا تا به امروز در استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر ناموفق و شکست خورده بوده است. بزرگترین باتری جهان که توسط ایلان ماسک توسعه پیدا کرده، مقدار زیادی از منابع انرژی تجدیدپذیر شامل انرژی‌های بادی و خورشیدی را ذخیره می‌کند و زمانی که به استفاده از آن‌ها نیاز باشد، وارد شبکه خواهد کرد.

ماسک وعده‌ی ساخت بزرگترین باتری جهان را ماه مارس در توییتر خود عنوان کرد و روزشمار 100 روزه‌ی آن نیز در پایان ماه سپتامبر، پس از عقد قرارداد همکاری با دولت استرالیا آغاز شد. ماسک در واقع به جای این مدت، پروژه ساخت بزرگترین باتری جهان را در حدود 2 ماه به پایان رساند که وعده مهلت 100 روزه وی است. تخمین زده می‌شود ساخت این باتری حداقل 50 میلیون دلار هزینه برداشته باشد. جی وی تریل نخست وزیر ایالات استرالیای جنوبی در ارتباط با پروژه بزرگترین باتری جهان اینگونه می‌گوید:

بزرگترین باتری لیتیوم یونی جهان بخش مهمی از انرژی ترکیبی ما خواهد بود و این پیامی مبتی بر آنکه استرالیا سردمدار انرژی‌های تجدیدپذیر همراه با ذخیره باتری است را به صورت واضح ارسال می‌کند. مقدار نامشخصی کار برای تحویل این پروژه نیاز است که البته در زمان کوتاهی انجام خواهد گرفت – جی ودرل

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. صاحابه تسلاس دیگه
    دومین شرکتی که دوس دارم