رجیستری گوشی

رجیستری گوشی برای مسافرانی که کمتر از 30 روز در ایران بمانند الزامی نیست

طبق آخرین اطلاعات، رجیستری گوشی برای مسافرانی که قصد دارند از سیم کارت ایرانی استفاده کرده و کمتر از 30 روز در ایران اقامت کنند الزامی نیست.

با آغاز طرح رجیستری گوشی های تلفن همراه، شرایط واردات گوشی موبایل برای مسافران به یکی از سوال‌های کاربران تبدیل شده بود. با اجرای این پروژه پر سر و صدا، شرایطی فراهم شد تا افرادی که اقدام به واردات گوشی به شکل شخصی یا در قالب سوغات می‌کنند نیز بتوانند دستگاه موبایل خود را در سامانه گمرک رجیستر کنند و از خدمات اپراتورهای تلفن همراه بهره ببرند.

رجیستری گوشی

بر این اساس، گمرک ایران با رعایت مقررات مسافری و لحاظ کردن شرایط غیر تجاری صرفا یک دستگاه تلفن همراه، با اخذ حقوق گمرکی و دو برابر سود بازرگانی و عوارض متعلقه، نسبت به ثبت شناسه تلفن همراه در سامانه مسافری اقدام می‌کند. در صورت عدم اظهار تلفن همراه و عدم پرداخت حقوق ورودی و درج موارد فوق در سامانه مذکور در هنگام ورود به کشور، امکان رجیستری گوشی وجود نخواهد داشت و مسئولیت آن نیز بر عهده مسافر است.

شرایط رجیستری گوشی های موبایل مسافران

حالا طبق جدیدترین اطلاعات منتشر شده، رجیستری گوشی تنها برای کسانی که قصد اقامت بیشتر از 30 روز در کشور را دارند اجباری است و افرادی که کمتر از یک ماه در داخل کشور اقامت دارند نیازی به ثبت گوشی خود نخواهند داشت. تاکید می‌شود این شرایط فقط مخصوص کسانی است که به صورت محدود و برای مصارف شخصی اقدام به واردات گوشی تلفن همراه می‌کنند.

در این اطلاعیه آمده که چنان‌چه مسافر قصد استفاده از سیمکارت ایرانی داشته و مدت حضور وی بیش از 30 روز باشد، برای دریافت خدمات اپراتوری باید گوشی خود را در دفاتر گمرک واقع در مبادی ورودی کشور ثبت کند. حقوق و عوارض گمرکی بر اساس ارزش گوشی موبایل مسافر و توسط گمرک تعیین می‌شود. اگر مسافر از سیمکارت ایرانی استفاده کند و بخواهد برای مدت کمتر از 30 روز در ایران بماند، بدون نیاز به رجیستری گوشی می‌تواند از موبایل خود در طول این مدت استفاده کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه